Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med depresjon, angst og panikklidelse. Er 22 år og har fast psykolog hjelp, og går fast på Zoloft. Bosituasjonen min med foreldrene mine tærer på meg. Jeg bor hjemme og min far og jeg kommer ikke overens. Dette fører nå til at jeg faktisk ikke klarer å holde meg på jobb 8 timer hver dag. Jeg klarer å være her i 6 timer. Hvis jeg tvinger meg selv til å være her i 8 timer så kjenner depressive tanker, panikk og en enorm skyld følelse kommer snikende. Da gjør jeg en dårlig jobb. Sitter med markedsføring på kontor. Ikke mye stress i jobben jeg holder på med heller. Jeg er ansatt på fulltid 100%, men får utbetalt lønn etter timer. Da når jeg klarer å være her opptil 6 timer om dagen får jeg jo ikke utbetalt en fullverdig lønn. Banken vil ikke låne penger til meg til å flytte ut da jeg tjener varierende hver eneste måned. 
Hvordan skal jeg løse dette her? Er det noen som er i en lignende situasjon som kunne ha delt erfaringer med meg? Jeg trenger ordentlig hjelp med å tjene nok til å flytte ut, men igjen så orker ikke kroppen å være her på jobben i 8 timer selvom jeg stor trives... Den mentale biten tar bare over for meg i hverdagen... 
Noen som har erfaringer med dette? Vet om nav kunne ha hjulpet en liten periode? Målet er å komme tilbake i full jobb i løpet av året, er kun en periode da jeg virkelig føler meg nede på bånn... 

Tusen takk på forhånd! <3 

Anonymkode: aa054...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din om delvis sykemelding 

Anonymkode: 333d1...f7b

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt logikken bak dette. Du skriver at du ikke kommer overens med din far, og at du derfor ikke klarer å sitte på jobb 8 timer, men bare 6. Hvorfor er det ikke da bedre for deg å sitte på jobb, enn å gå hjem og treffe faren din ansikt til ansikt? Det er jo han du ikke kommer overens med, ikke kollegene dine på jobb? Det burde jo da være bedre for deg å holde deg unna faren din, og istedet oppholde deg mest mulig på jobb?

Jeg skjønner at det ikke alltid er logikk som ligger bak angst og panikklidelser, det dukker opp når som helst, uten grunn. God bedring.

Har du forsøkt å kontakte lege, og spørre om f.eks. 20% sykemelding bare?

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Million skrev:

Jeg skjønte ikke helt logikken bak dette. Du skriver at du ikke kommer overens med din far, og at du derfor ikke klarer å sitte på jobb 8 timer, men bare 6. Hvorfor er det ikke da bedre for deg å sitte på jobb, enn å gå hjem og treffe faren din ansikt til ansikt? Det er jo han du ikke kommer overens med, ikke kollegene dine på jobb? Det burde jo da være bedre for deg å holde deg unna faren din, og istedet oppholde deg mest mulig på jobb?

Jeg skjønner at det ikke alltid er logikk som ligger bak angst og panikklidelser, det dukker opp når som helst, uten grunn. God bedring.

Har du forsøkt å kontakte lege, og spørre om f.eks. 20% sykemelding bare?

Gjerne fordi stress og tristhet er med på jobb, og til en viss grad kan man distrahere seg selv, men så etterhvert kommer tankene og følelsene og man klarer ikke holde dem tilbake lenger. 

Anonymkode: cc023...0a8

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke leie bolig? Så kan du spare opp etterhvert. Det er vel heller unntaket enn regelen at en 22-åring eier egen bolig. Og om problemet er deg og faren din kommer du deg i allefall bort der ifra.

Om problemet fortsetter får du snakke med legen om sykemelding.

Anonymkode: d6983...c86

• Liker 1
Skrevet

Du trenger vel ikke banklån for å flytte fra din foreldre? Du må jo bare gjøre som de fleste av oss gjør, altså finne noe å leie. Så kan du heller prøve å leve litt rimelig slik at du kan sette av litt penger til boligkjøp hver måned. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde hjemmefra i 11 år før banken hjalp meg med å kjøpe noe. 

Om du er for syk til å være jobbe de timene du skal, så kan du snakke med fastlege, å få sykemelding slik at du får betalt fult. 

Anonymkode: 5a439...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...