Gå til innhold

Er jeg gravid? Hva tror DU?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oh my god..
Vent til mensen er over, så tar du en fuckings graviditetstest. Enten er du gravid eller ikke.
Hva er så himla vanskelig.

Hilsen 17 åring. 

Anonymkode: 796e4...617

At jeg ikke ønsker å måtte ta abort på at jeg valgte å være dum og lite uviten i ett par minutter, men at jeg dessverre må om jeg er gravid..men jeg kommer aldri til å klare å leve ett normalt liv igjen etter det, aldri

Anonymkode: 42528...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er som meg, JA.

Anonymkode: 8c81a...05a

Ble du gravid under menstruasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ikke ønsker å måtte ta abort på at jeg valgte å være dum og lite uviten i ett par minutter, men at jeg dessverre må om jeg er gravid..men jeg kommer aldri til å klare å leve ett normalt liv igjen etter det, aldri

Ta angrepillen før tidsfristen går ut. Det er en start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du gravid under menstruasjonen? 

Nei.12-24 timer etter. Har vært gravid mange ganger. Og har i dag gitt opp all form for sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ta angrepillen før tidsfristen går ut. Det er en start

Har tatt:-) nå håper jeg bare at jeg virkelig ikke skal være super uheldig. Og prevensjon skal brukes fra nå av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.12-24 timer etter. Har vært gravid mange ganger. Og har i dag gitt opp all form for sex.

Tok du noe form for angrepille? Og ble du gravid på slutten av menstruasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store er sjansene for en eventuell graviditet?

0! Les biologi!

Anonymkode: 5c817...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt:-) nå håper jeg bare at jeg virkelig ikke skal være super uheldig. Og prevensjon skal brukes fra nå av

Krysser fingrene. Men satser på det gikk bra. Det er jo typ 25% sjanse for å bli gravid rundt eggløsning hver gang og prosenten er lavere utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, takk for svar.Skal ta test om to uker. Men noen som vet om hvordan det med menstruasjon og angrepille er? Og hva kan jeg gjøre ved en eventuelt graviditet? Vil helst ikke ha barn i denne alderen

Angrepille er for sent å ta nå antar jeg, så hvis du er gravid må du til legen din å bestille abort før uke 12. 

Anonymkode: eb312...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

0! Les biologi!

Det er feil å si at det er null sjanse for å bli gravid selv om man har mensen. Slikt lærer man da på skolen? Man kan alltid bli gravid uansett tid i syklus. Plutselig kan el komme tidlig eller sent. Man er aldri helt trygg. Derfor prevensjon!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

0! Les biologi!

Sjansen er veldig liten, men den er IKKE null. Det er mulig å få eggløsning veldig tidlig i syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sisti skrev:

Sjansen er veldig liten, men den er IKKE null. Det er mulig å få eggløsning veldig tidlig i syklusen. 

Les biologi du også. Man trenger genmanipulert sperm og egg for å bli gravid etter sex på første dag i mensen. Eggene står på ingen måte klare som perler på en snor, de må faktisk vokse seg store nok for å slippe og det rekker de ikke før den spermen for lengst er dau. Snakker vi på slutten av menstruasjonen, ja, da kan det skje for de som har kort syklus, men selv ikke de blir gravid 1 dag i mensen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som meg. Første har jeg hatt mensen jevnlig, ca 32 dager syklus, får da mensen 16 dager etter eggløsning. Men en periode varte syklusen min det dobbelte. Måneden etter hadde vi jo uten prevensjon. Jeg hadde da mensen fra 29 mai og i hele 7 dager. Allerede 12 juni hadde jeg eggløsning og da befruktning. Selv om på min app skulle jeg ha eggløsning en uke senere. 

Så ingenting er sikkert! Man kan få en ustabil syklus eller plutselig oppleve at egg slippes utenom hva det pleier å være. Man vet bare aldri. Trodde jeg skulle ha like lang eller ustabil syklus nå, man vet jo aldri. Hehe. Men jeg er lykkelig gravid i 11 uke 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les biologi du også. Man trenger genmanipulert sperm og egg for å bli gravid etter sex på første dag i mensen. Eggene står på ingen måte klare som perler på en snor, de må faktisk vokse seg store nok for å slippe og det rekker de ikke før den spermen for lengst er dau. Snakker vi på slutten av menstruasjonen, ja, da kan det skje for de som har kort syklus, men selv ikke de blir gravid 1 dag i mensen. 

Finn fagstoff der det står svart på hvitt at det er helt trygge perioder i en syklus? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finn fagstoff der det står svart på hvitt at det er helt trygge perioder i en syklus? 

Ikke vær teit. Alle kvinner kan ha variasjoner i syklus i blant, dermed fins ikke bombesikre perioder. Ts kunne f.eks ikke vite før hun hadde sex at hun var trygg for da hadde hun ikke fått mensen enda. Men ettersom hun fikk mensen den dagen, kan hun vite at hun ikke ble gravid. I ETTERTID. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Hadde sex med typen i dag tidlig, han spermet i meg og to timer seinere fikk jeg mensen - noe jeg visste at jeg skulle få, da mensen var rett rundt hjørnet. Jeg fikk altså mensen to timer etter at han spermet i meg. Nå vet jeg at spermet lever i kroppen ett par dager og at det er fult mulig å bli gravid under menstruasjonen også (Har i hvert fall hørt at folk har blitt det), men for å være på den sikre siden så tok jeg en angrepille innen 12 timer. Mensen er helt vanlig, vond, mye blod, rødt og ja. You name it. Men hva tror dere? Kan jeg være gravid? 

Du må ta graviditetstest for å vite om du er gravid.  Om du blør nå, en menstruasjon som begynte rett etter sex så har det da ingen betydning, siden det er forrige måneds egg som kroppen sender ut. 

At du tok angrepillen er det smarteste du kunne gjort. Men det er ikke noe å satse på som prevensjon, siden de forstyrrer kroppens rytme og hormoner. Det er ikke bra for kroppen om man stadig tar angrepiller. Så skaff deg annen prevensjon. 

Jeg skulle tro du ikke er gravid, når du tok angrepillen. Kommer ikke mensen din sånn den skal neste gang bør du ta en test. Det kan skyldes hormoner fra angrepillen om det blir kluss. Men den eneste måten å være sikker på er ved en test hos legen din, når menstruasjonen uteblir.

Er det viktig for deg å ikke bli gravid, så skaff deg prevensjon hos legen din.

Anonymkode: 74cca...17b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær teit. Alle kvinner kan ha variasjoner i syklus i blant, dermed fins ikke bombesikre perioder. Ts kunne f.eks ikke vite før hun hadde sex at hun var trygg for da hadde hun ikke fått mensen enda. Men ettersom hun fikk mensen den dagen, kan hun vite at hun ikke ble gravid. I ETTERTID. 

Jeg er ikke teit. Men å la en 17 åring tro at det finnes sikre perioder kan føre til en graviditet de ikke ønsker. På grunn av feilinformasjon. Så vil at du skal kunne gi sikker fag informasjon her, for jeg vet det du sier ikke stemmer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hun kan ikke vite om hun ble gravid før neste mens. Tror du blander her. Evt så har du ikke lest nok på dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest opptatt av å fortelle at du har type og at han har spermet i deg idag.? 😂 Gratulerer 

Anonymkode: 62d20...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forseint å ta angrepille 12 timer seinere etter at man har hatt sex?? Aldri hørt om noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...