Gå til innhold

Setter ungen foran tv'n for at han skal sovne om kvelden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hørt det også!

Noen jeg kjenner har en gutt på 2 år - og de plasserer ham foran tv'en med en tegnefilm når han skal sove! Nå har han fått egen tv på rommet også, for sikkerhets skyld.... :roll: Har hørt om andre late foreldre, men dette tok kaka!

Skrevet

Er det sant?!? :o

Verste eg har høyrt!

Greit nok om det skjer en gang i blant, men fast leggerutine foran TV`en liksom? :ler:

Skrevet

:o .. at det går an - stakkars barn!

(Men jeg kjenner jo barn som alltid har måttet sovne på sofaen der de voksne var .. fordi "han ville ikke legge seg ellers..."

(Riktignok synes jeg det er veldig deilig selv å "sove tv" en liten stund på ettermiddagen.. men det er jo nettopp fordi det blir ikke skikkelig søvn.. bare litt avkobling (The weakest link .. er strålende til det)

Gjest Anonymous
Skrevet

mange bruker tv'n som barnevakt og til underholdning til barna litt for mye..

Her en dagen var jeg på en Remabutikk og ble stående å lese på oppslagstavla. Der leste jeg et oppslag hvor det var noen som trengte dagmamma til et barn på 20 mnd. Barner var ikke noe vanskelig barn å passe for han var glad i se på tv....

Sier vel litt det også skulle jeg tro

Skrevet

Typen min lar sønnen se på tegnefilmer i sengen, for det er koselig og gøy for han.

Ser ikke noe galt i det. Noen ganger leser han for ham.

Om dagen er det mye aktivitet og lek.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i at barn ser på Tv. MEN dem skal også leke, og man skal være obs på hvordan leken påvirkes av det dem ser på Tv.

10 åringen min har hatt tv og video på rommet siden han var 8 år. Han har ikke tilgang til tv.kanaler. Tv'n brukes kun til video og playstation og selvsagt er det begrensninger på tiden han får sitte forran skjermen

Skrevet

At en to åring får ha tv på rommet sitt er bare tull. Ungen er for liten til ha tv på rommet sitt og tv på rommet oppmuntrer bare til mer tv titting.

At de sitter ungen foran tv med tegnefilm på når han skal sove synes jeg er idioti. Ungen skal i sengen når han skal sove, ikke plasseres foran tv.

Dette høres helt horribelt ut.......

Gjest Anonymous
Skrevet
Herregud.... Jeg blir helt... :o

?? Det er da koselig med litt tegnefilm før leggetid??

Min stesønn leker og farter og ser ikke tv om dagen.

Det må da gå an .

Gjest Madam Felle
Skrevet
At en to åring får ha tv på rommet sitt er bare tull. Ungen er for liten til ha tv på rommet sitt og tv på rommet oppmuntrer bare til mer tv titting.

At de sitter ungen foran tv med tegnefilm på når han skal sove synes jeg er idioti. Ungen skal i sengen når han skal sove, ikke plasseres foran tv.

Dette høres helt horribelt ut.......

Hvem er du som skal bestemme, hvor gammel et barn skal være, for å få tv på rommet? Det går faktisk an å forhindre tv-titting, selv om barna har tv på rommet. Dra ut kontakten er et utrolig enkelt grep. :wink:

Og når det gjelder tv-titting før man legger seg, er vel egentlig ganske naturlig for de fleste barn. Hvem er det som ikke ser på barne-tv sammen med barna sine? Og når de er to år gammel, så er det jo nattetid rett etter barne-tv. Kanskje dette lille barnet ikke klarer å holde seg våken, men skal de droppe barne-tv, fordi dere her inne mener at barn ikke skal se på tegnefilm før de legger seg?

Snakk om hysteriske damer :roll:

Skrevet

Hvem er du som skal bestemme, hvor gammel et barn skal være, for å få tv på rommet? Det går faktisk an å forhindre tv-titting, selv om barna har tv på rommet. Dra ut kontakten er et utrolig enkelt grep. :wink:

Og når det gjelder tv-titting før man legger seg, er vel egentlig ganske naturlig for de fleste barn. Hvem er det som ikke ser på barne-tv sammen med barna sine? Og når de er to år gammel, så er det jo nattetid rett etter barne-tv. Kanskje dette lille barnet ikke klarer å holde seg våken, men skal de droppe barne-tv, fordi dere her inne mener at barn ikke skal se på tegnefilm før de legger seg?

:Nikke:

Skrevet

Jeg har lov til å si min mening. Jeg bestemmer ikke hva andre gjør med sine barn, men mine barn får ikke tv på rommet før om noen år til du.

Jeg er heller ikke hysterisk, men vil ikke at mine barn skal bli avhengig av tv. Noe som kan skje hvis barn får eget tv på rommet allerede ved 2 års alderen.

Alle har sine grenser og vår grense for eget tv på rommet går langt høyere enn 2 år.

Skrevet

Jag gillar inte alls TV och barn - oavsett hur praktiskt och mysigt det kan vara.

Särskilt att titta på TV för att somna tror jag är rent av skadligt. Jag såg en dokumentär (ja jag tittar faktiskt själv på TV i bland) om hur hjärnan påverkas av TV-tittande och det är en falsk stimulans och vila vi får. En vila som faktiskt är full av intryck som vi har svårt att bearbeta.

Hur NI gör ska inte jag dömma.

jag vill dock begränsa både mitt eget och mitt barns TV-tittande. När han blir stor nog att titta på TV ska det göras tillsammans med vuxna så vi kan förklara konstiga saker och filtrera bort reklam, skrämmande nyheter mm.

Jag blir tyst när de andra föräldrarna med jämnåriga barn säger att deras 10-14 månaders barn redan har favoriter i Tellietubbies... jag kan liksom inte kommentera det utan att verka präktig eller behöva stå till svars för den gång min son faktiskt FÅR titta på TV.

Skrevet

Jeg mener bare at et barn kan få se en tegnefilm før leggetid, når han ellers leker og ser lite på tv ellers.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jag gillar inte alls TV och barn - oavsett hur praktiskt och mysigt det kan vara.

Särskilt att titta på TV för att somna tror jag är rent av skadligt. Jag såg en dokumentär (ja jag tittar faktiskt själv på TV i bland) om hur hjärnan påverkas av TV-tittande och det är en falsk stimulans och vila vi får. En vila som faktiskt är full av intryck som vi har svårt att bearbeta.

Hur NI gör ska inte jag dömma.

jag vill dock begränsa både mitt eget och mitt barns TV-tittande. När han blir stor nog att titta på TV ska det göras tillsammans med vuxna så vi kan förklara konstiga saker och filtrera bort reklam, skrämmande nyheter mm.

Jag blir tyst när de andra föräldrarna med jämnåriga barn säger att deras 10-14 månaders barn redan har favoriter i Tellietubbies... jag kan liksom inte kommentera det utan att verka präktig eller behöva stå till svars för den gång min son faktiskt FÅR titta på TV.

Jeg trodde ikke du var så redd for å virke prektig? :wink:

Gjest LoisLane
Skrevet

Det er da stor forskjell på å ha en TV-stund med/ for ungene på kvelden (men det er da vel ikke det vi diskuterer?), og å sette ungen forna TV'en fordi h*n skal sove?

Det siste er i beste fall dårlige leggerutiner.

Skrevet

Det er sant.

Men hvis jeg hadde prøvd i timesvis og var utslitt og ingenting hjalp, og ungen min aldri fikk sove, da hadde jeg satt han foran tv'n. Tror nok det er bra for ungen å sove, og ikke være oppe hele natta...

Skrevet

Jag hade nog hellre satt mig med en bok och berättat en saga/eventyr.

Jag har inte heller möjligheten att sätta barnet framför TV på kvällen eftersom vi inte har (och jag vill inte heller ha) Cartoon network - eller drösvis med videofilmer.

Vid läggdags är det inte så mycket på TV för ett litet barn att se.

Gjest Mamma'n
Skrevet

Ja det høres fint ut!!! Men hva når den dagen kommer at du er TOTALT utslitt og gjerne ikke kommer halvveis i boken før du sovner (og ungen fremdeles er like våken)??? Forstår veldig godt de som tyr til slike nødløsninger! Og det er forskjell på unger. Ser ikke noe galt i at de får se litt tv hvis de er aktive hele dagen utenom! Men mine unger skal ikke ha tv på rommet på en stund ennå...

Skrevet

Jeg skal vente en del år før ungen min får TV på rommet ihvertfall, hun er snart 3. Vi har en regel at etter Barne TV er det slutt på TV og tegnefilmer for barna.

Kjenner også noen som lar ungen sin sovne til TVn, hun er 5. De legger henne, setter på TVn og lar henne ligge å se på til hun sovner.. Da slipper de noe mas om kvelden når de er slitne sier de.. Lettvint og dårlig løsning spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...