Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Hei!! Jeg velger å være anonym i dag, siden mange av mine venner kjenner til min kg-identitet og jeg ikke ønsker å henge ut denne venninnen det gjelder. Vi var bestevenninner på videregådende og har hatt ukentlig kontakt på mail hele den tiden vi ikke har bodd på samme sted. Når bor hun i USA og studerer. Jeg var på besøk hos henne i sommer og hun kom innom oss da hun var i Norge på juleferie nå. Vi giftet oss enkelt og hadde en vennefest etterpå. Hun var selvfølgelig invitert til festen og vi passet på å legge denne festen så tett oppunder jul at hun skulle kunne kombinere vennefesten med juleferie hjemme hos foreldrene. Hun valgte i stedet å bli i USA en uke lengere sammen med kjæresten sin der. Hun nedprioriterte altså festen og har heller ikke gitt noen gave. Selv om hun i sommer (da jeg var på besøk) snakket om hva hun skulle gi oss i bryllupsgave. Nå er takkekortene sendt ut.. Jeg har ikke sendt henne noe eller nevnt det for henne.. Sitter igjen med en veldig trist følelse.. I dag fikk jeg en mail der hun takket for sin bursdagsgave fra meg.. Hun skrev om hvor hyggelig det er å få gave fra sin beste venninne som kjenner henne så godt at jeg viste akkurat hva hun ville ha.. Jeg syntes nesten den mailen var et stikk i min retning.. Bare for å komentere at hun har valgt å ikke en gang sende oss et kort i forbindelese med at vi giftet oss. Gamle venninner fra den tiden da vi først møttes som jeg ikke har hatt kontakt med på lenge har sendt blomster og kort.. Hun jeg renger som min beste venninne har ikke en gang SAGT gratulerer..
Gjest Mex Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Det er ikke så lett å si hva du bør gjøre, men jeg vet at jeg selv ikke hadde sendt noe takkekort til henne. Tror jeg hadde sendt en mail hvor jeg hadde skrevet at det var synd hun gikk glipp av vennefesten, du savnet henne der og hadde sett fram til å ha din beste venninne der på den store dagen.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Uff :trøste: Synes det er utrolig trist at det hender slikt... Som flere sier så har jeg vel også ikke kommet til å sendt noe takke kort.
TeddyToria Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Nei, det er sannelig ikke lett å vite hva som er rett og ikke i en slik situasjon...men så er det heller ingen fasit! Men det er jo trist at det skal være sånn, etter mitt syn tør jeg faktisk å gå så langt som å si at det er utrolig dårlig fra din venninnes side!!! Jeg ville kanskje gjort som Mex skriver her, at du rett og slett skriver en mail der du understreker at du savnet henne på en dag som betydde så mye for deg - kanskje hun skjønner tegninga da!?!? Hadde jeg vært henne, ville jeg sittet igjen med en stor klump i både mage og hals...
Jandia Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Min venninne fra barne/ungdoms og vgd skole kom ikke i bryllupet mitt (som jeg har fortalt her før). Vi var bestevenninner i maaaange år, og jeg har alltid tatt det som en selvfølge at hun ville komme i bryllupet mitt. Hun valgte ferie fremfor å utsette det en dag (?!!) for å være sammen med meg. Jeg ble utrolig skuffet, men holdt det for meg selv. Fikk gave og sendte henne takkekort (ikke mye dikkerdarier der, bare takk for gaven)... Så møtte jeg henne tilfeldig på gaten og da fikk hun høre hva jeg syntes om henne, og hvor såret jeg ble osv osv... Da jeg var ferdig med å snakke gikk jeg bare... Hun ble stående og måpe til hun gikk... Fikk melding av henne noen dager etterpå at det var utrolig teit av meg å reagere sånn og at hun ikke ante hvordan jeg følte. Vel vel... Utrolig godt å få det sagt, og jeg er nå ferdig med saken (og henne). Nå skal det være sagt at det ikke er første gang hun skuffer meg, men slike venner trenger jeg ikke. Vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon, men av erfaring er det fryktelig vondt og sårt å gå rundt og tenke på det. Få det ut! Fortell henne at du ble lei deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå