AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Jeg har opplevd mange rare kollegaer gjennom tidene.Jobber som sykepleier.Kan ta noen eksempler: Kollega 1:Nyansatt mannlig kollega som kom inn på tøylageret,dro ned buksa og lurte på om jeg ville ligge med ham.(Han ble ikke lenge for å si det slik) Kollega 2:Kollega kom på kveldsvakt,satte seg ned i tv stuen med pasientene og ringte å bestillte seg en stor pizza og brus.Delte hverken med pasienter eller kollegaer.Da vedkommende ble bedt om å hjelpe til,ble hun sur fordi hun var sliten av barna sine hjemme!?! Kollega 3:Dette var søndag morgen.Kollega kom rett fra fest i miniskjørt og lange støvletter til morgenrapport.Drita full.Sovnet under rapporten og snakket bare tull.Ble bedt om å gå hjem,men nektet for hun trengte pengene.Hun ble tvunget ut dørene. Har dere noen erfaringer? Anonymkode: 03f9e...b13 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Kollega som kom på jobb bakfull som f***. Personen det er snakk om hadde etter hvert tydelige rusproblemer som gikk utover jobben, men husker spesielt den gangen hen kom på jobb og var helt tom i blikket, slukte vann og luktet alkohol. Generelt en hyggelig person i hverdagen, men lot fristelsen stå til da jeg snoket på facebook profilen... fant ut at hen hadde postet masse "hverdagslige" nazi propaganda.. Typ bilder av muslimsk dame og "trenger vi flere telt i Norge?" Osv. Mange grovere eksempler.. Anonymkode: a6c1c...27c 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Hadde en type som syklet til arbeid og deretter var for sliten til å utføre arbeidet til deadline. Man sykler ikke til en arbeidsplass! NB: Må ikke forveksles med det å sykle til en jobbplass. Anonymkode: 8b825...063 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Hadde en gang en kollega med svært uren hud.Greit nok det,hadde det ikke vært for at han satt å klemte ut kvisene ved personal dataen og tok hendene rett på tastaturet uten å vaske dem først! Anonymkode: 03f9e...b13 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Hun som er verneombud på jobben min. Bruker silent treatment på folk hun ikke liker, baksnakker og lager drama. Rett dame på rett plass! Anonymkode: 50a55...05c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Trodde folk hadde taushetsplikt fra å kommentere jobb i offentligheten? Spesielt om det omhandler helsevesenet? Synes det er uetisk av kg å la slike tråder stå da det fremmer mobbing. Anonymkode: b59c5...6ed 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Hvis du klarer å kjenne igjen disse folka så er du god. De er jo helt anonymisert. Anonymkode: 307e7...6ef 16
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du klarer å kjenne igjen disse folka så er du god. De er jo helt anonymisert. Anonymkode: 307e7...6ef Jeg synes dette vitner om at kg er blitt et mobbeforum. Anonymkode: b59c5...6ed
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 ingen navn nevnt - derfor ikke mobbing. Her får man bare utløp for sine frustrasjoner -f or man har jo en slik deleglede, men i stedet for å fortelle dette videre til venna sine - som forteller det videre osv... og så kommer rykter som endrer seg som fjæra som ble til en hel hønsegård... Da er det bedre å få utgitt sine frustrasjoner anonymt her på nett -uten å navngi personen. Jeg skal fortelle om en kollega. Ikke noe gale da, men hun er litt rar - dvs jeg stoler rett og slett ikke på henne! Hun kan være superhyggelig ene øyeblikket. Men merker hun er totalt uinteressert om jeg skal vise henne noe eller fortelle noe... men når hun skal fortelle noe, ja da er det SÅ spennende! Jeg lurer litt på hva hun har imot jeg. Merkelig oppførsel i alle fall. Anonymkode: 04c1f...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Jeg har jobbet med lystløgnere (så åpenbart at det ikke kunne være sant det som ble sagt), spilleavhengige, folk som beviselig var hjemme når de sa de var på jobb. Det er mye rart der ute. Noen av dem er det rett og slett synd på. Anonymkode: 5f369...d14
Gjest padawan Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Jobbet med en som utelukkende spilte WOW i arbeidstiden. Han kom ofte på jobb med hangover fra helvete og luktet skikkelig gammel fyll. Var vikar og fikk etterhvert ikke fornyet kontrakten.
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Tidligere kvinnelig kollega som ringte og sa hun ikke kunne komme på jobb pga sykdom. Saken var at hun hadde blitt frastjålet en koffert som inneholdt all sminken hennes, på vei hjem fra ferie. Så hun var ute og shoppet sminke den dagen, siden hun ikke kunne vise seg på jobben uten...Hun fortalte hele historien til en annen kvinnelig kollega, da hun ringte inn på morgenen om sin fortvilte situasjon. Hun spurte hva hun skulle gjøre. Den kollegaen støttet henne i å ta ut egenmelding. Men var også den som sørget for at sannheten kom ut, via, via via... (Hun kunne vise seg uten sminke på shopping, altså. Men ikke på jobb før hun dro og shoppet etter jobb...) 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 49 minutter siden, Tøytigern skrev: Tidligere kvinnelig kollega som ringte og sa hun ikke kunne komme på jobb pga sykdom. Saken var at hun hadde blitt frastjålet en koffert som inneholdt all sminken hennes, på vei hjem fra ferie. Så hun var ute og shoppet sminke den dagen, siden hun ikke kunne vise seg på jobben uten...Hun fortalte hele historien til en annen kvinnelig kollega, da hun ringte inn på morgenen om sin fortvilte situasjon. Hun spurte hva hun skulle gjøre. Den kollegaen støttet henne i å ta ut egenmelding. Men var også den som sørget for at sannheten kom ut, via, via via... (Hun kunne vise seg uten sminke på shopping, altså. Men ikke på jobb før hun dro og shoppet etter jobb...) Jeg nekter å tro at hun ikke hadde noe sminke hjemme også? Veldig rar oppførsel gitt. Anonymkode: 6a7e3...9f1
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å tro at hun ikke hadde noe sminke hjemme også? Veldig rar oppførsel gitt. Anonymkode: 6a7e3...9f1 Jeg syns det var helt på jordet. Vet ikke hvaslags sminke det var, bare at hun var og "kjøpte alt nytt." Det kom ut fordi denne andre kollegaen vår på kontoret der snakket med noen om hvor dyrt det måtte ha vært for henne som tok egenmeldingen stakkars, "å måtte kjøpe alt nytt."
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Åh ja jeg har hatt så mange rare kollegaer, men jeg har innsett at det først og fremst har med diagnoser å gjøre. Spesielt adhd og asberger. Anonymkode: 6c14d...faa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ingen navn nevnt - derfor ikke mobbing. Her får man bare utløp for sine frustrasjoner -f or man har jo en slik deleglede, men i stedet for å fortelle dette videre til venna sine - som forteller det videre osv... og så kommer rykter som endrer seg som fjæra som ble til en hel hønsegård... Da er det bedre å få utgitt sine frustrasjoner anonymt her på nett -uten å navngi personen. Jeg skal fortelle om en kollega. Ikke noe gale da, men hun er litt rar - dvs jeg stoler rett og slett ikke på henne! Hun kan være superhyggelig ene øyeblikket. Men merker hun er totalt uinteressert om jeg skal vise henne noe eller fortelle noe... men når hun skal fortelle noe, ja da er det SÅ spennende! Jeg lurer litt på hva hun har imot jeg. Merkelig oppførsel i alle fall. Anonymkode: 04c1f...5d7 Enig! Anonymkode: 03f9e...b13 1
Forundret.. Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 Den ene butikksjefen hvor jeg jobbet hadde noen eeenorme humørsvingninger, det var skikkelig slitsomt å forholde seg til henne. Når hun gjorde feil så skyldte hun på oss andre. Hvis jeg gjorde noe veldig bra så tok hun æren for det. Hun prata dritt om regionsjefen men hver gang hun dukka opp så sleika hun henne oppetter ryggen.
Tøytigern Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Den ene butikksjefen hvor jeg jobbet hadde noen eeenorme humørsvingninger, det var skikkelig slitsomt å forholde seg til henne. Når hun gjorde feil så skyldte hun på oss andre. Hvis jeg gjorde noe veldig bra så tok hun æren for det. Hun prata dritt om regionsjefen men hver gang hun dukka opp så sleika hun henne oppetter ryggen. Jeg klikker på sånne folk. Jeg gjør det i mitt stille sinn, men det gjør meg så forbanna å omgås sånne folk. Gruff. En gang slengte jeg en kaffekopp i veggen etter at jeg kom hjem, pga en sånn type...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 Og så var hun som erklærte under lunsjen at hun ikke hadde truse på seg og om jeg kunne se det?Nei svarte jeg... "Det var bra for jeg har ikke giddet å vaske truser på flere uker så nå gikk jeg tom.Prøvde å lukte meg til om noen var halvrene,men gav opp den kampen hahaha!" Anonymkode: 03f9e...b13 1
Gjest Cocosa Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 Har en kollega som stjeler maten min 😔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå