Gå til innhold

Damer og initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er litt nysgjerrig. Hvor mange av dere damer tok initiativet til en første date med deres nåværende kjærester?

Jeg er litt betatt av en fyr, møtt han tilfeldig et par ganger men aldri alene, har dog sovet hos han en gang etter en sen bytur (ikke noe sex, men mye kosing), vi har hverandre på sosiale medier, men her er greia: Jeg føler meg langt under gjennomsnittet pen, langt over gjennomsnittet dum, og blir egentlig aldri sjekket opp/invitert med ut på date. Så jeg er flink til å overbevise meg selv om at denne mannen egentlig bare var ute etter et lettvint ligg med en desp dame (som ikke helt gikk etter planen). Han er veldig kjekk. Koselig var det uansett, og jeg har skikkelig lyst til å be han med på en kaffe eller øl. Så jeg skriver her i håpet om å høre solskinnshistorier om usikre damer som allikevel tok sjansen på å be med en mann ut på date. Og hva tenker dere menn om at dama tar første steget? Jeg kjenner han jo ikke så godt, men liker vibbene hans. Og ja, jeg vet vi er i 2017, og er 100% med på likestilling, men jeg føler meg helt verdiløs og rimelig grotesk utseendemessig sett...derav denne tråden.

Anonymkode: 783ed...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sjekket opp av dama og hadde vært singel om hun ikke gjorde det så jeg er fornøyd. :P

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Tror ikke han her er singel så lenge.. Han var ikke redd for å snakke med meg iallefall, og det er det som holder meg litt tilbake; de fleste jeg har snakket med mener at om en fyr virkelig er interessert så tar han kontakt. Spesielt om han ikke har noen problemer med det sosiale fra før av, han virker som en veldig likandes fyr... Med mange venner av det motsatte kjønn.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tror ikke han her er singel så lenge.. Han var ikke redd for å snakke med meg iallefall, og det er det som holder meg litt tilbake; de fleste jeg har snakket med mener at om en fyr virkelig er interessert så tar han kontakt. Spesielt om han ikke har noen problemer med det sosiale fra før av, han virker som en veldig likandes fyr... Med mange venner av det motsatte kjønn.

Du vet vel ikke før du prøver deg. Du sier jo også at du ikke blir sjekket opp og da har du vel ikke så mange andre alternativer enn å selv ta initiativ. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du å tape på å prøve? Jeg tviler på at du er så grotesk som du selv tror. 

• Liker 2
Skrevet

Gjør det, og gjør det helst så fort som mulig! :) Jo mer tid du bruker på å gruble, jo mer sannsynlig er det at du feiger ut, og ender opp med å angre på at du aldri turte. 

Jeg tok initiativ, men hadde det litt enklere enn deg fordi jeg ikke hadde tid til å tenke over det først. Jeg så ham i kø på en kaffebar, og måtte bare gjøre noe før han forsvant ut av livet mitt for alltid. :P

• Liker 4
Skrevet

Jeg sjekket ham opp på byen kl 2 på natten.. vi har nå vært sammen i litt  over et halvt år 😉

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er litt nysgjerrig. Hvor mange av dere damer tok initiativet til en første date med deres nåværende kjærester?

Jeg er litt betatt av en fyr, møtt han tilfeldig et par ganger men aldri alene, har dog sovet hos han en gang etter en sen bytur (ikke noe sex, men mye kosing), vi har hverandre på sosiale medier, men her er greia: Jeg føler meg langt under gjennomsnittet pen, langt over gjennomsnittet dum, og blir egentlig aldri sjekket opp/invitert med ut på date. Så jeg er flink til å overbevise meg selv om at denne mannen egentlig bare var ute etter et lettvint ligg med en desp dame (som ikke helt gikk etter planen). Han er veldig kjekk. Koselig var det uansett, og jeg har skikkelig lyst til å be han med på en kaffe eller øl. Så jeg skriver her i håpet om å høre solskinnshistorier om usikre damer som allikevel tok sjansen på å be med en mann ut på date. Og hva tenker dere menn om at dama tar første steget? Jeg kjenner han jo ikke så godt, men liker vibbene hans. Og ja, jeg vet vi er i 2017, og er 100% med på likestilling, men jeg føler meg helt verdiløs og rimelig grotesk utseendemessig sett...derav denne tråden.

Du skriver at du koste sammen med han, du er da allerede inne i hans personlige svære :) Hva har du å tape på å forsøke å videreføre dette? Ingenting, da har alt å vinne. Kanskje liker han deg bedre en du tror, og utseendet ditt kan du ikke selv bedømme, joda vi vet jo at vi ikke er noen fotomodeller, men for mange kvinner og menn er ikke dette det viktigste. Det er hvordan kjemien og personligheten er som er det aller viktigste, stemmer dette vil et modent menneske satse på dette en utseende alene.

Skrevet

Den som intet våger intet vinner! :)

Anonymkode: 385bd...198

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg gjorde det og er og var ganske usikker på meg selv når det gjelder sånne ting. 

Vi var sammen i 10 år, og jeg tror ikke vi ville vært det om jeg ikke tok initiativ. Det er egentlig bare å prøve selv om det er ganske nervepirrende om han vil si ja eller nei :)

• Liker 1
Skrevet

Tja, det var han som først tok kontakt, men jeg som foreslo at vi skulle møtes for en gåtur. Teller det? Nå har jo dere hatt mer kontakt da, så det er en litt annen sak. Men du har da ingenting å tape på å spørre. I verstefall får du bare avklart at han ikke er interessert, så slipper du gå og lure og kan gå videre.

Anonymkode: d8c29...f54

Skrevet

Jeg er helt i mot å sitte og vente på at andre skal ta kontakt med meg.

YOLO.

Bare gjør det. Det verste som skjer er at han sier nei fordi han ikke er interessert. Da trenger du ikke kaste bort mer tid, krefter og tanker på han. :) 

Skrevet

Mannen min er både kjekk og sosial, men ikke så ivrig på tilfeldig sex, så han plukket ikke opp damer på byen og var sjelden på date. Så jeg sjekket opp ham isteden. Skal man ha menn med gode verdier så må man gjerne det.

Anonymkode: 6e3aa...3ac

Skrevet

Sendte han en melding tidligere i dag. Ble helt gåen, nå kjennes det ut som om jeg har løpt maraton. Fikk melding nå nettopp, han sa visst ja til ølen. Jeg unngikk å kalle det en date, kanskje det var derfor han sa ja? Dere menn, takker dere ja til en date innimellom av ren høflighet? Takker dere ja til en date bare for å få dere et ligg? Får ikke ting til å gå helt opp, han er den kjekkeste som noensinne har vært nær meg. 

• Liker 1
Skrevet

Kom igjen, kvinne! Han sa ikke ja pga høflighet, tidsfordriv, for å få ett ligg ol.... han sa ja for han ønsker å tilbringe tid med deg. Kjempe kjekt!! Finn en plass med biljard eller noe lignende,  tar bort litt av presset hvis dere kan gjør en aktivitet sammen med ølen. Hvertfall for min del. Gleder meg å høre hvordan det gikk!😉 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte han en melding tidligere i dag. Ble helt gåen, nå kjennes det ut som om jeg har løpt maraton. Fikk melding nå nettopp, han sa visst ja til ølen. Jeg unngikk å kalle det en date, kanskje det var derfor han sa ja? Dere menn, takker dere ja til en date innimellom av ren høflighet? Takker dere ja til en date bare for å få dere et ligg? Får ikke ting til å gå helt opp, han er den kjekkeste som noensinne har vært nær meg. 

Gå og ta en øl - ikke bli for full, og ikke noe sex.

Og ta det derfra. 

Anonymkode: 6fa38...d5e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå og ta en øl - ikke bli for full, og ikke noe sex.

Og ta det derfra. 

Anonymkode: 6fa38...d5e

Selv om vi har vært drita fulle sammen et par ganger før, sett hverandre nakne og nesten hatt sex allerede?

15 minutter siden, Stortroll skrev:

Kom igjen, kvinne! Han sa ikke ja pga høflighet, tidsfordriv, for å få ett ligg ol.... han sa ja for han ønsker å tilbringe tid med deg. Kjempe kjekt!! Finn en plass med biljard eller noe lignende,  tar bort litt av presset hvis dere kan gjør en aktivitet sammen med ølen. Hvertfall for min del. Gleder meg å høre hvordan det gikk!😉 

Takk for tips! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...