Gå til innhold

Unngå at man "gnisser" hull i favorittjeansen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

I flere år at jeg hatt et problem med de fleste jeansene mine!... lårene gnisser mot hverandre, stoffet blir tynnere og tynnere og til slutt blir det hull.

Vasker alltid på vrangen uten tøymykner, men allikevel skjer det!, men så fikk jeg en idé som jeg lurte på om noen hadde erfaring med! 

Husker dere den gode gamle Stiff klesstivelses sprayen? Kanskje nettopp denne kan brukes bare på lårene etter hver vask? 

Kan dette være med på å bevare jeansene lenger? Eventuelt andre tips og råd? 

IMG_2782.thumb.JPG.d16e62a3fc46a024e3f0655e1c06a04f.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger dette 🙊 Sorry, har ikke noe annet godt råd 🙃

Skrevet

Jeg kjøper stryke-på-lapper og stryker dem på på innsiden.

Skrevet
5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg kjøper stryke-på-lapper og stryker dem på på innsiden.

Og det synes ikke, i det hele tatt? :fnise:

Anonymkode: 8e67f...57c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det synes ikke, i det hele tatt? :fnise:

Anonymkode: 8e67f...57c

Det slites i hvert fall ikke så fort hull det kommer lårbobler ut av ;-)

Skrevet

Slanke seg?  :klo:

Anonymkode: ebd33...5a1

• Liker 3
Skrevet

Jeg sprayer områder hvor klær gnisser.med hårspray, bruker proffs superstrong hairspray. Fant dette tipset i et blad der noen brukte det til å hindre at leggstoff på slengbukse gnisset mot hverandre 

Anonymkode: 62347...83c

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slanke seg?  :klo:

Anonymkode: ebd33...5a1

Venninnen min på 50kg fordelt på 170cm har samme problemet som ts, så det er ikke nødvendigvis høy vekt som gjør det. 

Anonymkode: 5dbdb...2a6

• Liker 5
Skrevet

Jeg merket dette med dårlige merker. Da jeg begynte å kjøpe jeans til 2000+ så skjedde dette aldri mer. 

Anonymkode: e710d...006

Skrevet

Problemet er hvordan du går. Du har sikkert knærne fremover eller litt innover. Så setter du et ben rett ved siden av eller forran det andre.

Løsningen er at du må øve inn en annen måte å gå på. Vend knærne og føttene utover. Så huker du deg litt ned slik at lårene går langt fra hverandre og beina blir en slags "O" form. Så når du går setter du beina til side en halvmeter fra hverandre. Mens du er litt på huk hele tiden. 

Med litt trening så kan dette bli din naturlige måte å gå på. Så da slipper du å slite ut bukser eller sy lapper på innsiden av lårene.

Stiff strykestivelse tror jeg bare gkør ting værre. Da hadde det vært bedre med en glatt tights eller strømpebukse som sklir uten å skape friksjon.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Morpheus skrev:

Problemet er hvordan du går. Du har sikkert knærne fremover eller litt innover. Så setter du et ben rett ved siden av eller forran det andre.

Løsningen er at du må øve inn en annen måte å gå på. Vend knærne og føttene utover. Så huker du deg litt ned slik at lårene går langt fra hverandre og beina blir en slags "O" form. Så når du går setter du beina til side en halvmeter fra hverandre. Mens du er litt på huk hele tiden. 

Med litt trening så kan dette bli din naturlige måte å gå på. Så da slipper du å slite ut bukser eller sy lapper på innsiden av lårene.

Stiff strykestivelse tror jeg bare gkør ting værre. Da hadde det vært bedre med en glatt tights eller strømpebukse som sklir uten å skape friksjon.

Jeg lo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...