AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Vil noen forklare meg dette? Jeg kan ikke annet enn å sitte å klø meg i hode. Nå har det vært sånn at jeg møtte på en jente, og hun var feminist. Ja men absolutt! Det er absolutt lov til å kjempe for kvinners rettigheter, der det skal være lik lønn, der kvinners kropp ikke skal være noe form av lekeplass for hvem som helst osv osv. MEN det var jo ikke alt, hun ble rasende, hun hater, hun HATER hvite menn (selv var hun hvit). ALLE hvite menn er nazister, fascister osv osv kom det ut av hennes munn. Hvorfor så mye hat? Ikke ofte man hører menn gå rundt å HATE hvite kvinner? Jeg er selv en jente, og syns at disse ekstreme synspunktene faktisk ødelegger for de "vanlige" feministene. Disse personene virker som at ikke gjør noe annet enn å spre masse hat? Hva er det de vil oppnå? De kommer jo ikke særlig langt med så mye hat? Vær SAKLIGE, jeg vil bare bli klokere på det her! Anonymkode: d0720...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Jammen, hvorfor spurte du ikke henne da? Jeg har aldri møtt noen som sier (eller mener) noe slikt, så det er jo ekstremt. Hvorfor er hun så ekstrem? Kanskje hun har veldig dårlige erfaringer med menn (far som mishandlet mor for eksempel). Anonymkode: d0dcb...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Jeg forstår heller ikke feminister. Ene øyeblikket hater de Trump, mens i det neste utroper de hans datter til deres nye feministikon. https://www.bostonglobe.com/metro/2017/05/02/ivanka-trump-the-new-feminist-icon/TRS2Qb1y2vyVJDeosuheaI/story.html Anonymkode: 43d0e...2ab
Tillion Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Smitter vel over fra amerikanske universitetsmiljøer hvor det har en tendens til å oppstå nærmest sektiske politiske grupperinger, som får fritt spillerom og masse PR så lenge de tilhører venstresiden. Kort forklart: Hvis du er født priviligert (mann, hvit, rik) skal du aldri heve hodet med mindre det er for å kjempe for de som er lavere på rangstigen (kvinne, ikke-hvit, fattig). Altså hvis du er hvit mann og ikke ekstremt ydmyket av dette faktum, er du ikke noe å samle på og skal "tas" for å misbruke privilegiet ditt. Ved å f.eks. snakke fra ditt eget perspektiv istedet for å snakke for de som ikke blir hørt (for all del uten å "hvitmannsforklare" - det skal ikke være lett). Er sikkert en god tanke oppi det hele, men selvfølgelig fungerer det ikke i praksis. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen, hvorfor spurte du ikke henne da? Jeg har aldri møtt noen som sier (eller mener) noe slikt, så det er jo ekstremt. Hvorfor er hun så ekstrem? Kanskje hun har veldig dårlige erfaringer med menn (far som mishandlet mor for eksempel). Anonymkode: d0dcb...ac0 Det var litt vanskelig å ha en ordentlig diskusjon med en som var så sinna, nå er det en stund siden dette hendte, men husker hun fortalte om sin søster som hadde blitt voldtatt (hun sa det var en som ikke var hvit) (uansett hudfarge i mine øyne spiller ingen rolle, voldtekt er voldtekt) men derfor så haaaater hun ALLE menn, spesielt hvite menn, de her helt forferdelige. Hun syns hvite menn har alt for mye makt. Og der sitter jeg og min hvite mann å hører på vi var helt enkelt satt ut begge to. Jeg bare nevner igjen for alle som leser, ikke gå til angrep på meg, jeg bare vil forstå, for akkurat nå så gjør jeg ikke det. Anonymkode: d0720...7b8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 16 minutter siden, NotNaomi skrev: Eh. Du er dame? Ja, det er jeg? Anonymkode: d0720...7b8
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg? Anonymkode: d0720...7b8 ...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Hvorfor starter du en tråd på KG om EN person du har møtt? Skal jeg også begynne å starte en tråd for hver eneste raring jeg møter også? Anonymkode: 8a546...476 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 5 minutter siden, Tillion skrev: Smitter vel over fra amerikanske universitetsmiljøer hvor det har en tendens til å oppstå nærmest sektiske politiske grupperinger, som får fritt spillerom og masse PR så lenge de tilhører venstresiden. Kort forklart: Hvis du er født priviligert (mann, hvit, rik) skal du aldri heve hodet med mindre det er for å kjempe for de som er lavere på rangstigen (kvinne, ikke-hvit, fattig). Altså hvis du er hvit mann og ikke ekstremt ydmyket av dette faktum, er du ikke noe å samle på og skal "tas" for å misbruke privilegiet ditt. Ved å f.eks. snakke fra ditt eget perspektiv istedet for å snakke for de som ikke blir hørt (for all del uten å "hvitmannsforklare" - det skal ikke være lett). Er sikkert en god tanke oppi det hele, men selvfølgelig fungerer det ikke i praksis. Takk, nå vet jeg litt mer! Men på den andre siden så lurer jeg da på, min sambo (38 år) sitter også og hører på dette (hvit mann) som elsker og ha diskusjoner, er med på hva som skjer rundt om i verden og utrolig intelligent. Han følte ikke for å føre noe form av diskusjon med henne da hun som sagt, var så sur. Så han bare lot henne kjøre sitt eget race. Men han sin "histore" som mange andre, er at han ble ikke født med sølvskje i munn, men han jobbet hardt (som mange andre) ble ferdig med skolen, kom seg noe sted, startet eget og kanskje litt mer penger enn andre. MEN han har jobbet hardt for å komme dit han er (som igjen, som mange andre). Hvorfor skal disse ekstreme ikke synes at de "hvite" menn (spesielt) ikke skal faktisk nyte av de har gjennomført. Hvorfor er det så mye hat? Hvorfor blir liksom hudfarge så sentralt i dette? Det eksisterer utrolig mye blå,gule,mørke, lilla menn også Takk Anonymkode: d0720...7b8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor starter du en tråd på KG om EN person du har møtt? Skal jeg også begynne å starte en tråd for hver eneste raring jeg møter også? Anonymkode: 8a546...476 Du kan absolutt gjøre akkurat det du vil Jeg vil bare bli klokere på hvorfor det er som sagt så mye hat hos disse ekstreme feministene, hun er garantert ikke den "verste" av dem. Anonymkode: d0720...7b8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 15 minutter siden, NotNaomi skrev: ... ... Anonymkode: d0720...7b8
Kalevala Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Dette handler om personlighet. Noen få mennesker har en personlighet som gjør dem tilbøyelige til å ha ekstreme synspunkter om det de mener, uavhengig hva det er de mener noe om. En ekstrem islamist ville f.eks. være ekstrem kristen hvis han var oppvokst i et kristent land. Det samme er det med feminister. De aller, aller fleste har helt vanlige, siviliserte meninger om dette. Kurven for dette ser omtrent slik ut: 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil noen forklare meg dette? Jeg kan ikke annet enn å sitte å klø meg i hode. Nå har det vært sånn at jeg møtte på en jente, og hun var feminist. Ja men absolutt! Det er absolutt lov til å kjempe for kvinners rettigheter, der det skal være lik lønn, der kvinners kropp ikke skal være noe form av lekeplass for hvem som helst osv osv. MEN det var jo ikke alt, hun ble rasende, hun hater, hun HATER hvite menn (selv var hun hvit). ALLE hvite menn er nazister, fascister osv osv kom det ut av hennes munn. Hvorfor så mye hat? Ikke ofte man hører menn gå rundt å HATE hvite kvinner? Jeg er selv en jente, og syns at disse ekstreme synspunktene faktisk ødelegger for de "vanlige" feministene. Disse personene virker som at ikke gjør noe annet enn å spre masse hat? Hva er det de vil oppnå? De kommer jo ikke særlig langt med så mye hat? Vær SAKLIGE, jeg vil bare bli klokere på det her! Anonymkode: d0720...7b8 Syns det er helt på tryne selv, men rett skal være rett: det er faktisk vel såifte man hører om menn som hater hvite kvinner. Anonymkode: 9b82f...90a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Kalevala skrev: Dette handler om personlighet. Noen få mennesker har en personlighet som gjør dem tilbøyelige til å ha ekstreme synspunkter om det de mener, uavhengig hva det er de mener noe om. En ekstrem islamist ville f.eks. være ekstrem kristen hvis han var oppvokst i et kristent land. Det samme er det med feminister. De aller, aller fleste har helt vanlige, siviliserte meninger om dette. Kurven for dette ser omtrent slik ut: Takk! liker din tegning her Som du sier så finner man jo personer med ekstreme synspunkter over alt, og som oftest (kanskje ikke alltid) så går det den negative veien. Mye av det går jo også mot forskjellige religioner osv, det finnes ekstreme der også. Nå er det sånn at jeg bor i Sverige, her har dette med feminismen nådd nye topper. Det er mye snakk om det, folk kan si at de er feminister, men ikke sånne feminister (ekstreme). Men jeg bare forstår ikke, og kvinnehatere som du nevner. hvorfor? Vi blir ikke født og bare " jeg skal hate menn" "jeg skal hate kvinner" Jeg blir bare så lei meg for at det er så mye hat, det er virkelig trist.. Anonymkode: d0720...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er helt på tryne selv, men rett skal være rett: det er faktisk vel såifte man hører om menn som hater hvite kvinner. Anonymkode: 9b82f...90a Hører du ofte at menn hater hvite kvinner? Altså, ja, om man ser på noen religioner så ser de på den hvite kvinnen som, ja, mindre verdt. Men når jeg tenker på disse ekstreme som hater "hvite" menn, (spesielt i Sverige) så er de selv hvite... (ja det finnes også andre hudfarger) Anonymkode: d0720...7b8
Tillion Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, nå vet jeg litt mer! Men på den andre siden så lurer jeg da på, min sambo (38 år) sitter også og hører på dette (hvit mann) som elsker og ha diskusjoner, er med på hva som skjer rundt om i verden og utrolig intelligent. Han følte ikke for å føre noe form av diskusjon med henne da hun som sagt, var så sur. Så han bare lot henne kjøre sitt eget race. Men han sin "histore" som mange andre, er at han ble ikke født med sølvskje i munn, men han jobbet hardt (som mange andre) ble ferdig med skolen, kom seg noe sted, startet eget og kanskje litt mer penger enn andre. MEN han har jobbet hardt for å komme dit han er (som igjen, som mange andre). Hvorfor skal disse ekstreme ikke synes at de "hvite" menn (spesielt) ikke skal faktisk nyte av de har gjennomført. Hvorfor er det så mye hat? Hvorfor blir liksom hudfarge så sentralt i dette? Det eksisterer utrolig mye blå,gule,mørke, lilla menn også Takk Anonymkode: d0720...7b8 De vil folk skal anerkjenne at de ikke ville oppnådd det de har oppnådd hvis ikke det var for at de er født priviligert, og bruke det de har oppnådd for å heve de som er mindre priviligert. Ble f.eks. laget en stor sak nylig av en plus-size modell som gikk ut for å anerkjenne at hun aldri ville blitt berømt hvis hun ikke var hvit, og for å heve sine mørkhudede kollegaer. Dette er rett ut av ekstemfeminist-manuset. Det er ikke bra nok at denne dama klarte å bli supermodell selv om hun er feit (sikkert ikke en karriere levert på sølvfat), hun bør også "unnskylde" seg fordi hun klarte det jo tross alt bare fordi hun er hvit. Hvor mange hvite menn kommer med lignende erklæringer? Nei, nettopp. 1
Horten Market Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 Haters gonna hate, heter det. Folk som har hat i seg vil alltid finne en begrunnelse for hatet. Hva er vel bedre enn å skjule ondskapen sin bak et godt formål. Så dette har mindre med feminisme å gjøre enn det hatet som bor i enkelte. Og feminismen er velegnet til dette formålet fordi den har et klart definert fiendebilde. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå