Gjest En dråpe i havet Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Vi har jo vegitarianer som beskriver de som ikke spiser kjøtt, men spiser/drikker melkeprodukter osv. Så har vi Veganer/vegan som beskriver de som ikke spiser kjøtt, og heller ikke spiser/drikker noe annet som kommer fra dyr melkeprodukter osv. Det jeg lurer på er om det fins navn/uttrykk som beskriver de som bare spiser kjøtt, samt spiser/drikker det som kan produseres fra dyr. Men ikke spiser planter, frukt (produkter fra planter)? Og om det finnes et navn/uttrykk som beskriver de som verken spiser kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter (altså ikke spiser/drikker noe som har vært levende før/kommer fra noe levende)? Jeg har sjekket litt på nettet og ser at det finnes navn for dette men det er navn/uttrykk som man bruker for å beskrive spisevaner til art/arter som lever slik fordi de bare enkelt og greit har en slik diet, ikke på grunn av at de tar et bevisst valg å avstå fra kjøtt/planter/begge deler pga respekt for andre skapningers liv osv. Jeg spiser både kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter selv, og for min del tenker jeg at viss jeg skal bli vegetarianer eller veganer av respekt for andre skapningers liv. Så kunne jeg like gjerne sluttet å spise planter samt produkter av planter. De er jo like mye levende skapninger som dyr er.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Hvordan kan man unngå produkter både fra planter og dyr? Ikke mye igjen da.., Anonymkode: 7be3b...dfe 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Kong Triton skrev: Vi har jo vegitarianer som beskriver de som ikke spiser kjøtt, men spiser/drikker melkeprodukter osv. Så har vi Veganer/vegan som beskriver de som ikke spiser kjøtt, og heller ikke spiser/drikker noe annet som kommer fra dyr melkeprodukter osv. Det jeg lurer på er om det fins navn/uttrykk som beskriver de som bare spiser kjøtt, samt spiser/drikker det som kan produseres fra dyr. Men ikke spiser planter, frukt (produkter fra planter)? Og om det finnes et navn/uttrykk som beskriver de som verken spiser kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter (altså ikke spiser/drikker noe som har vært levende før/kommer fra noe levende)? Jeg har sjekket litt på nettet og ser at det finnes navn for dette men det er navn/uttrykk som man bruker for å beskrive spisevaner til art/arter som lever slik fordi de bare enkelt og greit har en slik diet, ikke på grunn av at de tar et bevisst valg å avstå fra kjøtt/planter/begge deler pga respekt for andre skapningers liv osv. Jeg spiser både kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter selv, og for min del tenker jeg at viss jeg skal bli vegetarianer eller veganer av respekt for andre skapningers liv. Så kunne jeg like gjerne sluttet å spise planter samt produkter av planter. De er jo like mye levende skapninger som dyr er. Til det uthevede: Yepp. Det gjør det. Det heter mors og betyr døden på latin. Anonymkode: 25955...4f7 10
Gjest En dråpe i havet Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Blir veldig vanskelig men ikke umulig.
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Kong Triton skrev: Blir veldig vanskelig men ikke umulig. Og hva mener du da kosten skal inneholde? Vann og sollys? Småstein? 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Kong Triton skrev: Blir veldig vanskelig men ikke umulig. Hva spiser man da? Stein? Anonymkode: b6e22...c55
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Karnivore er kjøtteter. Men det utelukker jo ikke mat fra planteriket likevel. Anonymkode: 61118...8b7 2
Gjest En dråpe i havet Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 (endret) 6 minutter siden, Tøytigern skrev: Og hva mener du da kosten skal inneholde? Vann og sollys? Småstein? Tenker man må prøve å få i seg de næringstoffene du trenger for å overleve, men de må ha et opphav fra verken planter eller dyr. Endret 15. august 2017 av En dråpe i havet skrev feil
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Karnivore er kjøtteter. Men det utelukker jo ikke mat fra planteriket likevel. Anonymkode: 61118...8b7 De om i tillegg dytter i seg planteføde kalles omnivorer. Altetere. 2
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Kong Triton skrev: Tenker man må prøve å få i seg de næringstoffene du trenger for å overleve, men de må ha et opphav verken planter eller dyr. Og nøyaktig hvordan har du tenkt å få til det? 3
gladjenta93 Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 16 minutter siden, Kong Triton skrev: Vi har jo vegitarianer som beskriver de som ikke spiser kjøtt, men spiser/drikker melkeprodukter osv. Så har vi Veganer/vegan som beskriver de som ikke spiser kjøtt, og heller ikke spiser/drikker noe annet som kommer fra dyr melkeprodukter osv. Det jeg lurer på er om det fins navn/uttrykk som beskriver de som bare spiser kjøtt, samt spiser/drikker det som kan produseres fra dyr. Men ikke spiser planter, frukt (produkter fra planter)? Og om det finnes et navn/uttrykk som beskriver de som verken spiser kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter (altså ikke spiser/drikker noe som har vært levende før/kommer fra noe levende)? Jeg har sjekket litt på nettet og ser at det finnes navn for dette men det er navn/uttrykk som man bruker for å beskrive spisevaner til art/arter som lever slik fordi de bare enkelt og greit har en slik diet, ikke på grunn av at de tar et bevisst valg å avstå fra kjøtt/planter/begge deler pga respekt for andre skapningers liv osv. Jeg spiser både kjøtt, produkter fra dyr, planter, produkter fra planter selv, og for min del tenker jeg at viss jeg skal bli vegetarianer eller veganer av respekt for andre skapningers liv. Så kunne jeg like gjerne sluttet å spise planter samt produkter av planter. De er jo like mye levende skapninger som dyr er. Uttrykk: Død 1
Gjest En dråpe i havet Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Og nøyaktig hvordan har du tenkt å få til det? Ja du spør godt ^^ , får høre om noen kan utvinne det jeg trenger av næringstoffer fra ikke levende materialer.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 Det er en diett hvor folk ikke spiser eller drikker noe som helst, ikke engang spytt, fordi de tror de kan få all næring av sollys. Anonymkode: 2cb22...c59 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Triton: Du må ha proteiner vet du. Proteiner finner du ikke i uorganiske materialer.
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, Kong Triton skrev: Ja du spør godt ^^ , får høre om noen kan utvinne det jeg trenger av næringstoffer fra ikke levende materialer. Syns jeg seg det for meg, der du gnager på ei jernstang til middag.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 breathtarian elns Anonymkode: 2cb22...c59
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en diett hvor folk ikke spiser eller drikker noe som helst, ikke engang spytt, fordi de tror de kan få all næring av sollys. Anonymkode: 2cb22...c59 Nei, nei. Det er ikke en diett. Det er en psykisk lidelse. Evnt er det svindlere som smugler i seg næring, mens de later som de lever av sollyset så de kan få oppmerksomhet. Det er flere ganger påvist at de som "lever av sollys og luft" faktisk har fått mat smuglet inn til seg, mens de var under kontrollerte forsøk for å studere hvordan de overlevde. Etter 8 dager dør man, om man ikke har inntatt noen former for drikke. Endret 15. august 2017 av Tøytigern 2
Gjest En dråpe i havet Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, Sitronmelisse skrev: Triton: Du må ha proteiner vet du. Proteiner finner du ikke i uorganiske materialer. Joda jeg har ikke tenkt å starte med dette, bare lekte litt med tanken på hvorfor er man vegitarianer/veganer --> av respekt for andre dyrs liv. Men planter er jo levende de å, så hvorfor ikke kutte det også ut av respekt for alt av liv. Det var da jeg begynte å lure på om det fantes et ord/uttrykk for en slik livsstil. Har aldri hørt noen leve slik uten å dø, men kanskje noen andre viste noe om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå