origin Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Hei. Jeg har litt frustrasjon og et dilemma som må ut... Jeg jobber pr dags dato som renholder og ingenting galt i det. Jeg jobber veldig lite der, 10% på kveld. Og stortrives der jeg er. Har gått i gruppeterapi på dagtid så veldig glad for at arbeidsgiver fant denne løsningen for meg. Men saken er at jeg nå har vært på et jobbintervju og informert sjefen om det. Og sjefen blei litt på tuppa da jeg nevnte det. Hun spurte meg om de kunne bruke meg meg selv om jeg fikk ny jobb- Ønsker jo å beholde den kveldsjobben. Jeg føler meg under press da jeg går på aap og nav. Vært i behandling som sagt og utredning. Jeg er et ja menneske, jeg har problemer med å sette grenser for meg selv og andre. Jeg er veldig klar over at helsa er viktigere enn jobben men har alikevel et problem med å sette ed tempo a og til, og da går jeg nesten på veggen igjen og blir mer syk. Jeg har jobba i en dagligvare tidligere og stortrivedes med det. Det er nå dette jeg har vært på jobbintervju for via et bemannings selskap. Jeg håper å kunne få meg mer renholdsjobb via kommunen da de har lyst ut men de stiller i utgangspunktet krav til førerkort noe jeg ikke har. Velger å prøve alikevel. Har og lyst til å jobbe helg etter hvert på et helsehus. Men vil prøve med en jobb til først så jeg ikke ryker på en smell. I og med at jeg også har vært på dps for behandling ble det også før jeg gikk ut i feri avholdt et møte med nevropsykolog og min nye nav kontakt nr x (bytta mange ganger). De veit jeg er gira på jobb og jeg har visst med engasjement i væremåte og ved å dra på jobbintervju tross sterk angst. /Jeg gjennomførte:) pluss i boka til meg). Nav veilederen min foreslo plutselig å bruke nåværende arbeidsgiver som praksisplass noe jeg egentlig ikke vil pga vansker når jeg blir syk. Da er det vanskelig å finne folk og jeg må jobb uansett tilstand. Tenker litt at jeg kommer til å ende opp som forgjengeren min som plutselig ikke kom på jobb en dag og ble funnet død i hjemmet... Full av kreft:O Tenker nå at hvis jeg velger å signere e ny kontrakt med arbeidsgiver hvor arbeidstimene er anslagsvis mellom 2 - 3 timer om morgen samt at jeg har 1 time på kveld vil gjøre at jeg ikke får særlig utbytte av dagen og har fritid mellom slagan. Jeg trenger atpå til mye søvn rundt 10 timer... What to do? Tips og råd mottas med takk... På forhånd takk:) Beklager langt innlegg.
origin Skrevet 15. august 2017 Forfatter #2 Skrevet 15. august 2017 Prøver vel egentlig å si at jeg ikke liker å føle meg fanget. Katten prøver å stikke av. Ønsker ikke å ta noen impulsiv avgjørelse jeg vil angre på fordi jeg føler meg under press fra både nav og arbeidsgiver. Ser ikke negativt på det å jobbe som renholder. Har en psykiatrisk diagnose jeg ikke vil oppgi her eller til arbeidsgiver samt lærevansker.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 Start din egen bedrift og karr til deg alle pengene selv, mens du leier inn noen hardtarbeidene NAV folk som jobber i praksis hos deg gratis. Slutt å være slaven til en slu sjef Du fortjener bedre! Anonymkode: a3007...9d0
origin Skrevet 2. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2017 Ja... sjefen fikk litt hetta da jeg nevnte at jeg var på jobbjakt. Fikk litt følelsen av at lokkeprøvinga de to ukene på nytt sted var for å forhindre at jeg tok meg ny jobb. Men jeg har ikke noe bevis for at det er sant men magefølelsen min sier det,, Vil skrive kontrakt med bemanningsfirma selv om jeg blir sendt hit og dit, og det kan være problematisk for meg å forholde meg til nye koder/tall hele tiden. Men jeg vet ikke hvordan det går før jeg har prøvd..
himmeloghav Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 (endret) På 15. august 2017 den 12.47, origin skrev: Hei. Jeg har litt frustrasjon og et dilemma som må ut... Jeg jobber pr dags dato som renholder og ingenting galt i det. Jeg jobber veldig lite der, 10% på kveld. Og stortrives der jeg er. Har gått i gruppeterapi på dagtid så veldig glad for at arbeidsgiver fant denne løsningen for meg. Men saken er at jeg nå har vært på et jobbintervju og informert sjefen om det. Og sjefen blei litt på tuppa da jeg nevnte det. Hun spurte meg om de kunne bruke meg meg selv om jeg fikk ny jobb- Ønsker jo å beholde den kveldsjobben. Jeg føler meg under press da jeg går på aap og nav. Vært i behandling som sagt og utredning. Jeg er et ja menneske, jeg har problemer med å sette grenser for meg selv og andre. Jeg er veldig klar over at helsa er viktigere enn jobben men har alikevel et problem med å sette ed tempo a og til, og da går jeg nesten på veggen igjen og blir mer syk. Jeg har jobba i en dagligvare tidligere og stortrivedes med det. Det er nå dette jeg har vært på jobbintervju for via et bemannings selskap. Jeg håper å kunne få meg mer renholdsjobb via kommunen da de har lyst ut men de stiller i utgangspunktet krav til førerkort noe jeg ikke har. Velger å prøve alikevel. Har og lyst til å jobbe helg etter hvert på et helsehus. Men vil prøve med en jobb til først så jeg ikke ryker på en smell. I og med at jeg også har vært på dps for behandling ble det også før jeg gikk ut i feri avholdt et møte med nevropsykolog og min nye nav kontakt nr x (bytta mange ganger). De veit jeg er gira på jobb og jeg har visst med engasjement i væremåte og ved å dra på jobbintervju tross sterk angst. /Jeg gjennomførte:) pluss i boka til meg). Nav veilederen min foreslo plutselig å bruke nåværende arbeidsgiver som praksisplass noe jeg egentlig ikke vil pga vansker når jeg blir syk. Da er det vanskelig å finne folk og jeg må jobb uansett tilstand. Tenker litt at jeg kommer til å ende opp som forgjengeren min som plutselig ikke kom på jobb en dag og ble funnet død i hjemmet... Full av kreft:O Tenker nå at hvis jeg velger å signere e ny kontrakt med arbeidsgiver hvor arbeidstimene er anslagsvis mellom 2 - 3 timer om morgen samt at jeg har 1 time på kveld vil gjøre at jeg ikke får særlig utbytte av dagen og har fritid mellom slagan. Jeg trenger atpå til mye søvn rundt 10 timer... What to do? Tips og råd mottas med takk... På forhånd takk:) Beklager langt innlegg. Ikke noe særlig å jobbe noen timer på dagen og på kvelden. Det ville jeg sagt nei til. Gå heller for jobb i dagligvarebutikk eller som renholder gjennom bemanningsbyrå. Ikke alle renholdere trenger førerkort regner jeg med. Er du usikker på helsen din kan en praksisplass være riktig. Endret 2. september 2017 av himmeloghav
origin Skrevet 9. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2017 On 02/09/2017 at 0:58 PM, himmeloghav said: Ikke noe særlig å jobbe noen timer på dagen og på kvelden. Det ville jeg sagt nei til. Gå heller for jobb i dagligvarebutikk eller som renholder gjennom bemanningsbyrå. Ikke alle renholdere trenger førerkort regner jeg med. Er du usikker på helsen din kan en praksisplass være riktig. Hei jeg er ikke nødvenidvis usikker på helsen min. Vet hva jeg sliter med, og det innebærer endel angst og noen depresjoner. Det er vel heller det at jeg aldri har opplevd det sånn i et arbeidsforhold, er samtidig unnerlagt nav (aap) og føler jeg styrer med mye selv. Jeg vet de fleste vil meg godt og at noen prøver å hjelpe meg. Samtidig vet jeg og at det finnes mennesker som vil folk vondt og ikke vil at noen skal lykkes med målene man setter og skal sabotere det meste. Av og til veit jeg at det kan føles sånn men at det ikke nødvendigvis er sånn. Ikke bestandig man har bevis for det men magefølelsen er viktig i dette tilfellet. Jeg får endel worst case scenario pga alt dette da jeg føler at alt og alle går i mot meg... Mye stressa nå om dagen pga at jeg skal ut i en slags prøvepraksis onsdag og torsdag i en leketøys butikk. Blir veldig usikker på dette da jeg føler det ikke er den type butikk jeg vil jobbe i. Men i og med at jeg ikke har prøvd så veit jeg ikke hvordan det.går på forhånd. Magefølelsen min sier meg at det ikke går så bra. Ja jeg er havnet i offerrollen og prøver å bryte ut av den - selvhevdelse. Jeg vil så gjerne stå i det som er vanskelig men forutser at ting går galt nå. At den invitasjonen fra min nav veileder er en lokke annonse for at andre skal vurdere meg for uegnet til butikkarbeid. Da jrg var i praksis i en matbutikk og tilslutt ble ansatt i 50% vikariat fikk jeg gode tilbakemeldinger. I tidligere arbeidsforhold har jeg også fått gode tilbakemeldinger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå