Gå til innhold

Blir du deprimert av dårlig vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å føle meg litt imun i mot dårlig vær, men jeg kjenner at mangelen på en varmeperiode nå på sensommeren går litt inn på meg. Har brukt opp ferien og satset på at du skulle bli OK i Norge, dessverre. Nå er det fram med bøkene og et teppe.

Anonymkode: d0b96...0cd

• Liker 1
Skrevet

Ikke på denne tiden. Ble utrolig deprimert av været i sommer før første gang i mitt liv, men fyfaen så dårlig det var og. Nå er det bare deilig med litt regn og frisk vind mens det går mot høst

Skrevet

Litt nedstemt ved lavtrykk, ja, men ikke direkte deprimert.

Skrevet

Ja, sommeren er den verste årstiden. Heldigvis ikke så mye dårlig vær i Norge.

Anonymkode: d7867...43e

Skrevet

Ja. Jeg får sånne årstidsdepresjoner, føler jeg. Vinteren er ikke min favorittårstid. Også kan jeg bli ganske vårslapp. Jeg mistenker mangel på vitamin D og at jeg tar antihistaminer som gjør at man føler seg sliten. Da blir jeg nedstemt. 

Skrevet

Nei 😁 Jeg elsker dårlig vær. Men akkurat den delen med å måke ut bilen om vinteren gjør meg lettere irritabel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er omvendt. Hater når det er stekende sol, og alt for varmt. Særlig i Norge hvor de færreste har aircondition hjemme. 

Anonymkode: 8f0b3...79c

• Liker 2
Skrevet

Nei! Regnvær, sludd og snø er superkoselig! Mer så om man kan sitte inne da. Skyfri himmel og sol er selvsagt heller ikke å forakte! Alt har liksom sin sjarm :)

• Liker 2
Skrevet

Føler sommeren har gått ganske fort, liker innevær 

Anonymkode: 5ba54...dc5

Skrevet

Jepp, jeg kunne ønske sommeren varte lengre. Når jeg måtte ta frem høstjakken i dag syns jeg det var litt trist, for da går vi mot en lang vinter. Oslo er så mye mer livlig og "glad" når det er litt varmere ute. 

Anonymkode: 7fdf4...a32

• Liker 3
Skrevet

Blir kanskje ikke deprimert, men trøtt og lei av dårlig vær. 

Skrevet

Jeg setter pris på forskjellige ting ved alle årstidene. Høst og vinter betyr rødvin, peis, pledd og brettspill. Vår og sommer betyr sol, sandaler og solkremlukt.

• Liker 2
Skrevet

Blir ikke deprimert, men litt lei og værsjuk om det regner mer enn en uke i strekk uten så mye som 2 minutter opphold. 

Anonymkode: e37e5...380

Skrevet

Blir sur og deppa når det er mye regn/slafs. Alle andre typer vær synes jeg er helt greit :) Kan godt være overskyet og kaldt, bare ikke det hersens regnet er der! 

Skrevet

Høsten er den årstiden jeg liker best. Sommeren er faktisk den tiden på året jeg liker dårligst, mye på grunn av den litt hysteriske sommerlykken som kommer over folk da, samt at jeg ofte føler meg ensom og alene. Er jo ingen hjemme på den tiden! Det er dessuten bare dritt som går på tv om sommeren. Det er ingenting som fungerer normalt! Ekstrem varme er jeg heller ikke begeistret for. 

Jeg liker heller ikke sterk kulde og glatt føre om vinteren. Men jeg elsker adventstiden og julen. 

Om høsten derimot, er temperaturene som oftest akkurat passe.Hverdagen normaliseres, og folk trekker seg tilbake i hulene sine igjen, slik at en slipper det helv..... maset rundt seg. Kveldene er lune og koselige, og det er mye bra på tv. 

Anonymkode: 5715e...0b8

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er mange år siden jeg fant ut at det er ingenting som er så bortkastet som å bli i dårlig humør av været. Det er jo den ene tingen vi ikke kan gjøre noe med. Så jeg tilpasser meg og liker hver årstid for hva den er. 

Anonymkode: b85c0...ac5

Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn så blir jeg nedstemt når det nærmer seg september/oktober, da vet jeg vinteren og mørketid er rett rundt hjørnet, og av en enda merkeligere grunn så blir jeg gladere igjen i januar, selv når den er på det kaldeste, da de fine dagene er rett rundt hjørnet. 

Anonymkode: 89dd1...998

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir deprimert om vinteren. Mørkt når man drar på jobb, mørkt når man kommer hjem fra jobb. Jobben går man til, så da må man pløye seg gjennom 20 cm snø som falt gjennom natta, og på vei hjem er veien brøyta, så mer snødritt ender på på fortauet. Tungt å gå gjennom det. Eller kanskje det ligger et fint lite lag av nysnø over is, det blir fort interessant. Det er kaldt og jævlig. Og så hvitt. Overskya, snø som faller, snø som har falt. Hvitt, hvitt, hvitt. Heldigvis følger vi ikke norske interiørtrender så det er ikke hvitt innendørs. Det er så hvitt at jeg får vondt i øya. Slaps, søle, møkk og dritt. Dritt, ja, den ser vi når snøen endelig smelter. Så deilig!

Jeg blir nedstemt av regntunge dager. Ikke fordi jeg vil, men det er så kjølig, grått og... håpløst. Hvis det er overskya uten regnbyger, får jeg ofte vondt i hodet.

Nei, takke meg til sommeren. Grønt og blått i skjønn forening. Jo varmere, desto bedre! (men jeg tar forbehold om at de som driver med asfaltlegging ikke synes det er så gøy med 40 grader i sola). Lyst, varmt, optimistisk. Bærer et håp, et ønske, om ferie. Ferie er sol, varme, solseng og ei strand, ingen planer, ikke noe stress. Det er toppen av lykke.

Jeg elsker sommer, hater vinter.  

Skrevet

Blir ikke deprimert , men kjenner jeg kan bli tiltaksløs og en smule negativ. Hadde blitt fornøyd med en uke i strekk bare med oppholdsvær ! ( sjelden kost for en bergenser ) 

Skrevet

Går mot vinter. Gleder meg. Som ufør blir det 4-5 mnd i varmere strøk, til solen kommer igjen her på berget.

Gud hjelpe som jeg gleder meg:-)

Anonymkode: 5e0a4...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...