Gå til innhold

Hva har du i matbudsjett i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange er dere, hvor handler dere?

Driver og skal sette opp budsjett med jernhånd her, lurer på om 3500 er nok for 2 voksne og ammende baby.

Anonymkode: 967d9...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2 stk, 5000, hovedsaklig Coop Marked, men heldigvis en til to ganger i mnd også på Rema og Kiwi.

3500 kan gå, men dere må være særdeles disiplinert og ha tilgang på mange forskjellige butikker slik at tilbud kan utnyttes.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Skrevet

2000 kr. Én person. Mye hermetisk, tilbudsvarer, restemat og kjøtt fra jakt.

Anonymkode: c3964...d76

• Liker 1
Skrevet

Alt for mye. Ca 10 000,- for 2 voksne og et barn. 3500 høres ekstremt lite ut, vi kunne kanskje klart å presse det ned  til 5000.

Anonymkode: 50e54...0e0

• Liker 2
Skrevet

4000 to personer

handler på grensa, rema 1000 og litt på prix

• Liker 1
Skrevet

2 voksne, bruker ca 5 000. Men da kjøper vi det vi har lyst på, og koser oss med rundstykker og ferskpresset juice til helgefrokosten. 

3 500 er litt lite, men bør gå. Da jeg var enslig og sparte til bolig, og dermed ikke unnet meg de store utskeielsene, brukte jeg ca 1 700 i mnd på mat. Det gikk helt greit, og jeg led ingen nød, men det var ikke rundstykker til frokost i det budsjettet. 

Anonymkode: 5ba30...a14

• Liker 1
Skrevet

10 000,-

Tre voksne, tre barn og en ungdom som bor her delvis. Vi ukeshandler på Rema, og supplerer med tilbudsvarer fra andre butikker vi har tilgang på. Jeg handler alt, og kjøper det jeg føler vi trenger.

3500,- går om du vil. Lev billig i begynnelsen av måneden, og bruk litt mer i slutten av mnd. Skal dere leve så marginalt over lang tid, MÅ dere kunne unne dere litt ekstra av og til. Derfor anbefaler jeg å bruke litt mer på slutten, når motivasjonen daler :) 

Anonymkode: a8536...a0e

• Liker 1
Skrevet

3500 på to voksne. Vi spiser plantebasert og lager all mat fra bunnen. 

Anonymkode: ade56...c22

• Liker 3
Skrevet

2 voksne, 2500-3000(avhengig av om vi er ute å spiser eller ikke). Dette er hva vi lander på "naturlig" uten å egentlig følge noe budsjett eller planlegge nevneverdig(lager ukemeny og ukehandler, kjøper store kvanta, spiser rester osv). Så om det knep seg om pengene en gang så kunne vi sikkert fått budsjettet ned.

Anonymkode: a7890...aa2

• Liker 1
Skrevet

Vi er to voksene (meg +sambo som trener 2 ganger daglig og spiser for 3😂)

Vi bruker ca 1000kr uka/4000 i måneden. Vi kjøper mye FirstPrice og handler i Sverige innimellom siden vi bor rett på utsiden. 

Vi sparer ikke, og kjøper det vi ønsker 

Anonymkode: a5556...580

• Liker 1
Skrevet

To personer og bruker rundt 4000 Kr i mnd på mat. Noen ganger litt mer og andre ganger mindre. Handler en del i Sverige så sparer litt der. Har som mål å bruke under 4000. Følger mye med på tilbud osv 

• Liker 1
Skrevet

Vi er 2 voksne , 1 tenåring, 3barn. 

Ligger på 10-12000 i mnd

• Liker 1
Skrevet

Vi er to voksne og to barn på 2 og snart 6. Vi bruker mellom 10 og 15 tusen, men det er ikke bare mat, men også husholdning/rengjøringsprodukter, såpe, tannkrem, bleier, vaskepulver, toalettpapir, tampong, dvs alt du kan handle på KIWI eller REMA.

• Liker 1
Skrevet

35-4000 i måneden her, en voksen og ett barn. Det inkluderer alt fra dagligvarehandel og spist ut (slush, is etc)

Anonymkode: 7d801...2ed

• Liker 1
Skrevet

omlag 6000,- inkludert alkohol og tobakk

en person

Anonymkode: fe40b...411

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange er dere, hvor handler dere?

Driver og skal sette opp budsjett med jernhånd her, lurer på om 3500 er nok for 2 voksne og ammende baby.

Anonymkode: 967d9...a2e

Ifølge SIFO (Statens institutt for forbruksforskning) er gjennomsnittsforbruket for to voksne, en mann og en kvinne, ca 5030,- kr. Med din beregning på 3500 for to voksne er du altså langt under....

Da er ikke bleier til babyen tatt med, eller evt babymat. Legg inn dine tall her.

Det tallet stemmer ganske bra, for egen del, har jeg funnet ut. Jeg og en nesten voksen tenåringssønn har et forbruk på ca 5000 i måneden på mat. Legger til noe på oss for stort forbruk av brus da, men selve matforbruket stemmer bra med SIFOs beregninger.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet (endret)

2 voksne og setter av 6000 i mnd (til ALT man kan kjøpe på feks rema) :-) Vi lever romslig da vi har anledning til det og spiser kun hjemmelaget mat fra bunnen av :) 3500 kan gå om dere er flinke, men da kan dere gjerne ikke unne dere så mye er jeg redd. Lykke til :-) 

Endret av gladjenta93
  • Liker 1
Skrevet

To voksne. Setter av 5000 til dagligvarer. Er som regel jeg som handler så jeg er alltid på utkikk etter gode tilbud, sparer mye der. 

Anonymkode: 721b4...795

• Liker 1
Skrevet

Litt flaut men ca 14.000 pr måned, to voksne og to barn. 

Anonymkode: 84d5c...201

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt flaut men ca 14.000 pr måned, to voksne og to barn. 

Anonymkode: 84d5c...201

Det er latterlig at det skal være flaut å bruke penger på mat.

Nordmenn har utrolig merkelige prioriteringer. Man skal kutte matbudsjettet til beinet, mens oppussing proriteres annethvert år.

Heller god mat enn nytt malingsstrøk altfor ofte.

Anonymkode: fe40b...411

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...