AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Jeg jobber i et bofellesskap. Vi skal begynne med årsturnus snart. Skal ha vanlige dag og kveldsvakter, inkludert helge og høytidsdager (ikke langvakter). Er det noen som har erfaring med årsturnus? Positivt? Negativt? Noe vi som arbeidstakere bør tenke over? Har ikke fått utlevert skjema for ønsker enda. Så har ikke noen oversikt over hva som er mulig. Anonymkode: 3f6c2...09c
boblevann Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Jeg syns det er utelukkende positivt. Man får ønske seg vakter gjennom hele året, f.eks. vet du at du skal i et bryllup neste juni kan du få fri den helga. Samme med høytider osv. spesielt om man har barn. Man har mer kontroll og kan planlegge bedre. Man slipper uvissheten og knotet rundt egen juleturnus, påsketurnus, sommerturnus osv. Eneste jeg kan komme på som er negativt, er at du risikerer flere juler f.eks. på rad - hvis arbeidsgiver vil være skikkelig teit. Man må også planlegge ferie f.eks. et år i forkant - noe som gjør hopp-på-turer i september litt vanskelig hvis du ikke har tenkt på det på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå