AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Kan jeg eie to leiligheter i forskjellige borettslag, men i samme boligbyggelag? Bor nå i ei borettslagleilighet jeg kjøpte, men vurderer å leie den ut til min sønn og selv kjøpe en til borettslagleilighet i et annet borettslag. Men begge disse borettslagene har samme boligbyggelag. Kan jeg gjøre dette? Anonymkode: 59267...f32
Viktualia Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 (endret) Vanligvis ikke, sjekk reglene der du bor. Edit: leste litt kjapt, så nå at du skrev to boliger i forskjellige borettslag men samme boligbyggelag. I Obos kan du eie to leiligheter på den måten. https://www.obos.no/privat/medlemsfordeler/alle-medlemsfordeler/forkjopsrett/kan-jeg-eie-flere-obos-boliger Endret 15. august 2017 av Viktualia Rettelse
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg eie to leiligheter i forskjellige borettslag, men i samme boligbyggelag? Bor nå i ei borettslagleilighet jeg kjøpte, men vurderer å leie den ut til min sønn og selv kjøpe en til borettslagleilighet i et annet borettslag. Men begge disse borettslagene har samme boligbyggelag. Kan jeg gjøre dette? Anonymkode: 59267...f32 Du har vel spurt om dette en gang før... Du får høre med boligbyggelaget om du kan Anonymkode: 34998...c45 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har vel spurt om dette en gang før... Du får høre med boligbyggelaget om du kan Anonymkode: 34998...c45 Nei har aldri spurt om dette før. Dette er på en liten plass og vanskelig å finne noe her uten å bruke samme boligbyggelag Anonymkode: 59267...f32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 tror det skal gå fint så lenge du har bodd der i et år eller mer. hør med fagfolk Anonymkode: 045b0...01e
reAction Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 https://snl.no/borettslag#-Andel_og_rettregistrering_av_andel._Innskudd Sitat Det er kun anledning til å eie én andel i ett og samme borettslag 1 time siden, AnonymBruker skrev: tror det skal gå fint så lenge du har bodd der i et år eller mer. hør med fagfolk Anonymkode: 045b0...01e Dette gjelder for utleie,og gjelder ikke her da det er noen i slekten som skal leie.
ajarRun Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Bare start et stråselskap og kjøp andelen med stråselskapet.
Viktualia Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 10 timer siden, reAction skrev: https://snl.no/borettslag#-Andel_og_rettregistrering_av_andel._Innskudd Sitat Det er kun anledning til å eie én andel i ett og samme borettslag Spørsmålet gjaldt jo nettopp ikke ett og samme borettslag, men to forskjellige borettslag i samme boligbyggelag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå