AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Fikk oversikten over fadderuka idag og må si jeg er ganske skuffet. Jeg er ikke så veldig glad i å feste, og det er omtrent bare det fadderuka består av. Trodde det skulle være mye mer aktivitet på dagtid, men det er nesten ingenting. Er lagt opp til festing hver dag. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kommer til å bli med på festing et par ganger, men mer verken orker jeg eller har råd til. Er så redd for at jeg ikke skal bli kjent med noen, og at jeg kommer til å gå rundt alene de neste fem åra.. Noen andre som har hatt en slik fadderuke der de likevel ble kjent med folk? Anonymkode: 805dd...95d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Du kan da delta på festivitetene uten å dytte i deg masse alkohol? EN øl kan vare lenge, dersom man vil ;-) Det er vel bare å bli med, snakke med folk, le og kose deg, uten å bruke masse penger. Anonymkode: 76e3f...7c4 1
Try2 Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Det går fint an å ikke drikke. Men dra iallefall på noen av festene.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 De fleste jeg kjenner som er med på fadderuka, vil feste så mye som mulig. De fester jo hver helg og er med på alt som skjer. Anonymkode: dcf6a...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste jeg kjenner som er med på fadderuka, vil feste så mye som mulig. De fester jo hver helg og er med på alt som skjer. Anonymkode: dcf6a...f4e Hver helg? I fadderuka er det jo festing hver dag. Sju dager i uka. Jeg er som sagt ikke så glad i å feste, og er med på fadderuka for å ikke bli alene resten av studietida. Anonymkode: 805dd...95d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Takke meg til Sverige, Danmark, England og USA...der er det ikke så ekstremt. I Norge er det så voldsomt ekstremt med russefeiringer og fadderuken...så ekstremt..🙄😳😩 Anonymkode: d3efd...8a8 1
Gjest Linaria Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takke meg til Sverige, Danmark, England og USA...der er det ikke så ekstremt. I Norge er det så voldsomt ekstremt med russefeiringer og fadderuken...så ekstremt..🙄😳😩 Anonymkode: d3efd...8a8 Jeg har studert i Edinburgh og er like mye festing der, men er heldigvis veldig mange andre aktiviteter også, og lett å få venner selv om man ikke drikker eller er med på Welcome Week, men 17 år gamle briter som nettopp har flytta fra mamma og pappa.. herregud, som de fester og bråker.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Du kan blir kjent med folk via kurs, klasser, kollokvier, eller et utall foreninger du kan melde deg inn i hvis du vil. Du må jo ikke være med på den nevrotiske fadderuken, hvis du ikke vil. Finnes det ikke alternativt tilbud der for folk som ikke vil feste? Det har vi jo ved UiO. Anonymkode: 368c5...99c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan blir kjent med folk via kurs, klasser, kollokvier, eller et utall foreninger du kan melde deg inn i hvis du vil. Du må jo ikke være med på den nevrotiske fadderuken, hvis du ikke vil. Finnes det ikke alternativt tilbud der for folk som ikke vil feste? Det har vi jo ved UiO. Anonymkode: 368c5...99c Har ikke hørt noe om det, så tror ikke det. Er ved UiT. Anonymkode: 805dd...95d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 så: torsdagen: foredrag, bootcamp, og dansekurs Fredagen: Studexpo og salsakurs lørdag: grilling og styrketrening, og yoga søndag: fjelltur og standup mandag: innebandycup, 2 ulike foredrag, og menneskebibliotek onsdagen: omvisning på teater, futsalturnering, dansekurs og omvisning på ølbryggeri Torsdag: memokurs, volleyballturnering, fotballdag, bootcamp og sightseeing fredag: badeballturnering, telttur og fightnight lørdag: dansekurs søndag: bootcamp Hvor mange flere arrangementer på dag/kveld som ikke innebærer festing var det du hadde forventet deg egentlig? UiT er vel ett av de programmene som har flest aktiviteter som ikke innebærer festing. Det er nesten 30 ulike arrangementer på under to uker som ikke er fyll, og 11 arrangementer som er fest/fyll/konserter (om du regner quiz som fyll). 75% arrangementer uten fyll er det neppe noen andre fadderuker som kan skilte med... Anonymkode: 4bece...242 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: så: torsdagen: foredrag, bootcamp, og dansekurs Fredagen: Studexpo og salsakurs lørdag: grilling og styrketrening, og yoga søndag: fjelltur og standup mandag: innebandycup, 2 ulike foredrag, og menneskebibliotek onsdagen: omvisning på teater, futsalturnering, dansekurs og omvisning på ølbryggeri Torsdag: memokurs, volleyballturnering, fotballdag, bootcamp og sightseeing fredag: badeballturnering, telttur og fightnight lørdag: dansekurs søndag: bootcamp Hvor mange flere arrangementer på dag/kveld som ikke innebærer festing var det du hadde forventet deg egentlig? UiT er vel ett av de programmene som har flest aktiviteter som ikke innebærer festing. Det er nesten 30 ulike arrangementer på under to uker som ikke er fyll, og 11 arrangementer som er fest/fyll/konserter (om du regner quiz som fyll). 75% arrangementer uten fyll er det neppe noen andre fadderuker som kan skilte med... Anonymkode: 4bece...242 Står absolutt ikke alt det der på min oversikt! Anonymkode: 805dd...95d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 https://debutuka.net/ Anonymkode: 4bece...242
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://debutuka.net/ Anonymkode: 4bece...242 Det står der ja, men ikke den oversikten som mitt studie har laget. Anonymkode: 805dd...95d
Try2 Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hørt noe om det, så tror ikke det. Er ved UiT. Anonymkode: 805dd...95d Tromsø? Det er helt sikkert foreninger/klubber osv i UIT også. Meld deg inn i noe som interesserer deg. Dessuten er det jo i hverdagen man knytter bånd til sine medstudenter. Så hvis du synes Faddergreiene ikke er noe for deg. Så hopp over noe av programmet evt hele skiten. Dette tror jeg uansett går fint 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #15 Skrevet 16. august 2017 Drikketips om du vil være alkoholfri: carlsberg sin alkoholfrie versjon. Flaska ser lik ut som den vanlige, så ingen legger merke til at du ikke drikker alkohol. Billigere og bedre dagen derpå. Anonymkode: babaa...cfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå