AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Vi er en liten familie (13 stk) og nå er alle bedt i bryllup utenom oss to. Skal jeg kjøpe gave? Anonymkode: bcc1a...8f3
Gjest GulSol Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Nope. Men, hvis du vil være litt vel, la oss si bitchy, så ja. Gjør det.
ForestRun Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Glemte å spørre. Hva slags slekt er dere med hverandre?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Du kan jo alltids gi brudeparet en ildtang Anonymkode: d5d6d...5c0 18
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 4 minutter siden, ForestRun skrev: Glemte å spørre. Hva slags slekt er dere med hverandre? Vi er tante og onkel, mannen min er bror til faren til bruden. Anonymkode: bcc1a...8f3
Måbarefåsiat... Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Herregud å kjipe folk! Hadde blitt kjempelei meg. Men kjøp gave, hev dere over det og vit at i alle fall dere ter dere som folk. 10
Ild Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Vet du, jeg opplevde nesten det samme: kusinen min inviterte søsknene mine i bryllupet, men ikke meg -fordi jeg hadde flyttet hjemmefra ! Jeg synes det var utrolig sårt der og da, men tenker at det er hun som mangler noe (og hun har hovedfag i psykologi, så hun burde vite bedre). Uansett; jeg inviterte henne i vårt bryllup, ga henne en vanlig gave til hennes bryllup. Dette er 15 år siden. I dag er hun skilt og vi fortsatt gift. 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Ild skrev: Vet du, jeg opplevde nesten det samme: kusinen min inviterte søsknene mine i bryllupet, men ikke meg -fordi jeg hadde flyttet hjemmefra ! Jeg synes det var utrolig sårt der og da, men tenker at det er hun som mangler noe (og hun har hovedfag i psykologi, så hun burde vite bedre). Uansett; jeg inviterte henne i vårt bryllup, ga henne en vanlig gave til hennes bryllup. Dette er 15 år siden. I dag er hun skilt og vi fortsatt gift. Du tuller??? Samme her, bruden er høyt utdanna (psykolog) og det er moren hennes også. Anonymkode: bcc1a...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 52 minutter siden, Ild skrev: Vet du, jeg opplevde nesten det samme: kusinen min inviterte søsknene mine i bryllupet, men ikke meg -fordi jeg hadde flyttet hjemmefra ! Jeg synes det var utrolig sårt der og da, men tenker at det er hun som mangler noe (og hun har hovedfag i psykologi, så hun burde vite bedre). Uansett; jeg inviterte henne i vårt bryllup, ga henne en vanlig gave til hennes bryllup. Dette er 15 år siden. I dag er hun skilt og vi fortsatt gift. Hva har dette med saken å gjøre? Skadefryd? Anonymkode: f0df1...1bf 26
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er tante og onkel, mannen min er bror til faren til bruden. Anonymkode: bcc1a...8f3 Sikker på at ikke dette kan ha noe med totaliteten av gjester å gjøre? F eks, hvis jeg skulle giftet meg med kjæresten, ville tanter og onkler på hans side blitt 4 stk, mens på min side 22 stk... Og i min tankegang så er tanter og onkler generelt sett enten invitert eller ikke, å gjøre forskjell ville i utgangspunktet vært rart og kunne skapt dårlig stemning. I vårt tilfelle kan tanter og onkler alene utgjøre forskjellen på et lite eller et stort bryllup. Hvis brudeparet da IKKE vil ha et stort bryllup - ja da kan det være tanter og onkler ryker. Anonymkode: d5dd4...5b4 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Vi ble ikke bedt i bryllupsfesten til min manns bror.... alle andre søsken ble bedt ikke er det noe konflikt i bunn heller. Trist. Bare trist. Anonymkode: 28e0b...7d6 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at ikke dette kan ha noe med totaliteten av gjester å gjøre? F eks, hvis jeg skulle giftet meg med kjæresten, ville tanter og onkler på hans side blitt 4 stk, mens på min side 22 stk... Og i min tankegang så er tanter og onkler generelt sett enten invitert eller ikke, å gjøre forskjell ville i utgangspunktet vært rart og kunne skapt dårlig stemning. I vårt tilfelle kan tanter og onkler alene utgjøre forskjellen på et lite eller et stort bryllup. Hvis brudeparet da IKKE vil ha et stort bryllup - ja da kan det være tanter og onkler ryker. Anonymkode: d5dd4...5b4 Hvorfor be alle tanter og onkler utenom 2? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ble ikke bedt i bryllupsfesten til min manns bror.... alle andre søsken ble bedt ikke er det noe konflikt i bunn heller. Trist. Bare trist. Anonymkode: 28e0b...7d6 Ga dere gave? Hva gjorde dere i etterkant? Ble det en konflikt? Anonymkode: bcc1a...8f3 3
Maleficenta Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ble ikke bedt i bryllupsfesten til min manns bror.... alle andre søsken ble bedt ikke er det noe konflikt i bunn heller. Trist. Bare trist. Anonymkode: 28e0b...7d6 Så råttent gjort. 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Nei, du skal ikke kjøpe gave.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har dette med saken å gjøre? Skadefryd? Anonymkode: f0df1...1bf Dårlig karma? Anonymkode: 884a6...b31 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tuller??? Samme her, bruden er høyt utdanna (psykolog) og det er moren hennes også. Anonymkode: bcc1a...8f3 Psykologer er nesten uten unntak meget rare personer. Anonymkode: 937a8...97b 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 Har heller ikke invitert 2 av mine onkler m frue, men har invitert tante og mine kusiner/fettere fra alle. Det er rett og slett fordi vi ikke har noe forhold. Gidder ikke å invitere de bare fordi det skal se bra ut på papiret. Anonymkode: 428a2...c0c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 Jeg har opplevd det samme i to tilfeller (søskenbarn, vi er en gjeng på 15 stykker og to av mine søskenbarn ba alle de andre unntatt meg og søstra mi), og jeg ga ikke gave. Jeg gratulerte i melding på bryllupsdagen, uten å få noe svar så da ble det egentlig lett å ikke gi gave. I vårt tilfelle ble det oppvask etterpå, da moren min valgte å ta det opp. Anonymkode: e66f2...5f8 5
ForestRun Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er tante og onkel, mannen min er bror til faren til bruden. Anonymkode: bcc1a...8f3 Er det bare dere som er tante og onkel som ikke er bedt, eller er det flere? min bror inviterte alle sine tanter og onkler i bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå