Gå til innhold

Unngå overflødig hud etter slanking

Pbrina

Anbefalte innlegg

Når man går ned mye, 15-20 kg, hvordan kan man unngå at man får "overflødig hud" på magen (eller andre steder)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig, så tror jeg det er noe du aktivt kan gjøre for å unnga overflødig hud ved vekttap. Noen har mer elastisk hud enn andre, slik at den strammer seg bedre opp. Tror du må operere den vekk. Men jeg vet ikke om du får noe særlig overflødig hud ved 15-20 kg vekttap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med en sunn, jevn og langsom vektnedgang. På den måten vil huden få bedre tid til å tilpasse seg den nye vekten.

Jeg tror desverre at plastisk operasjon er eneste løsning hvis man får mye overflødig hud etter slanking. Men husk at huden er fantastisk tilpasningsdyktig, så hvis man har en sunn vektnedgang, slipper man løs hud etter slanking. (I tillegg til at man ikke legger alt på seg igjen med en gang man stopper slankingen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med en sunn, jevn og langsom vektnedgang. På den måten vil huden få bedre tid til å tilpasse seg den nye vekten.

Ja, det er sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg la på meg 26 kg da jeg var gravid og magen ble ganske mye strukket ut. Jeg tok av meg disse kiloene over 10 mnd og har ikke noe overskuddshud på magen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...