Gå til innhold

Hvorfor viktig er å oppdra selvstendige barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å få samboer til å forstå at det er veldig viktig at barna deltar hjemme, er selvstendige, tar ansvar for skolearbeid osv.

Han et typisk helikopter pappa og barna på 12 og 13 blir behandlet som kongelige og han slaver for de 24/7. De gjør abs ingenting !

De får servert mat, han rydder etter. Han kjører selv om det er sykkelavstand til aktivitetene. Han gjør klart klærene om morningen. Han er på 24/7 og det virker som han er redd å si nei. Jeg er redd at det skal ødelegge barna. Rommene deres ser forferdelig ut helt til han rydder. 

Barna er kjempe greie og snille. Aldri noe støy med de. Han kjøper hele tiden klær og sko og alt flyter på rommene. Jeg tror st de har aldri fått nei hvis de har ønsket noe. 

Er dette farlig oppdragelsemetode?

jeg har ikke egne barn og har ikke veldig mye erfaring, men dette virker feil .

Anonymkode: 25f7e...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Dere får barn som kommer til å tro de fortjener å få verden servert på sølvfat og som ikke kommer til å takle motgang.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan tror han at disse barna kommer til å oppføre seg om 10+ år da? 

Da skal de vel (forhåpentligvis!) begynne å ta ansvar for seg selv ?     

Anonymkode: 4d73c...97d

Skrevet

Man oppdrar selvstendige barn så de ikke skal bli voksne som bor på barnerommet og blir gjeldslaver fordi de ikke har begrep om penger eller konsekvenser. Å lære seg ansvar er sykt viktig.

Anonymkode: e26f8...8e2

• Liker 2
Skrevet

Gud forby at min datter blir samboer med en av dem.

Anonymkode: 5b13f...b12

Gjest NotNaomi
Skrevet

Et typisk resultat av skilsmissebarn. Foreldre lider av dårlig samvittighet og "bøter" på.

Og steforeldre protesterer. Så blir det argumentasjon og konflikter. 

Verden anno 2017. Med hederlige unntak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...