Gå til innhold

"Bridget Jones Diary"- boken

Tusseline

Anbefalte innlegg

Jeg har sett filmen "Bridget Jones", og synes den var helt strålende! Nå vurderer jeg å lese boka, da jeg har hørt mange anbefalinger.

Men, jeg har vært utsatt for tilfeller der boka ble en stor skuffelse sammenliknet med filmen.

Har du lest den, og hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Har lest boka - storkoste meg! Det er masse morsomt som ikke er med i filmen

Har lest toern også - koste meg like mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den skal du få min oppriktige mening om!

Jeg synes filmen var fantastisk morsom og gleder meg til å lese boken. Aldri før har jeg kjedet meg så mye gjennom en bok som den boken der. Jeg hadde lyst til å legge den fra meg flere ganger, men klarte på utrolig vis å lese den ut. Jeg lo ikke en eneste gang i hele boken og synes rett og slett den var helt pyton. Desverre var det også slik at de morsomme tingene i filmen ikke var noe morsomt i boken.

Kan nok ikke anbefale denne boken nei, men hvis du veldig gjerne vil ha den kan du får kjøpe den av meg! :ler: Jeg har nemlig en til overs jeg aldri kommer til å lese igjen!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste første boka-kjempebra!

Så leste jeg andre boka, synes det samme gikk igjen, ble kjedelig.

Så filmen, helt ok men ike overbegeistret. Enkelte ting synes jeg det holder med i små doser. Som uendelig telling av kalorier, kiloer og sigaretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den aldri ferdig.. Synes den var litt småmorsom men gikk rett og slett lei etterhvert. kanskje fordi jeg hadde sett filmen allerede? Har en venninne som synes det er den beste boka noensinne så det er sikkert smak og behag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imax ikke innlogget

Boken er en fryd - og enda bedre enn filmen! For i boken har du mye tydeligere kobling med Pride & Predjudice av Jane Austen, som Helen Fielding har brukt som mal (altså ingen tilfeldighet at helten heter Mark Darcy). Til dere som ikke har lest P&P - gjør det - den er fabelaktig. Og tv-serien er selvsagt heller ikke å forakte, for Colin Firth er jo utroooolig flott (rollen hans i filmen Bridget Jones er heller slapp).

Boka har mer av venninne-greia (som vi jenter kan kjenne oss igjen i), og jeg synes rollefigurene blir tydeligere. Jeg har lest boka flere ganger og ler meg skakk hver gang (og kaloripreiket er litt masete, men ærlig talt, det er jo satt på kornet, og hvem av oss har ikke prøvd det maset der....)

LES DEN - er min anbefaling!

PS! Nr. 2 er ok også, men da må du IHVERTFALL ha sett tv-serien P&P først for å få med deg alt colin firth greiene.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det intervjuet med Colin Firth,som Bridget gjør i bok nr 2,er noe av det morsomste jeg noen gang har lest!!

Det morsomme er jo at Colin Firth faktisk spiller Mark Darcy i filmen.

Men man må ha sett scenen fra "Stolthet og fordom",der Colin kommer opp av vannet i den våte skjorten for å skjønne poenget med Bridgets CF-fascinasjon.Mange norske lesere vet kanskje ikke hva det snakkes om ang dette i boken.Og da blir det sikkert vanskelig å finne det morsomt.

Selv syns jeg begge bøkene er helt ubetalelige!Kjempemorsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes boka var bedre enn filmen, men så leste jeg da boka først også. Kanskje det er slik at den som leser boka blir skuffa over filmen og vice versa... dette skjer hele tiden.

Men altså fra meg; ikke verdens beste bok, men verdt å lese om du synes filmen var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kaster meg på denne jeg. Synes boka var STRÅLENDE. Spesielt bra om du liker typisk engelsk humor, litt ironi og sarkasme. Leste boka etter at jeg hadde sett filmen, syntes ikke det gjorde noe. Bok nr. 2 var OK, spesielt om oppholdet i Thaialnd og intervjuet som ble nevnt tidligere her :ler: Lo så jeg skreik. Leste bøkene på engelsk, da jeg synes mye av nyansene går vekk med norsk oversettelse. Men det er jo også smak og behag. Noen som vet om bok nr. 2 skal filmes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det skal være planer om å filme bok nr 2 også,siden den første filmen ble en slik suksess.

Jeg bare lurer på hvordan de skal få med det hysterisk morsomme Colin Firth-intervjuet når det er CF som spiller Mark Darcy!?!? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste boka første gang var jeg singel, og hadde ikke hatt kjæreste på mange år. Jeg nærmet meg ikke de 30, men kjente meg veldig igjen i Bridgets bestrebelser... selvom de er satt på kanten!

Bok nummer 2 er ikke like bra som nummer 1, men absolutt underholdende, mens filmen går litt på tvers av bok 1. Alle tre er grei underholdning, og det finnes scener som får meg til å vri meg i latter.

Anbefaling: les boka. den er utrolig lettlest, og til og med jeg greide å lese den på to dager (Ny personlig rekord!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...