Gå til innhold

Kan jeg eie to leiligheter i samme boligbyggelag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg eie to leiligheter i forskjellige borettslag, men i samme boligbyggelag?

Bor nå i ei borettslagleilighet jeg kjøpte, men vurderer å leie den ut til min sønn og selv kjøpe en til  borettslagleilighet i et annet borettslag. Men begge disse borettslagene har samme boligbyggelag.

Kan jeg gjøre dette?

Anonymkode: 59267...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg eie to leiligheter i forskjellige borettslag, men i samme boligbyggelag?

Bor nå i ei borettslagleilighet jeg kjøpte, men vurderer å leie den ut til min sønn og selv kjøpe en til  borettslagleilighet i et annet borettslag. Men begge disse borettslagene har samme boligbyggelag.

Kan jeg gjøre dette?

Du har vel spurt om dette en gang før... Du får høre med boligbyggelaget om du kan

Anonymkode: 34998...c45

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har vel spurt om dette en gang før... Du får høre med boligbyggelaget om du kan

Anonymkode: 34998...c45

Nei har aldri spurt om dette før. Dette er på en liten plass og vanskelig å finne noe her uten å bruke samme boligbyggelag

Skrevet

tror det skal gå fint så lenge du har bodd der i et år eller mer. hør med fagfolk :P

Anonymkode: 045b0...01e

Skrevet

https://snl.no/borettslag#-Andel_og_rettregistrering_av_andel._Innskudd

Sitat

Det er kun anledning til å eie én andel i ett og samme borettslag

1 time siden, AnonymBruker skrev:

tror det skal gå fint så lenge du har bodd der i et år eller mer. hør med fagfolk :P

Anonymkode: 045b0...01e

Dette gjelder for utleie,og gjelder ikke her da det er noen i slekten som skal leie.

Skrevet

Bare start et stråselskap og kjøp andelen med stråselskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...