AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Noen tips? Har alle vitaminene, nok jern og ingen stoffskifteproblemer. Har ikke vært stresset eller syk i det siste. Anonymkode: add02...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Prøv b-vitamin tilskudd. Ellers gjør som ei venninne av meg. Vask håret med shampo to ganger, masser godt (ikke bruk neglene). Når du skal bruke balsam så ikke masser det ned i hodebunnen. Skyld med kaldt vann. Så tørker du håret med håndkle og hvis du har mulighet la det tørke mest mulig før du kjemmer det ut, det er det dog ikke alle som kan uten at håret blir uregjerlig Anonymkode: 81262...4b2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Kan godt hende du bare har vanlig genetisk håravfall. Alopecia. Jeg sitter i samme båt selv. Heldigvis finnes det alternativer for de som faktisk har arvelig hårtap Har prøvd alt av vitaminer/omega3 og hårprofukter mot håravfall. Dessverre hjelper det ikke :/ Om det skulle gå veldig langt med hårtapet så kan du ta hårtransplantadjon eller parykk. Moderne parykker faller aldri av og ser helt ekte ut Anonymkode: 4edfc...13b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv b-vitamin tilskudd. Ellers gjør som ei venninne av meg. Vask håret med shampo to ganger, masser godt (ikke bruk neglene). Når du skal bruke balsam så ikke masser det ned i hodebunnen. Skyld med kaldt vann. Så tørker du håret med håndkle og hvis du har mulighet la det tørke mest mulig før du kjemmer det ut, det er det dog ikke alle som kan uten at håret blir uregjerlig Anonymkode: 81262...4b2 Skal prøve det, takk 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan godt hende du bare har vanlig genetisk håravfall. Alopecia. Jeg sitter i samme båt selv. Heldigvis finnes det alternativer for de som faktisk har arvelig hårtap Har prøvd alt av vitaminer/omega3 og hårprofukter mot håravfall. Dessverre hjelper det ikke :/ Om det skulle gå veldig langt med hårtapet så kan du ta hårtransplantadjon eller parykk. Moderne parykker faller aldri av og ser helt ekte ut Anonymkode: 4edfc...13b Oj, jeg er bare 16... kan man få det så tidlig? Anonymkode: add02...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal prøve det, takk Oj, jeg er bare 16... kan man få det så tidlig? Anonymkode: add02...1aa Vet ikke helt om kvinner kan miste så mye hår naturlig i den alderen. Men vet at noen menn kan bli skallet allerede som 20 åring. Gå til legen din og be om å bli videresendt til hudlege. De kan om hårtap Anonymkode: 4edfc...13b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan godt hende du bare har vanlig genetisk håravfall. Alopecia. Jeg sitter i samme båt selv. Heldigvis finnes det alternativer for de som faktisk har arvelig hårtap Har prøvd alt av vitaminer/omega3 og hårprofukter mot håravfall. Dessverre hjelper det ikke :/ Om det skulle gå veldig langt med hårtapet så kan du ta hårtransplantadjon eller parykk. Moderne parykker faller aldri av og ser helt ekte ut Anonymkode: 4edfc...13b Må rette på deg. Om dette er genetisk hårtap så er hårtapet over tid, man mister ikke mye på engang som så tilfelle. Ts, her hos deg er det en annen underliggende forklaring. Gå til legen det ordner seg Anonymkode: f7b85...df7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må rette på deg. Om dette er genetisk hårtap så er hårtapet over tid, man mister ikke mye på engang som så tilfelle. Ts, her hos deg er det en annen underliggende forklaring. Gå til legen det ordner seg Anonymkode: f7b85...df7 Var hos legen og tok blodprøve, det er derfor jeg vet at jeg ikke mangler vitaminer osv. Han sa jeg bare skulle vente til midten av september, da skal jeg ta ny blodprøve for å se om jeg har for mye mannlige kjønnshormoner, siden jeg også sliter mer enn mine jevnaldrende med uren hud. Har gått på sinktilskudd i en måned nå, men det har ikke hjulpet på hverken hår eller hud... Anonymkode: add02...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Fast sjampoo og balsam fra Nisim!! Anonymkode: 7808f...bfd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fast sjampoo og balsam fra Nisim!! Anonymkode: 7808f...bfd Hvor selger de det? Anonymkode: add02...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Hvor mye mister du har er dag da? Ca antall hårstrå? Anonymkode: e720c...33f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye mister du har er dag da? Ca antall hårstrå? Anonymkode: e720c...33f Prøvde faktisk å telle de her om dagen, var oppe i 100 da jeg ga opp, som var rundt kl17. Og det er jo bare de jeg merker faller ut, så er det jo de som faller ut når jeg ikke merker det også. Så vil tippe mindt 150-200 hårstrå. Anonymkode: add02...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 "Hele" manken byttes ut hvert 7. år eller noe, da mister man ekstra mye hår i en periode. Det er nok det som skjer, slapp av Anonymkode: bdf95...694
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøvde faktisk å telle de her om dagen, var oppe i 100 da jeg ga opp, som var rundt kl17. Og det er jo bare de jeg merker faller ut, så er det jo de som faller ut når jeg ikke merker det også. Så vil tippe mindt 150-200 hårstrå. Anonymkode: add02...1aa Da har du helt normalt håravfall. Alle mister hår hver dag. 100 i snitt er vanlig. Noen mister mer andre mindre. Hvis du går med håret opp virker det som om du mister alt samtidig når du da grer deg. Ikke noe du får gjort med det. Anonymkode: e720c...33f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Hele" manken byttes ut hvert 7. år eller noe, da mister man ekstra mye hår i en periode. Det er nok det som skjer, slapp av Anonymkode: bdf95...694 Er det sant? Har aldri hørt dette tidligere: jeg mister også mye hår om dagen og er 28. Det passer jo bra. 7-14-21-28....!er det sant? Anonymkode: c35cb...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 Alle mister ca 150 hårstrå daglig. Helt vanlig. Med mindre du begynner å få skallete flekker er det ingenting unormalt med deg Anonymkode: b8409...24d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor selger de det? Anonymkode: add02...1aa På apoteket. Jeg har brukt det siden januar og fått 6-7 cm lengre hår. Nå skal det sies at jeg var desperat (amming osv) og tenkte jeg skulle prøve den. Hadde ingen tro på den,men var desperat. Jaggu tok jeg feil! Den funker på meg til de grader. (Det er en sjampoo og balsam som er laget og ment til kreftofre som har mistet håret under stråling) Anonymkode: 7808f...bfd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen og tok blodprøve, det er derfor jeg vet at jeg ikke mangler vitaminer osv. Han sa jeg bare skulle vente til midten av september, da skal jeg ta ny blodprøve for å se om jeg har for mye mannlige kjønnshormoner, siden jeg også sliter mer enn mine jevnaldrende med uren hud. Har gått på sinktilskudd i en måned nå, men det har ikke hjulpet på hverken hår eller hud... Anonymkode: add02...1aa Isåfall er det en stress-reaksjon som gjør at du mister. Leser nedover at du skriver at du mister 100-150 hårstrå, det er altså innenfor normalen. En annen ting er at håret fornyes hvert 7 år. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fast sjampoo og balsam fra Nisim!! Anonymkode: 7808f...bfd Denne har jeg erfaring med, og dette er bare tull. Perfekt reklame som får mennesker til å kjøpe dette i tro på en vidunderkur, men dette mener jeg er tull. Anonymkode: f7b85...df7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På apoteket. Jeg har brukt det siden januar og fått 6-7 cm lengre hår. Nå skal det sies at jeg var desperat (amming osv) og tenkte jeg skulle prøve den. Hadde ingen tro på den,men var desperat. Jaggu tok jeg feil! Den funker på meg til de grader. (Det er en sjampoo og balsam som er laget og ment til kreftofre som har mistet håret under stråling) Anonymkode: 7808f...bfd Får man bare lengre, eller får man tykkere hår også? Anonymkode: b8409...24d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #20 Skrevet 16. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: På apoteket. Jeg har brukt det siden januar og fått 6-7 cm lengre hår. Anonymkode: 7808f...bfd Hår vokser ca 1 cm per måned på alle så det er ikke pga shampoo at håret ditt har vokst 6-7 cm på 7 måneder... Anonymkode: e720c...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå