AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Jeg har hatt et turbulent kjærlighetsliv de siste årene. Jeg har en person jeg ikke klarer å glemme selv om det er lenge siden vi har hatt kontakt. Det er noe ved det mennesket som jeg ikke klarer å slippe, og siden vi ikke har snakket sammen på evigheter føler jeg det blir rart å ta opp tråden nå. På den annen side vil jeg veldig gjerne få til å gå videre i livet snart. Det er latterlig av meg, men jeg har begynt å tenke på skjebne. Jeg har aldri trodd på det. Nå prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg trygt kan komme meg videre i livet, for hvis det hadde vært meningen at det skulle bli oss, så ville det skjedd nå. Eller det vil skje av seg selv senere. Tror dere på skjebnen? Anonymkode: d97db...60d
mintgrønn Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Syns det er en fin tanke og av og til liker jeg å tro på det, men jeg tror mest på tilfeldigheter.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Dessverre tror jeg man rett og slett må fighte for det man vil her i livet..Kan være turbulens å tenke at en må kjempe for ting i stedet for å lene seg på skjebnen, men det er jo nettopp det som lærer oss å sette pris på ting. Det er mange mennesker jeg gjerne skulle hatt tilbake i livet mitt, men det sier jeg ikke på en svakhet. Anonymkode: 3da3f...64c 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Lærdom: ta vare på de menneskene du er glad i. -Er vel ikke rart å ta opp kontakten igjen?Vær tøff. Anonymkode: e4edd...2f0
Virrevirrevapp Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 I kjærlighet kan man kanskje si at det er skjebne om en møtes. Derimot, slår en opp og ingen tar kontakt i ettertid, er det rett og slett fordi en ikke vil. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Iblant kan en jo undres,men jeg tror vi gjør livet selv ved våre valg. Hvorfor ikke ta opp kontakten? Spiller vel ingen rolle at det er lenge siden? Blir veldig glad jeg da,når jeg plutselig får meld fra en person jeg ikke har hørt fra på mange år.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lærdom: ta vare på de menneskene du er glad i. -Er vel ikke rart å ta opp kontakten igjen?Vær tøff. Anonymkode: e4edd...2f0 Det er lang forhistorie her. Det var jeg som kuttet kontakten også. Jeg var kjempeforelsket i ham og innså at han nok bare så på meg som en flørt. Så jeg stakk. Og har ikke klart å glemme, men orker ikke en ny runde med å føle meg avvist om jeg tar kontakt igjen. Anonymkode: d97db...60d
Virrevirrevapp Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Hvis han bare så på deg som en flørt, vil han nok ikke se noe annerledes på deg bare fordi det har gått litt tid.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, Virrevirrevapp skrev: Hvis han bare så på deg som en flørt, vil han nok ikke se noe annerledes på deg bare fordi det har gått litt tid. Nettopp. Derfor parkerer jeg det under "skjebne" og tenker at hvis noe endrer seg så vil han dukke opp igjen. I mellomtiden kan jeg forsøke å tenke på andre mennesker Anonymkode: d97db...60d
Virrevirrevapp Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Hvis han dukker opp igjen og vil ha kontakt, er sjansene store for at han gjør det av samme grunner som før.
Nuddelkopp Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Ja, jeg tror på skjebnen og at de som er ment til å være sammen vil forenes før eller senere av universet for å oppfylle profesien. Skal sies at jeg også tror på reinkarnasjon og at ikke alle får oppleve sin skjebnevenn nødvendigvis i dette liv, men først når man sjelemessig er klar. Denne ideologien er også noe jeg lever etter : Ikke nødvendigvis alle som er ment til å være i livet ditt for alltid, men som var nødvendig forbipasserende for at du skulle lære ting om deg selv eller livet. 1
NewInTown Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 Jeg tror vi mennesker skaper en slags skjebne-oppfatning som et resultat av ønsketenkning. Det å tro på en "skjebne" kan både hjelpe oss når vi ønsker noe som mest, fordi vi roer oss ned med tanken om at "er det ment for å skje, vil det skje". På motsatt side kan "skjebnen" hjelpe oss i situasjoner som ikke er så gode. I de litt mer trøblete, vanskelige stunder kan vi tenke at det bare er skjebnen som rår, og at bedre tider vil komme. Vet ikke om jeg tror på såkalte utenforliggende krefter i bevegelse som bestemmer hvem som skal møtes og når. Men jeg tror absolutt at vi trenger en behagelig tanke om at "skjebnen" eksisterer til noen grad. Jeg er overbevist om at man skaper sin egen skjebne, men enkelte deler er jo allerede forutbestemt. Man er disponert for ditt eller datt som påvirker de valg man tar, og hvordan man håndterer ulike situasjoner...
Gjest Ingenting2 Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Nuddelkopp skrev: Ja, jeg tror på skjebnen og at de som er ment til å være sammen vil forenes før eller senere av universet for å oppfylle profesien. Skal sies at jeg også tror på reinkarnasjon og at ikke alle får oppleve sin skjebnevenn nødvendigvis i dette liv, men først når man sjelemessig er klar. Denne ideologien er også noe jeg lever etter : Ikke nødvendigvis alle som er ment til å være i livet ditt for alltid, men som var nødvendig forbipasserende for at du skulle lære ting om deg selv eller livet. Ditto.
BerntHulken Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 Jeg tror at alt handler om man er enten disponert for uflaks eller flaks. Samt noe tilfeldigheter.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 Definitivt... prøv å gå videre å gjør ting som gjør det vanskeligere for å treffes. Sjekker livet deg.. nei til ny leilighet.. kansellerte fly.. ikke ny jobb osv så bør du nok bare holde deg der du er.. omvendt å du havner langt unna å alikevel møter den personen så ja, hva skal man si lissom 😂😂😂 Anonymkode: 6100e...443
miss spjåk Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, Nuddelkopp skrev: Ja, jeg tror på skjebnen og at de som er ment til å være sammen vil forenes før eller senere av universet for å oppfylle profesien. Skal sies at jeg også tror på reinkarnasjon og at ikke alle får oppleve sin skjebnevenn nødvendigvis i dette liv, men først når man sjelemessig er klar. Denne ideologien er også noe jeg lever etter : Ikke nødvendigvis alle som er ment til å være i livet ditt for alltid, men som var nødvendig forbipasserende for at du skulle lære ting om deg selv eller livet. Har også en lignende filosofi. tror enkelte mennesker man har rundt seg i nåværende liv har vært tilstede i flere liv tidligere. Jeg tror ikke nødvendigvis det kun er personer som er positive for enn, men at de er der for å lære enn div livserfaringer slik at en uvtikles sjelelig/åndelig. Spennende saker😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå