AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Som overskriften sier så mister jeg altså eggløsningen pga for mye bruk av smertestillende. Dette har jeg selv testet. Gått uten smertestillende i perioder og med i lengre perioder. Jeg er ganske avhengig av smertestillende da jeg har fibromyalgi og leddgikt... Plages mye med vonde hender, tær og knær. Har sluttet helt med de sterkeste smertestillende og bruker kun naproxen og Paracet. Men bruker såpass store doser at eggløsningen uteblir, får aldri en eneste positiv eggløsningstest... Mensen er også veldig uregelmessig. Hva kan jeg gjøre her, kan jeg be om hormoner som stimulerer til eggløsning? Noen som har vært i en lignende situasjon?🙂 Anonymkode: b56c1...a12
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Naproxen er vel en av de som ødelegger for EL. Anbefales å ikke ta Nsaids når man prøver å bli gravid og er gravid Anonymkode: 4f13f...725 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Hvorfor i all verden vil du ha barn? Anonymkode: 94e26...f84 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden vil du ha barn? Anonymkode: 94e26...f84 Dette er det teiteste spørsmål å stille!!! Kroniske syke vil da være normale å ha barn dem som de som er friske! At det går an!! Masse lykke til, ts! Lurt å snakke med lege om det finnes noe som lindrer smertene som gravide kan ta Anonymkode: a7529...37b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Graviditet: Kontraindisert i 3. trimester. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen synes å øke med dose og behandlingstid. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Fertilitet: Anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller som er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Anonymkode: 4f13f...725
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Graviditet: Kontraindisert i 3. trimester. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Risikoen synes å øke med dose og behandlingstid. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Fertilitet: Anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller som er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Anonymkode: 4f13f...725 Naproxen, fra Felleskatalogen. Anonymkode: 4f13f...725 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Jeg har hørt om folk med leddgikt som har hatt problemer med å få barn grunnet medisiner. Hun ene brukte mange år, men fikk det til til slutt :-) Nå har hun faktisk to, så ikke gi opp håpet! Ønsker deg lykke til med prøvingen :-) Anonymkode: 9e511...f60
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Har du sjekket under sofaen? Anonymkode: 4d54a...2b8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Det er NSAIDS som gjør det vanskelig å bli gravid, så hos deg så er det Naproxen som lager problemet. Da er det faktisk bedre å gå på noe sterkere som ikke er NSAIDS. Men snakk med legen din. Jeg vil tro det ikke er noe problem å få et hormonpreparat for å få eggløsning når du er i den situasjonen du er i. Anonymkode: c63df...5d7
Jacklost Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er det teiteste spørsmål å stille!!! Kroniske syke vil da være normale å ha barn dem som de som er friske! At det går an!! Masse lykke til, ts! Lurt å snakke med lege om det finnes noe som lindrer smertene som gravide kan ta Anonymkode: a7529...37b Det å få barn er ikke en rett. Om du er kronisk syk bør du tenke deg godt om. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er det teiteste spørsmål å stille!!! Kroniske syke vil da være normale å ha barn dem som de som er friske! At det går an!! Masse lykke til, ts! Lurt å snakke med lege om det finnes noe som lindrer smertene som gravide kan ta Anonymkode: a7529...37b Nei, det var ikke et teit spørsmål! Jeg er barn av en kvinne med slike plager og jeg kan fortelle deg at jeg som barn har hatt det skikkelig fælt med en såpass syk mor som ikke kunne være med på fysiske aktiviteter, huslige plikter osv. Hadde jeg vært syk selv så hadde jeg ikke nølt med å forbli barnløs. Slik sykdom resulterer oftest med omsorgsvikt. I skalkeskjul av sykdom. Mor rettferdiggjør svikten pga sykdom og omverden lukker øynene for svikten pga sykdommen. Personlig så synes jeg det er et enormt egoistisk valg å få barn når man er slik syk. Og det er ikke bare meg, vi er fire barn som er enige om at vår mor aldri skulle blitt mor. Noen tenker at der mor svikter der stepper så far inn. Men det er ingen garanti for at far holder ut med en syk mor, heller ikke at han tar barna med seg om han går. Innse virkeligheten! Anonymkode: 86bf0...50b 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var ikke et teit spørsmål! Jeg er barn av en kvinne med slike plager og jeg kan fortelle deg at jeg som barn har hatt det skikkelig fælt med en såpass syk mor som ikke kunne være med på fysiske aktiviteter, huslige plikter osv. Hadde jeg vært syk selv så hadde jeg ikke nølt med å forbli barnløs. Slik sykdom resulterer oftest med omsorgsvikt. I skalkeskjul av sykdom. Mor rettferdiggjør svikten pga sykdom og omverden lukker øynene for svikten pga sykdommen. Personlig så synes jeg det er et enormt egoistisk valg å få barn når man er slik syk. Og det er ikke bare meg, vi er fire barn som er enige om at vår mor aldri skulle blitt mor. Noen tenker at der mor svikter der stepper så far inn. Men det er ingen garanti for at far holder ut med en syk mor, heller ikke at han tar barna med seg om han går. Innse virkeligheten! Anonymkode: 86bf0...50b Enig i at hvis mor ikke klarer noen ting, så blir det feil å skal ha barn! Men det er mange kroniske syke som er godt fungerende, og om det krever at man er 100% hjemmeværende for å ha energien til barna så synes jeg det er rett! Og at kroniske syke også må få ta valge om å få barn uten å bli hånet! Ikke dra alle kroniske syke under samme kammen som moren din! Er man så kronisk syk at man så vidt klarer å ta vare på seg selv så burde man vurdere valget om barn. Men når det er sagt så er det synd du har hatt en trasig barndom med en så syk mor. Anonymkode: a7529...37b
strawberry Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Naproxen er jo NSAID, som heller ikke skal brukes i 1. og 3. Trimester. Du bør jo da klare deg uten den når du er gravid, så da bør du jo klare deg uten den nå før også? Har du snakket med lege om det? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #14 Skrevet 16. august 2017 Du burde kutte ut alle typer smertestillende.. Jeg har selv hyppig migrene, og leddgikt. Er sykemeldt pga dette nå. jeg kuttet ut alt av piller i juni, har så vondt at jeg kaster opp av å til. Men jeg holder ut, fordi jeg vet at det lønner seg til slutt. Jeg håper på å kunne bli gravid snart, har vært prøver lenge. Spiste mye ibux før, og naproxen.. noe som jeg vet ødelegger for fertiliteten. Anonymkode: 39017...30b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #15 Skrevet 16. august 2017 Jøss, jeg hadde ingen aning om at nsaid-medikamenter kunne ha effekt på fertiliteten! At man ikke skal bruke det som gravid, det vet jeg jo. Skulle ønske legen hadde sagt noe om dette, jeg har jo gått på flere voltaren-kurer etter vi begynte å prøve.. 😐 helt tilfeldig at jeg så dette nå. Da er det iallefall slutt på voltaren og ibux for min del. Anonymkode: 33661...808
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #16 Skrevet 16. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg hadde ingen aning om at nsaid-medikamenter kunne ha effekt på fertiliteten! At man ikke skal bruke det som gravid, det vet jeg jo. Skulle ønske legen hadde sagt noe om dette, jeg har jo gått på flere voltaren-kurer etter vi begynte å prøve.. 😐 helt tilfeldig at jeg så dette nå. Da er det iallefall slutt på voltaren og ibux for min del. Anonymkode: 33661...808 Naproxen også Anonymkode: 4f13f...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå