AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Tenker på en annen tråd jeg leste her inne, om en familiekrangel som gikk ut på hvorvidt en hund skal få være med i en hytte eller ikke. Ja, nemlig, for slikt går det faktisk an å krangle om (ikke rart det er krig osv). Men jeg har et problem. Saken er den at det er en hytte svigers EIER, som vi ofte låner. Vi er to søskenpar. Oss og et annet. De har hund - vi ikke. Jeg bryr meg ikke om at hunden deres er på hytta, selv om jeg er allergisk. Men en ting jeg synes er ekkelt er at det er hundehår overalt! Da mener jeg overalt. I hele sofaen, på gulvet, på alt av tepper og i alle rom. De har ikke gjort et lite forsøk på å fjerne dem, engang. Regner med at det er helt greit at hvis jeg lar halvannet åringen løpe rundt med brød og smule overalt i hytta, så lar jeg det bare være der til de skal bruke hytta? Siden det er "slik vi gjør det". De elsker tydeligvis å bade i hundehår. Og hva DE ønsker er jo det viktigste i hele verden, andre eksisterer ikke. Svigermor har veldig dårlig syn, så tipper hun ikke har sett det. Det var litt irritasjonsutbrudd, vi koster opp smuler men hva gjør at hundeeiere tror det er helt greit å la hunden skitne ned andres hytte, uten å rense opp etter den? Når du finner hår i kjeler og på stekepanner, og i maten din, da begynner det å bli litt ekkelt. Anonymkode: 36d8f...55e 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Men har dere sagt at de må prøve å fjerne hårene når de har vært der da? Anonymkode: 8e7f5...493 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Ville lagt inn forlag på at man vasker ut hytten hver gang man har vært der. Om de sier de gjør det uten at du ser bedring, ville jeg sagt at du er allergisk, men det er helt i orden at hunden er der om de bare kan være litt mer nøye med hårene overalt. Anonymkode: 8c96b...f86 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Finnes det strøm på hytta, slik at det er mulig å støvsuge? I såfall burde de med enkelhet greie å fjerne hundehårene etter seg. Anonymkode: 3a84b...4bb 7
Tonjeb84 Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Spør fint om de kanskje kunne ha fjernet hundehårene etter de har vært der, siden du blir så allergisk bruk det som en unnskyldning 3
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Trodde det var en selvfølge at man støvsugde og vasket før man dro jeg da.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har dere sagt at de må prøve å fjerne hårene når de har vært der da? Anonymkode: 8e7f5...493 Det burde ikke være nødvendig å si det til de. Det er jo normalt å ordne opp etter seg og forlate et sted i samme stand som når man kom dit. Hvordan ser det ut hjemme hos disse hundeierne ts? Har de hår overalt der også, eller er det bare borte hos andre de gir F i å rydde og vaske etter seg? Anonymkode: 3a84b...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Hadde og brukt allergien som unnskyldning. Men kjenner jeg blir litt provosert, av at du gjør narr av andre, som krangler om hunden får være på hytta, grunnet allergi. For du har jo allergi, og kan ha hunden der. Men du må da vel fatte og forstå at, alle har allergi i forskjellig grad. Går jeg inn i ett hus, hvor det er hund, tar det 5 min, så må man ringe ambulansen. Ringer de ikke ambulansen, eller jeg kommer meg bort, så dør jeg. Jeg går på 4 dobbel dose medisiner. Og fortsatt kan ikke jeg være i nærheten av dyr. Anonymkode: e2628...7e6 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde ikke være nødvendig å si det til de. Det er jo normalt å ordne opp etter seg og forlate et sted i samme stand som når man kom dit. Hvordan ser det ut hjemme hos disse hundeierne ts? Har de hår overalt der også, eller er det bare borte hos andre de gir F i å rydde og vaske etter seg? Anonymkode: 3a84b...4bb Det er mye som ikke burde være nødvendig å si ifra om, men desverre er det mange mennesker som kjører på som de vil uten å bry seg om at andre kanskje føler noe mot det. Anonymkode: 8e7f5...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde og brukt allergien som unnskyldning. Men kjenner jeg blir litt provosert, av at du gjør narr av andre, som krangler om hunden får være på hytta, grunnet allergi. For du har jo allergi, og kan ha hunden der. Men du må da vel fatte og forstå at, alle har allergi i forskjellig grad. Går jeg inn i ett hus, hvor det er hund, tar det 5 min, så må man ringe ambulansen. Ringer de ikke ambulansen, eller jeg kommer meg bort, så dør jeg. Jeg går på 4 dobbel dose medisiner. Og fortsatt kan ikke jeg være i nærheten av dyr. Anonymkode: e2628...7e6 Jeg gjør ikke narr av det. Hvor skrev jeg det? For meg er det en selvfølge at man ikke har en hund på hytta hvis et fam.medlem er allergisk - derfor er det latterlig å krangle om det. Fordi det bør være en selvfølge at hunden da ikke er der. Men det blir veldig utenfor denne tråden tema.. Anonymkode: 36d8f...55e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mye som ikke burde være nødvendig å si ifra om, men desverre er det mange mennesker som kjører på som de vil uten å bry seg om at andre kanskje føler noe mot det. Anonymkode: 8e7f5...493 Du har rett. Anonymkode: 3a84b...4bb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Ts her Ja - de er klar over min allergi, og problemet med hundehår. Men bryr seg ikke. Får derimot fnatt hvis et barn spiser brødskive i sofaen og søler med brødet i sofaen (noe de selv har fortalt oss), så er vel bare at de synes det er skikkelig deilig med hundehår. Og ja, man bør forlate hytta slik man fant den, men jeg orker ikke å lage bråk om det. For da er JEG sær og lyver om allergien bare fordi jeg ikke liker hunden (usant selvfølgelig, jeg liker hunder) Anonymkode: 36d8f...55e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her Ja - de er klar over min allergi, og problemet med hundehår. Men bryr seg ikke. Får derimot fnatt hvis et barn spiser brødskive i sofaen og søler med brødet i sofaen (noe de selv har fortalt oss), så er vel bare at de synes det er skikkelig deilig med hundehår. Og ja, man bør forlate hytta slik man fant den, men jeg orker ikke å lage bråk om det. For da er JEG sær og lyver om allergien bare fordi jeg ikke liker hunden (usant selvfølgelig, jeg liker hunder) Anonymkode: 36d8f...55e Få samboeren din til å snakke med sin mor om hvordan det ser ut etter hundeeierne, slik at hun kan stramme de opp. Anonymkode: 3a84b...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Ja - de er klar over min allergi, og problemet med hundehår. Men bryr seg ikke. Får derimot fnatt hvis et barn spiser brødskive i sofaen og søler med brødet i sofaen (noe de selv har fortalt oss), så er vel bare at de synes det er skikkelig deilig med hundehår. Og ja, man bør forlate hytta slik man fant den, men jeg orker ikke å lage bråk om det. For da er JEG sær og lyver om allergien bare fordi jeg ikke liker hunden (usant selvfølgelig, jeg liker hunder) Anonymkode: 36d8f...55e Kan du svare på hvordan de har det hjemme hos seg selv? Har de hundehår overalt i hjemmet sitt også, uten å rengjøre og fjerne hundehårene fra sofa, kasseroller osv? Anonymkode: 3a84b...4bb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Ja - de er klar over min allergi, og problemet med hundehår. Men bryr seg ikke. Får derimot fnatt hvis et barn spiser brødskive i sofaen og søler med brødet i sofaen (noe de selv har fortalt oss), så er vel bare at de synes det er skikkelig deilig med hundehår. Og ja, man bør forlate hytta slik man fant den, men jeg orker ikke å lage bråk om det. For da er JEG sær og lyver om allergien bare fordi jeg ikke liker hunden (usant selvfølgelig, jeg liker hunder) Anonymkode: 36d8f...55e Jeg tenker at de har manglende respekt for andre og for andres eiendom, i tillegg til andre mangler. Anonymkode: 3a84b...4bb 5
Havbris Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 I min verden er det en selvfølge at vi støvsuger og vasker skikkelig etter oss hvis vi har lånt en hytte eller leilighet. Vanlig folkeskikk vil jeg si. 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du svare på hvordan de har det hjemme hos seg selv? Har de hundehår overalt i hjemmet sitt også, uten å rengjøre og fjerne hundehårene fra sofa, kasseroller osv? Anonymkode: 3a84b...4bb Vet ikke, har ikke vært der. Flyttet nettopp. Men var der de bodde før og da vr det møkkete. Katten bæsja utenfor dassen. (De har ikke katt nå..) Anonymkode: 36d8f...55e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 Det er deres hytte, de må få gjøre som de vil. Dere kan ytre et ønske, men ingen krav. Jeg mener nå at det er normalt å rengjøre hytta etter man har vært der, men ikke alle tenker sånn. Anonymkode: b8518...577
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er deres hytte, de må få gjøre som de vil. Dere kan ytre et ønske, men ingen krav. Jeg mener nå at det er normalt å rengjøre hytta etter man har vært der, men ikke alle tenker sånn. Anonymkode: b8518...577 Det er det da ikke, det er svigers sin hytte! Anonymkode: 36d8f...55e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, Havbris skrev: I min verden er det en selvfølge at vi støvsuger og vasker skikkelig etter oss hvis vi har lånt en hytte eller leilighet. Vanlig folkeskikk vil jeg si. Ja.. Enig i det. Men virker som folkeskikk er stadig mindre utbredt Anonymkode: 36d8f...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå