AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Kan man studere noe når man ikke har realfag fra vgs (sånne valgfag) Har universitetet i oslo noen fag / linjer man kan ta når man ikke har realfag? Anonymkode: 3b368...410
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Det er veldig mange universitetsutdanninger man kan ta med kun generell studiekompetanse. Anonymkode: 62cf8...052
ashera Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Stort sett bare medisin, farmasi og endel matnat-grader som har realfagskrav mht. GSK.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, ashera skrev: Stort sett bare medisin, farmasi og endel matnat-grader som har realfagskrav mht. GSK. Ok takk for svar. Men jeg var innom sammordnaopptak og titta på tilgjengelige studier i sommer og for meg så virka det som at nesten alle (kanskje 80%) av de studiene som lå der var med realfagskrav.. 😞 Eller er det sånn at ikke alle studiene ligger ute på sammordna opptak? At det kanskje bare er "de større" studiene som ligger ute? Håper noen kan svare Anonymkode: 3b368...410
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for svar. Men jeg var innom sammordnaopptak og titta på tilgjengelige studier i sommer og for meg så virka det som at nesten alle (kanskje 80%) av de studiene som lå der var med realfagskrav.. 😞 Eller er det sånn at ikke alle studiene ligger ute på sammordna opptak? At det kanskje bare er "de større" studiene som ligger ute? Håper noen kan svare Anonymkode: 3b368...410 Hvis du er interessert i studier om realfag, så må man naturligvis ha realfag på de fleste der, men nei det er langt ifra 80%. Hvilke studier er du interessert i da? Hvilket fagfelt? Anonymkode: 8a1f2...407 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for svar. Men jeg var innom sammordnaopptak og titta på tilgjengelige studier i sommer og for meg så virka det som at nesten alle (kanskje 80%) av de studiene som lå der var med realfagskrav.. 😞 Eller er det sånn at ikke alle studiene ligger ute på sammordna opptak? At det kanskje bare er "de større" studiene som ligger ute? Håper noen kan svare Anonymkode: 3b368...410 Det er en stooor overdrivelse. Det er en langt mindre prosentandel av studier som krever realfag. Alt fra psykologi, jus, pedagogikk, økonomi, sosiologi, lektor, etc. kan man studere uten realfag. Det er en REKKE muligheter. Men er du usikker på dette kan du snakke med rådgiver på en videregående skole eller ved et universitet, de er som regel svært behjelpelig. Anonymkode: e7dd6...5b3
Cavia Skrevet 16. august 2017 #8 Skrevet 16. august 2017 Når jeg ser her virker det som om det står GENS på flesteparten.
stan Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 7 timer siden, Cavia skrev: Når jeg ser her virker det som om det står GENS på flesteparten. GENS = generell studiekompetanse?
Cavia Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 7 timer siden, stan skrev: GENS = generell studiekompetanse? Når det står GENS betyr det "Studiet har ingen spesielle opptakskrav utover generell studiekompetanse (GENS)."
stan Skrevet 17. august 2017 #11 Skrevet 17. august 2017 42 minutter siden, Cavia skrev: Når det står GENS betyr det "Studiet har ingen spesielle opptakskrav utover generell studiekompetanse (GENS)." Da er det jo mange muligheter for TS da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå