AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Jeg lurer på om det er feil med strømmåleren eller er det vanlig at 1etg også "bærer" strøm for kjellereetasjen? Ett hus med 2etg ble seksjonert og solgt i juni. 1etg ble kjøpt av meg og 2erg av en annen. Begge har egen strømmåler.men virker som om min er mer koblet til kjelleretasjen? 4juni flyttet de i 2etg inn. Og 27juni flytet jeg inn. 28juni fikk jeg sms om måleravlesning. Fakturaen kom på 550kr. Jeg tok bilde 27juni.og 28juni kom måleren opp med bare 26kwh. Totalt bruk var ca 350kwh for juni. Siden jeg ikke har brukt strøm så antar jeg at det er for etg nede. Og jeg har bedt de oppe å betale meg 100kr i måneden for dems del. Nede har vi 4rom. 1vedrom felles. 1vaskerom felles. Hennes bod og min bod. I hennes bod står varmtvannsberederene våres.men strømmen til hennes bod er koblet mot min måler.Når jeg slår av alt strøm her oppe så slår strømme av nede og. Er det rimelig å be jennes hjelpe å dekke 100kr i måneden? Hun nekter. Anonymkode: a1367...4f0
stan Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Det er jo rimelig at de er med på å betale for strømmen i kjelleren. Men hva som er rett beløp kommer jo veldig an på hva slags utstyr de har der og hvor mye strøm de bruker. Litt uklart hvordan strømmen til varmtvannsberederne er koblet? Hvis de ikke står på rett måler vil jeg anbefale at dette ordnes. Varmtvann utgjør en stor del av strømbruken.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Her er nok huset seksjonert uten at det elektriske anlegget er bygget om. Dere bør innhente et anbud fra en autorisert installatør og få en pris på å bygge om anlegget slik at dere begge betaler for deres eget forbruk (uansett hvor varmtvannsberederne står). Stod det noe i prospektet om at elanlegget i boligen? Anonymkode: 989e6...69f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå