Gå til innhold

Motiverende ord til ny student med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt min første dag på skolen. Jeg var den eneste av studentene med barn, kan ikke være med på fadderuken da jeg er helt alene. Syns det er så vanskelig å bli kjent med noen og gruer meg skikkelig til imorgen når de fleste sikkert har blitt kjent med noe iløpet av kvelden og jeg fortsatt ikke kjenner noen. Jeg er jo sikkert ikke noe interessant for dem når jeg i grunn ikke kan være med på noe. Jeg er ikke så gammel altså, noen år eldre enn de andre kanskje, men barn setter jo en stopper for festlighetene. Og det er vel mest på fritiden man blir kjent :(

Anonymkode: d6edc...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!  Fikk selv barn under studietiden og opplevde ikke at jeg blei mindre interessant for mine medstudenter av den grunn. Det virket som om noen hadde behov for en litt voksen person som var hjemme og de kunne komme og snakke med. Noen tilbød seg også å sitte litt barnevakt, slik at jeg også kunne komme meg ut litt hvis det var noe jeg absolutt ville delta i. Blei mer motivert, konsentrert og effektiv i studiene etter at jeg fikk barn, og fikk da faktisk bedre resultater.

Skrevet

Jeg følte mye det samme da jeg begynte, men det var helt grunnløst. Man blir kjent på forelesninger, seminarer, gruppeoppgaver, eksamenslesing, kollokvier osv. 

Anonymkode: 1a6b2...1e2

Skrevet

Det kommer litt an på deg. Jeg har selv barn, men har delt omsorg, så jeg fikk anledning til å være med på en del i fadderuka. Dessverre for meg så hjalp det ikke så mye, siden jeg er ganske vanskelig å bli kjent med, jeg er introvert og sjenert og bruker litt tid på å åpne meg og å føle meg trygg på andre. Jeg har etter første året nå egentlig ikke fått noen venner, men jeg har jo folk å sitte med i forelesning stort sett. Men det hender faktisk jeg sitter alene også.

En annen på studiet mitt som også har barn, og som IKKE deltok på fadderuka eller andre sosiale ting rundt studiene første året, er veldig utadvent og gjør mye ut av seg. Hun har allerede fått seg gode venner og er aldri alene - folk oppsøker henne aktivt på skolen.

Så fadderuken er ikke avgjørende, men hvordan du er som person og hvor kontaktsøkende du er.

Anonymkode: 1691f...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...