Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju for første gang på over ti år. Gruer meg litt siden det føles som jeg er litt rusten på dette, og fordi det er en jobb jeg VELDIG gjerne vil ha. Jeg vet ganske mye om både jobben og firmaet, fordi jeg jobber med noe veldig likt hos en kunde av dette firmaet nå. 

Men så er det jo nærmest opplest og vedtatt at det er viktig at man på intervjuet også selv stiller noen gode spørsmål til arbeidsgiver. Det kan jo selvsagt tenkes at det blir nevnt ting under intervjuet som det blir naturlig for meg å spørre mer om. Men hvis ikke (eller forsåvidt uansett), skulle jeg gjerne ha hatt noen andre spørsmål "i bakhånd" som jeg kunne stille. 

Jeg tenkte jeg kunne spørre intervjueren (det er hun som i såfall vil bli min leder) om hun kunne si litt om sin lederstil, men er usikker på om det vil kunne bli tatt ille opp.. Jeg vil, som nevnt, SVÆRT gjerne ha denne jobben... 

Noen som har noen tanker? Andre forslag til gode spørsmål?

Anonymkode: 96808...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke spurt om lederstil. Heller spørsmål om stillingen og firmaet. Les deg opp om omsetning og mål.

Anonymkode: bcf3b...d99

Skrevet

Takk for svar. Jo, jeg kan vel forsåvidt spørre om ting rundt omsetning og mål, samtidig er dette ting jeg uansett allerede vet en del om, etter å ha jobbet tett på dette firmaet og deres ansatte i over ti år. Jeg tror også intervjuer vil synes det er litt "pussig" om jeg, med min bakgrunn, IKKE skulle ha kjennskap til disse tingene gitt min nåværende stilling..

TS

Anonymkode: 96808...6cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...