Gå til innhold

Alle i familien bedt i bryllup, utenom familien vår.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en liten familie (13 stk) og nå er alle bedt i bryllup utenom oss to. Skal jeg kjøpe gave?

Anonymkode: bcc1a...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, ForestRun skrev:

Glemte å spørre. Hva slags slekt er dere med hverandre? 

Vi er tante og onkel, mannen min er bror til faren til bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud å kjipe folk! Hadde blitt kjempelei meg.

Men kjøp gave, hev dere over det og vit at i alle fall dere ter dere som folk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg opplevde nesten det samme: kusinen min inviterte søsknene mine i bryllupet, men ikke meg -fordi jeg hadde flyttet hjemmefra !

Jeg synes det var utrolig sårt der og da, men tenker at det er hun som mangler noe (og hun har hovedfag i psykologi, så hun burde vite bedre). Uansett; jeg inviterte henne i vårt bryllup, ga henne en vanlig gave til hennes bryllup.

Dette er 15 år siden. I dag er hun skilt og vi fortsatt gift.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ild skrev:

Vet du, jeg opplevde nesten det samme: kusinen min inviterte søsknene mine i bryllupet, men ikke meg -fordi jeg hadde flyttet hjemmefra !

Jeg synes det var utrolig sårt der og da, men tenker at det er hun som mangler noe (og hun har hovedfag i psykologi, så hun burde vite bedre). Uansett; jeg inviterte henne i vårt bryllup, ga henne en vanlig gave til hennes bryllup.

Du tuller??? Samme her, bruden er høyt utdanna (psykolog) og det er moren  hennes også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ild skrev:

Hva har dette med saken å gjøre? Skadefryd?

Anonymkode: f0df1...1bf

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at ikke dette kan ha noe med totaliteten av gjester å gjøre? F eks, hvis jeg skulle giftet meg med kjæresten, ville tanter og onkler på hans side blitt 4 stk, mens på min side 22 stk... Og i min tankegang så er tanter og onkler generelt sett enten invitert eller ikke, å gjøre forskjell ville i utgangspunktet vært rart og kunne skapt dårlig stemning. 

I vårt tilfelle kan tanter og onkler alene utgjøre forskjellen på et lite eller et stort bryllup. Hvis brudeparet da IKKE vil ha et stort bryllup - ja da kan det være tanter og onkler ryker.

Anonymkode: d5dd4...5b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ikke bedt i bryllupsfesten til min manns bror.... alle andre søsken ble bedt :vetikke: ikke er det noe konflikt i bunn heller. Trist.  Bare trist.

Anonymkode: 28e0b...7d6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at ikke dette kan ha noe med totaliteten av gjester å gjøre? F eks, hvis jeg skulle giftet meg med kjæresten, ville tanter og onkler på hans side blitt 4 stk, mens på min side 22 stk... Og i min tankegang så er tanter og onkler generelt sett enten invitert eller ikke, å gjøre forskjell ville i utgangspunktet vært rart og kunne skapt dårlig stemning. 

I vårt tilfelle kan tanter og onkler alene utgjøre forskjellen på et lite eller et stort bryllup. Hvis brudeparet da IKKE vil ha et stort bryllup - ja da kan det være tanter og onkler ryker.

Anonymkode: d5dd4...5b4

Hvorfor be alle tanter og onkler utenom 2?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble ikke bedt i bryllupsfesten til min manns bror.... alle andre søsken ble bedt :vetikke: ikke er det noe konflikt i bunn heller. Trist.  Bare trist.

Ga dere gave? Hva gjorde dere i etterkant? Ble det en konflikt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så råttent gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med saken å gjøre? Skadefryd?

Anonymkode: f0df1...1bf

Dårlig karma? :P   

Anonymkode: 884a6...b31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller??? Samme her, bruden er høyt utdanna (psykolog) og det er moren  hennes også.

Psykologer er nesten uten unntak meget rare personer. 

Anonymkode: 937a8...97b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke invitert 2 av mine onkler m frue, men har invitert tante og mine kusiner/fettere fra alle. Det er rett og slett fordi vi ikke har noe forhold. Gidder ikke å invitere de bare fordi det skal se bra ut på papiret. 

Anonymkode: 428a2...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme i to tilfeller (søskenbarn, vi er en gjeng på 15 stykker og to av mine søskenbarn ba alle de andre unntatt meg og søstra mi), og jeg ga ikke gave. Jeg gratulerte i melding på bryllupsdagen, uten å få noe svar så da ble det egentlig lett å ikke gi gave. I vårt tilfelle ble det oppvask etterpå, da moren min valgte å ta det opp.

Anonymkode: e66f2...5f8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare dere som er tante og onkel som ikke er bedt, eller er det flere?

min bror inviterte alle sine tanter og onkler i bryllup 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...