AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Hei! I fjor bodde jeg utenlands. Jeg bodde sammen med andre ungdommer, og møtte nye folk hver eneste dag. Jeg var rett og slett kjempesosial og elsket det, og jeg fikk skikkelig gode venner. Før jeg dro var jeg usikker på hvordan det ville gå, da jeg setter pris på alenetid og tid med familien - men det viste seg å passe meg perfekt. Nå er jeg tilbake til byen jeg vokste opp i. Jeg gikk ikke på videregående her, og har derfor ikke mange venner. Men jeg har noen, problemet er at alle er opptatt med hvert sitt og nå flytter en del for å gå på skole. Jeg er en slik jente som "kjenner" mange, så på fest blir det mange klemmer og trivelig prat. Derfor tror jeg ikke folk klarer å se for seg at jeg er ensom. Men de nære vennene som man ofte finner på ting med og kan snakke med om alt, de har jeg ikke. Jeg kunne valgt å flytte i år jeg også for å gå på skole, men i stedet har jeg bestemt meg for å bli hjemme et halvt år for så å backpacke. Jeg ser desverre ikke veldig lyst på tiden her hjemme. Føler jeg mister troen på meg selv av å ikke være sosial nok og ikke ha de ordentlig gode vennene rundt meg. Er liksom kjipt å sitte hjemme og se på at andre samles i store vennegjenger eller familiegrupper for den del (familien min består av få personer). Har dere noen forslag til hvordan jeg kan bygge opp selvtilliten min igjen, trives bedre og kanskje arenaer hvor jeg kan bli kjent med nye folk? Desverre bor jeg i en liten by, hvor tilbudene for fritidsaktiviteter for ungdom og voksne er minimale. Anonymkode: 8f0f7...adf
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 De nære vennerelasjonene er kanskje de vanskeligste å opprette. Langt vanskeligere enn kjærlighetsrelasjoner. Det finnes ingen fast oppskrift dessverre, slik man har når man skal finne seg en kjæreste eller vanlige venner. Du må rett og slett ha øynene åpne og lete etter "talent". Ja, slik fotballspeidere har øynene åpne for talenter som de tror kan bli bra på lang sikt og hanker inn tidlig og gir profesjonell kontrakt. Det kreves trening å bli god til å spotte riktig potensial. Men når du finner det, så jobb aktivt og hardt for å få ut potensialet i talentet du har funnet. Anonymkode: d4cff...a42
Gjest puttee Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Prøv å ta det med ro i situasjonen du er i, den er jo kun midlertidig. Regner med du skal jobbe i et halvt år mens du bor hjemme? Hvis du får deg jobb en plass med et ungt miljø, er det lett å få nye venner. Jeg selv har jobbet som servitør litt innimellom, og har fått mange venner gjennom det. Om man møter en bestevenn eller ikke, vet man jo aldri. Tror nok ikke du kan gå aktivt inn for å finne en bestevenn, det må bare skje naturlig med en du får ekstra god kjemi med Det ordner seg nok! Se fremover og gled deg over at du har et mål med å bli hjemme - nemlig backpacking. Så får veien dit bli som den blir. Du kommer nok alltids til å ha noen å henge med, ut ifra det du forteller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå