Gå til innhold

Hun har mistet sexlysten totalt, pga overgangsalderen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere kåte, lekne, eventyrlystne og morsomme samboer har i løpet av forholdsvis kort tid mistet stort sett all sexlyst. Dette er helt opplagt noe som skyldes overgangsalder. Jeg må dessverre erkjenne at dette etterhvert har en rimelig negativ innvirkning på forholdet og mitt syn på henne. Det er sånn at et OK sexliv gjør en mer "overbærende" med den andres særegenheter osv, men når sexlivet er nærmest ikke-eksisterende, blir det fort til små og store irritasjonsmomenter. Slik som det føles nå, kunne jeg like gjerne vært singel igjen, da forholdet ikke lenger oppleves like bra som tidligere. Hun er egentlig en topp dame, men uten sex blir forholdet heller lunkent oglangt mindre givende for min del.

Så nå ville jeg gjerne høre erfaringene fra de godt voksne damer og menn her. Er dette mest sannsynlig sånn det blir resten av livet, om vi fortsetter å være sammen (kjipe fremtidsutsikter), eller er det mere sannsynlig at det blir bedre igjen når ting stabiliserer seg?

Anonymkode: 099f9...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis manglende sex påvirker ditt syn på henne så sier det ganske mye om hvor mye du objektifiserer kvinnen når du legger hennes verd i sex. Jeg forstår at det påvirker forholdet, men å si at det påvirker ditt syn på henne er noe jeg aldri har hørt før og tenker det er best du slår opp så hun slipper å være sammen med en sexistisk mann som mener at kvinner synker i verdi når de kommer til overgangsalderen. Hva trodde du? Trodde du at hun skulle være like kåt og eventyrlysten som 80 åring også? Eller har du hele tiden planlagt å dumpe henne før den tid?

Anonymkode: e5f80...31c

• Liker 28
Skrevet

Når dama di har nådd overgangsalder er det på tide å skifte henne ut til fordel for noe yngre og friskere. Det sier seg selv ts at du ikke kan ha dame som er blitt aseksuell. 

Anonymkode: 380df...48d

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

Østrogentilskudd gjør susen. Jeg hadde en date som kom tidlig i overgangsalderen, og gikk på østrogen. Hun kunne fortelle at østrogen var natt og dag for henne, og hun var svært aktiv.

Skrevet

Jeg mista lysta litt gradvis over en 3-4 mnd, og så var det helt stopp.Kroppen var totalt tom for alle hormoner. Totalt uinteressert i all sex og tilnærmelser.. Det syntes jeg var altfor tidlig, er bare 47, og med en svært så viril og deilig mann. Så jeg kontaktet Inger Øverlie på medicus.no i Oslo, og hun satte meg på hormonplaster og testosterongele -og etter 3 uker var jeg i gang igjen - kåtere enn noen gang før! Anbefales.

• Liker 8
Skrevet

Hvor gammel er din samboer?  Min samboer har passert 50, men er fortsatt noenlunde med på notene.

Kanskje ikke like ofte, men når vi først er i gang, er alt omtrent som før.

Er ikke horomonplaster, testosterongele, østrogentilskudd osv kreftfremkallende?

Hvis det ikke var noe negativt ved disse tilskuddene, hvorfor bruker ikke alle dem?

Anonymkode: a2010...8e5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er din samboer?  Min samboer har passert 50, men er fortsatt noenlunde med på notene.

Kanskje ikke like ofte, men når vi først er i gang, er alt omtrent som før.

Er ikke horomonplaster, testosterongele, østrogentilskudd osv kreftfremkallende?

Hvis det ikke var noe negativt ved disse tilskuddene, hvorfor bruker ikke alle dem?

Anonymkode: a2010...8e5

Kreftfaren ved disse hormonene er ganske liten - jeg fikk vite at det var en ørliten økning i % etter 5 års bruk. Jeg gidder ikke bekymre meg over det - men gleder meg heller nå over all kåtskapen og den deilige sexen! Alt er kreftfremkallende, in the end. Grunnen at det ikke blir så mye brukt (og snakket om) er fordi dette gjelder kvinnens sexualitet, og den er jo fremdeles ganske "undertrykt"  i deler av legestanden. Liksom ikke så farlig...Jeg hadde fra før nevnt problemene til fastlegen min - og hans respons var : hvis du tror du skal få no testosteron av meg, så tar du feil. Inger Øverlie er spesialist på dette området og har vært det i flere tiår.

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Skogshuldra skrev:

Kreftfaren ved disse hormonene er ganske liten - jeg fikk vite at det var en ørliten økning i % etter 5 års bruk. Jeg gidder ikke bekymre meg over det - men gleder meg heller nå over all kåtskapen og den deilige sexen! Alt er kreftfremkallende, in the end. Grunnen at det ikke blir så mye brukt (og snakket om) er fordi dette gjelder kvinnens sexualitet, og den er jo fremdeles ganske "undertrykt"  i deler av legestanden. Liksom ikke så farlig...Jeg hadde fra før nevnt problemene til fastlegen min - og hans respons var : hvis du tror du skal få no testosteron av meg, så tar du feil. Inger Øverlie er spesialist på dette området og har vært det i flere tiår.

Feil!

Grunnen til at hormoner blir mindre brukt enn før, er at det er en betydelig større risiko for kreft ved å bruke de. Kreftfaren er ikke "ganske liten", som du sier, men ganske stor. Jeg har sett det på nært hold, og har flere venninner som har dødd av brystkreft. Derfor vil jeg ikke bruke hormoner som gir større risiko for brystkreft og andre kreftformer. Da lever jeg heller greit med å være meg selv når jeg kommer i overgangsalderen. 

Anonymkode: 32536...5ab

• Liker 4
Skrevet

Høres trist ut. På tide å skifte beite?

Anonymkode: 387c0...ab0

Skrevet

Vi snakker om en økning i kreftrisiko på ca 3/100 000. Helt minimal sett i forhold til andre "occupational hazards" som å sykle i Oslos gater, løpe vinterstid på Bygdøy, gå på vått badegulv.

Det farligste man kan gjøre er å oppholde seg hjemme. Ca 1100 personer dør i hjemmeulykker i Norge per år, riktignok er flesteparten av disse eldre mennesker.

• Liker 9
Skrevet

Kvinners oppgave i livet er å føde barn. Når de ikke lenger kan føde barn mister de det som driver dem til sex. Det sier seg selv! 

Anonymkode: 899d5...1b6

Skrevet

Forsikre deg om at din kvinne er trygg på at du synes hun er deilig akkurat slik hun er. Fortell henne at hun er helt spesiell for deg. Forfør henne og sett fantasien hennes i sving. Gir du henne deilige spennende og skamløse tanker blir hun kåt. Da har du henne på gli😉.

Min kjære sørger alltid for at jeg føler meg vel og avslappet. Hilsen kvinne på 50, i overgangsalderen, med et frodigere sexliv enn noensinne.

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinners oppgave i livet er å føde barn. Når de ikke lenger kan føde barn mister de det som driver dem til sex. Det sier seg selv! 

Anonymkode: 899d5...1b6

Hahaha😂😂

Anonymkode: aaeeb...724

Skrevet
4 minutter siden, pippippen skrev:

Forsikre deg om at din kvinne er trygg på at du synes hun er deilig akkurat slik hun er. Fortell henne at hun er helt spesiell for deg. Forfør henne og sett fantasien hennes i sving. Gir du henne deilige spennende og skamløse tanker blir hun kåt. Da har du henne på gli😉.

Min kjære sørger alltid for at jeg føler meg vel og avslappet. Hilsen kvinne på 50, i overgangsalderen, med et frodigere sexliv enn noensinne.

Underskriver denne! Hilsen annen kvinne i 50-åra som fortsatt har sex mange ganger i uka.

Anonymkode: 13cdf...3fd

Skrevet

Deilig for dere "kvinner i 50-åra" som her deilige, heftige sex hver annen dag. Herlighet.  

Har selv bestilt time hos Inger Øverlie i dag, takk denne tråden.  Er i tidlig 40 årene og er helt død der nede.  Kunne ikke gi faen om jeg hadde sex igjen ever...og jeg hater det.   Enig med en over at jeg også har sagt noe til min fastlege som brydde seg fullstendig ikke, og har vært til gynekolog som sa at "hormoner har ingenting med dette å gjøre". For noe dumme idioter.  Men, hvis du er en mann som får ikke en skikkelig stiffie, da blir du tatt godt være på, og du får noe små blå piller.  Her må vi kvinner betaler selv om vi vil komme inn til en grundig sjekk uten å må vente i 1 år.  

Anonymkode: d3fd1...0d8

• Liker 5
Skrevet

Dette er nok dumpelateriale, i følge kvinner selv.

Anonymkode: 387c0...ab0

Skrevet
29 minutter siden, Catzee85 skrev:

Dump hun!

Gjelder deg også hvis menn mister potensen? F.eks pga prostatakreft?

Anonymkode: 04beb...f12

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder deg også hvis menn mister potensen? F.eks pga prostatakreft?

Anonymkode: 04beb...f12

Det var ironisk ettersom dere høner er utrolig sjapp på avtrekkeren selv med dump ham kommentarer for småting

Jeg derimot er mye mer rasjonell

Anonymkode: 6a876...4f8

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til det samme problemet selv, men kan ikke noen flere her svare på om det blir bedre etterhvert? Det er jo det ts spør om, og ikke om hun skal bruke hormoner. Greit at noen vil bruke hormoner, men vi er ganske mange som ikke ønsker det, så hva med oss som ts også spør om. Det må være flere som har erfaring eller? Kommer noe eller mer av sexlysten tilbake eller gjør den ikke?

Anonymkode: 7611c...178

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...