Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble støttekontakt for en person for et par mnd siden, altså under et år. Jeg har nå funnet ut at dette ikke er noe for meg, og at jeg heller ikke har så mye tid til dette pga jeg i fritiden min gjør skolearbeid og tar ekstravakter på jobb. Hva skal jeg si til vedkommende ettersom jeg ikke vil være støttekontakt lengre? Er redd personen skal bli fryktelig lei seg.

Anonymkode: ad00f...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at selv om du må slutte så kan dere likevel fortsatt være venner. 

Anonymkode: 02c3a...a06

Skrevet

Du er vel ansatt i kommunen? Snakk med sjefen der så får du sikkert noen råd angående den aktuelle brukeren. Vil tro at det er vanlig å skylde på ny jobb, mye skolearbeid, flytting eller lignende. 

Anonymkode: 3fd07...458

• Liker 4
Skrevet

Du er kvinne, er du ikke? Ikke lyv for deg selv da, om du gjør noen såret så vil du bare føle glede inni deg. Varme, gode, kjærlige, snille kvinner er bare en myte.

Så si det rett ut, "jeg ha'kke lyst til å være din støttekontakt mer".

Anonymkode: 9f3d9...c71

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er en kjip situasjon. For oss som enten trenger støttekontakt eller har barn som trenger det, er vi avhengig av stabilitet. Det er mange som faktisk har frasagt seg støttekontakt fordi de finner ut at det ikke passer med folk som egentlig vil gjøre noe annet, alltid endrer på avtaler etc.

Jeg regner med at dette er noe du ble briefet om da du var på intervju?

Uansett er ingen tjent med at du gjør noe du ikke vil. 

• Liker 5
Skrevet

Det er vel helt innafor å si at du ikke har tid? :) Vil anbefale å kontakte ''sjefen'' din - den som styrer med støttekontakter i kommunen. Vedkommende har sikkert råd!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si at selv om du må slutte så kan dere likevel fortsatt være venner. 

Støttekontakter vil ikke nødvendigvis være venner med klientene, så dette er ikke et bra råd

Anonymkode: 7ea24...0c2

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kvinne, er du ikke? Ikke lyv for deg selv da, om du gjør noen såret så vil du bare føle glede inni deg. Varme, gode, kjærlige, snille kvinner er bare en myte.

Så si det rett ut, "jeg ha'kke lyst til å være din støttekontakt mer".

Selvsagt føler jeg ikke glede inni meg?! Jeg føler bare at jeg ikke passer til denne jobben, selv om det ikke er mange timer i uka, så har jeg mye skolearbeid og vakter på jobb jeg vil ha. 

• Liker 1
Skrevet

Det står på kommunen min sine aider at studenter og vgs elever ikle oppfordres til å søke nettopp fordi de som trenger støttekontakt er avhengige av noen som har mer tid enn mellom semestre og som slutter før eksamen. Er ikke noe deltidsjobb i kassa på rema dette her, klart den som trenger støttekontakt blir lei seg. Her jeg bor er det opptil 2 års ventetid på en støttekontakt, så om en først har fått en, blir en så håper man jo det varer. 

Anonymkode: c530f...c25

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står på kommunen min sine aider at studenter og vgs elever ikle oppfordres til å søke nettopp fordi de som trenger støttekontakt er avhengige av noen som har mer tid enn mellom semestre og som slutter før eksamen. Er ikke noe deltidsjobb i kassa på rema dette her, klart den som trenger støttekontakt blir lei seg. Her jeg bor er det opptil 2 års ventetid på en støttekontakt, så om en først har fått en, blir en så håper man jo det varer. 

Da jeg snakket med de fra min kommune, var de oppmerksomme på at jeg kanskje kom til å starte på skole til høsten. Er lang ventetid på støttekontakt i kommunen min også, er en av grunnene til at jeg føler meg "ekkel".

Skrevet

Hva er timeslønna som støttekontakt?

Skrevet

Hva er timeslønna som støttekontakt?

Har hørt den er sykt lav. 135-140 ellerno

Skrevet
1 minutt siden, Bottega skrev:

Har hørt den er sykt lav. 135-140 ellerno

Hmm. Det var ikke mye. Men på en annen side. Om de man er støttekontakt for er enkle å ha med å gjøre så blir det jo lettjente penger. Betalt fritid. Bare chille. 

Kan man velge selv hvem man kan være støttekontakt for? Feks slippe å være støttekontakt for noen med downs. 

Skrevet

Å være støttekontakt er ingen godt betalt jobb, det er noe man gjør delvis av idealistiske grunner. Ja, det er lang ventetid, derfor er det alltid en fordel om man kjenner noen selv. Men som skal godkjennes og ansettes av kommunen, selvsagt.

Skrevet

Hmm. Det var ikke mye. Men på en annen side. Om de man er støttekontakt for er enkle å ha med å gjøre så blir det jo lettjente penger. Betalt fritid. Bare chille. 

Kan man velge selv hvem man kan være støttekontakt for? Feks slippe å være støttekontakt for noen med downs. 

Tror nok du slipper å være støttekontakt i det hele tatt. Du skal gjøre aktiviteter klienten din vil og som passer. Og det er ikke alltid penger til å bare fly på kino og cafe og chille. Å velge "de enkle" tyder heller ikke godt for holdningen din. 

• Liker 7
Skrevet

sykt kjip stil å melde seg som støttekontakt og trekke seg etter noen mnd grunnet tid.

Det er din egen feil at du ikke satt deg inn i hvor mye jobb det var på forhånd, og med en sånn innstilling burde du ikke fått være støttekontakt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 3141f...60e

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tjener ikke særlig mye med lav timelønn pluss at det er bare snakk om 3 timer i uka. Men det er jo ikke bare "chill".

Jeg jobber også hvor denne personen bor, så jeg er redd mine kollegaer skal bli irriterte på meg. Men hva skal jeg gjøre? Hvis folk feks sier "jamen, det er jo bare 3 timer i uka". Skal jeg liksom si til de at "ja, men hvis det bare er 3 timer i uka, så kan jo du ta over jobben"? Jeg selv synes at det ikke går for meg. Jeg skal jobbe og gjøre skolearbeid, og så skal jeg jo ha en fritid hvos jeg møter venner og reiser bort ++.  Jeg synes dette er veldig ubehagelig. Ingen vet om at jeg ikke har tid og ikke ønsker å være støttekontakt lengre. Synes hvertfall at det er ubehagelig ettersom jeg ikke har vært støttekontakt for vedkommende lenge heller..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å chille, du skal sørge for at personen du er støttekontakt for faktisk blir sosialisert av å være med deg. Du må planlegge aktiviteter som er utfordrende, motiverende, stimulerende og kreativt. Derfor de ofte matcher folk med like interesser så vedkommende kan ta del i din hobby feks.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

sykt kjip stil å melde seg som støttekontakt og trekke seg etter noen mnd grunnet tid.

Det er din egen feil at du ikke satt deg inn i hvor mye jobb det var på forhånd, og med en sånn innstilling burde du ikke fått være støttekontakt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 3141f...60e

Som sagt, de på kommunen var klar over at jeg kanskje skulle bruke tid på studier til høsten. Det er veldig lang venteliste på støttekontakter, og derfor sa jeg ja til å prøve meg.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt føler jeg ikke glede inni meg?! Jeg føler bare at jeg ikke passer til denne jobben, selv om det ikke er mange timer i uka, så har jeg mye skolearbeid og vakter på jobb jeg vil ha. 

Jo, som kvinne vil du føle en enorm glede inni deg av å såre andre. Har du ikke gjort det før så prøv! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...