AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Hei, Vi har prøvd å bli gravide i litt over et år nå. 1 år og 9 mnd siden jeg tok ut hormonspiralen. Vi har fra før et barn på 3 år. Jeg har tatt blodprøver og ultralyd, og mannen fikk sjekket svømmerne hos privat gyn, da jeg ble utålmodig når jeg skjønte at dette ville ta tid.. Legen fant ikke noe galt med meg, og heller ikke noe galt hos mannen. Legen sa at det var opp til oss hvor lenge vi ville prøve, og det er opp til oss å be om evt. hjelp for å bli gravide. Så da lurer jeg på hvor lenge jeg bør vente..? Er snart 35 år, så redd for at det bare skal bli vanskeligere med tiden. Samtidig sier både fastlege og gyn at de ikke ser noen grunn til at vi ikke skal klare det på egenhånd. Andre som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: f5a8a...8a8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Om du er under 35 har dere krav på hjelp etter et år med prøving. Er du over 35, får du hjelp etter 6 mnd. Anonymkode: b3ab9...7d8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Betyr det at vi egentlig ikke bør vente så lenge før vi kontakter legen igjen? Jeg gikk jo til fastlegen og fikk henvisning til privat gyn når det var gått ca ett år. Da tok vi som nevnt prøver og de fant ikke noe galt, så jeg fikk beskjed om å bestemme selv om vi ville fortsette å prøve evt. når vi ville ha hjelp videre. Hva er i så fall neste steg, når det ikke ble funnet noe feil på hormoner eller svømmere? Har eggløsning og regelmessig mens. Anonymkode: f5a8a...8a8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at vi egentlig ikke bør vente så lenge før vi kontakter legen igjen? Jeg gikk jo til fastlegen og fikk henvisning til privat gyn når det var gått ca ett år. Da tok vi som nevnt prøver og de fant ikke noe galt, så jeg fikk beskjed om å bestemme selv om vi ville fortsette å prøve evt. når vi ville ha hjelp videre. Hva er i så fall neste steg, når det ikke ble funnet noe feil på hormoner eller svømmere? Har eggløsning og regelmessig mens. Anonymkode: f5a8a...8a8 Neste steg er gjerne Pergo eller liknende hormonbehandling, og henvisning til sykehus for assistert befruktning. Vi ble utålmodig og tok kontakt med privat klinikk da det var gått to år, og det enda var ett års ventetid for det offentlige. Så det er også et alternativ Lykke til! Anonymkode: 4a880...ae0
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Dere burde dra til legen i morgen eller snarest mulig. Ingen grunn til å vente Anonymkode: a1469...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå