AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Har akkurat hatt min første dag på skolen. Jeg var den eneste av studentene med barn, kan ikke være med på fadderuken da jeg er helt alene. Syns det er så vanskelig å bli kjent med noen og gruer meg skikkelig til imorgen når de fleste sikkert har blitt kjent med noe iløpet av kvelden og jeg fortsatt ikke kjenner noen. Jeg er jo sikkert ikke noe interessant for dem når jeg i grunn ikke kan være med på noe. Jeg er ikke så gammel altså, noen år eldre enn de andre kanskje, men barn setter jo en stopper for festlighetene. Og det er vel mest på fritiden man blir kjent Anonymkode: dc726...2a6
doremifa Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Fikk selv barn under studietiden, og det begrenset jo utelivet, men medførte at jeg blei mye mer strukturert og gjorde det bedre reint faglig enn tidligere. Opplevde at det ga en slags balanse i hverdagen mellom det teoretiske, praktiske og nære/sosiale. Som student har en også noe mere mulighet til å flekse med tidsbruken enn på mange arbeidsplasser. Siden jeg var en relativt ung mor, hadde jeg også overskudd til å få organisert meg litt barnefri hvis det var noe jeg absolutt ville få til. Noen studenter uten barn, stilte også opp som barnevakt. Opplevde ikke at jeg var mindre interessant for dem pga barnet. Men mest av alt var barnet en stor motivasjon for å også gjøre det best mulig på studiet, slik at en seinere kunne få noen valgmuligheter i arbeidslivet.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Jeg var 28 og alene med barnet mitt da jeg begynte å studere, og følte på mye av det samme som deg. Men, faddertiden er hauset opp, det er ikke reellt. De færreste som "fant hverandre" i fadderuken forble venner gjennom de fem årene vi studerte sammen, når studiet er ordentlig i gang og man begynner med gruppearbeid, praksis (avhengig av hva du studerer), seminarer, kollokvier osv. finner man ut hvem man egentlig har noe til felles med. Jeg var ikke med på noe i fadderuken og har likevel fått noen av mine beste venner i løpet av studietiden. De jeg hang mest sammen med 1. året har jeg knapt møtt etterpå. Anonymkode: 500a4...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå