Gå til innhold

samme stilling - 100 000 mer i lønn, eneste forskjell alder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber innen helse - ufaglært. Hatt samme jobben i seks år, er under 30 år. Har i følge lønnsslippen min 300 000 kr i året ved 100% stilling. Har en kollega som nettopp har begynt, er en del år eldre, ca 50år, har ingen erfaring fra helse tidligere, men han har 400 000 i årslønn ved 100% stilling, altså 100 000 mer enn meg.. Får ikke det helt til å stemme. Vi er begge i ufaglærte assistent stillinger, og jeg har som sagt seks år mer "erfaring" enn han... Får han så høy lønn pga alder? Trodde man gikk opp i lønn ved ansiennitet.. 

Anonymkode: ba1e4...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han er eldre har han vel lengre ansinitet enn deg? Ansinitet som ufaglært i helsesektoren går som all arbeidserfaring 

Anonymkode: 809f0...287

• Liker 5
Skrevet

Så all arbeidserfaring generelt teller som ansiennitet som ufaglært i helsesektoren? Da ligger nok svaret der ja...

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så all arbeidserfaring generelt teller som ansiennitet som ufaglært i helsesektoren? Da ligger nok svaret der ja...

Jepp, det stemmer.

Anonymkode: 26af2...478

• Liker 1
Skrevet

Dette er helt vanlig i mange yrker. Jeg jobber i privat sektor og det kan skille godt over 100k på samme stilling. Det er de eldste som tjener mer.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss på OUS teller all ansiennitet, uansett om man er ansatt som faglært eller ikke. 
Jeg er rådgiver med bachelor, og får ansiennitet fra tiden jeg jobbet i kiosk... 

Anonymkode: 06de8...2bc

• Liker 1
Skrevet

Pluss at han er mann..

Anonymkode: 916ee...43c

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pluss at han er mann..

Anonymkode: 916ee...43c

Det får han i hvert fall ingen ekstra lønn for som pleieassistent. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...