Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta et emne som har 10 dagers hjemmeeksamen. Der blir eksamen utlevert kl 10 en fredag. Siste forelesning er samme dag fra kl 12:45 - 18:00. Studiet er samlingsbasert og jeg har 5 timers reisevei hver vei. Så i praksis går hele første dag i eksamensperioden bort.

Er det lov å ha forelesning i eksamensperioden?

Jeg har studert flere år på høyskolen men har aldri hatt det slik før. Jeg vet jo at det ikke er skolen sin feil at jeg har lang reisevei men syns dette virker litt rart.

Anonymkode: d08a9...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er helt tilfeldig at den forelesningen ble satt opp på utleveringsdagen, da er det trolig eksamenveiledning. De gangene jeg har fått hjemmeeksamen har det hendt at det var frivillig forelesning satt opp slik at en foreleser var tilgjengelig og kunne veilede rundt oppgaven, men jeg går fulltidsstudium. Er forelesningen obligatorisk? Kan du ikke ta kollektivtransport til studiestedet, og jobbe med eksamen underveis? Pendler hjem et par ganger i mnd og gjør mye skolearbeid på toget.

Anonymkode: 8e0f6...91c

Skrevet

Ser ikke helt problemet her. 

Anonymkode: 09bed...316

Skrevet

Det du kan spørre om er om noen kan streame/være på skype/facetime eller noe med deg, så du får med deg forelesninga hjemmefra - bare sørg for å avklare med foreleser om det er greit først :) 

Anonymkode: 65153...580

Skrevet

10 dager på en hjemmeeksamen er da rikelig, kan godt være forelesningen er relatert til eksamensoppgaven. Jeg skrv bacheloren min på mindre enn 10 dager.

Anonymkode: 99a3a...ea0

Skrevet

På min skole har de bare eksamensrelevante forelesninger i denne perioden :) Siden studiet er samlingsbasert antar jeg det er få forelesninger - og det er nok slett ikke tilfeldig at forelesningen er denne dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...