Gå til innhold

Hva koster det å bytte brilleglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva koster det å bytte brilleglass? Selve glasset koster, men tar de noen ekstra kostnader for å bytte? 

Finner ingen info hos diverse optikere. 

Anonymkode: 749f4...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye det koster å bytte brilleglass er litt variabelt, men det er noen hundrelapper. Har akkurat fått nye briller selv, men husker ikke eksakt pris. Dvs jeg husker at jeg betalte ca 2900 kr til sammen, men om det var inkludert bytte av glass er jeg usikker på. Jeg tror det koster ja, men hvor mye er forskjellig fra optiker til optiker så det er egentlig bedre å ta direkte kontakt med en

Skrevet

Du må høre med den enkelte optiker. Det er helt ulikt fra butikk til butikk hva som er inkludert i prisen. 

Anbefaler Specsavers. Da jeg kjøpte nye briller for et par år siden, hørte jeg hos minst syv ulike kjeder, og alle lå på rundt 8-10 000. Hos Specsavers betalte jeg 2 000, og er kjempefornøyd. Tester har vist at glassene deres er akkurat like gode som de dyre kjedene. Hvordan de får det til så billig aner jeg ikke, men når man kommer unna med 1/5 av prisen er det ett fett for meg. 

Anonymkode: db1f7...d3d

Skrevet

Du må regne med minst 1200 -1500 kr for de billigste glassene (hvis du har "normalt" syn, altså ikke behov for spesialglass etc.)

Skrevet
2 timer siden, Unika skrev:

Du må regne med minst 1200 -1500 kr for de billigste glassene (hvis du har "normalt" syn, altså ikke behov for spesialglass etc.)

Tusen takk for svar alle tre! 😊

Brillene er lesebriller og glassene jeg bruker er (heldigvis) enstyrkeglass som koster 900. Men lurer på om det vil koste noe i tilegg for å bytte i en innfatning jeg allerede har? Er jo mye mer miljøvennlig. Om det er en symbolsk sum på 200, eller vil koste over tusenlappen og mer. Eller om det er en ekstra service de gjør gratis. 

Prisene varierer nok hos ulike optikere, men hadde vært kjekt å høre om noen her har gjort det samme, før jeg ringer rundt og forhører meg om pris :) 

Anonymkode: 749f4...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...