Gå til innhold

Ha med dag i barnehagen - gravemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på fire har ha-med dag i barnehagen denne uken. Tidligere har hun hatt med mindre ting som bamse, dukke, bil, spinner, heltefigurer i plast. Har egentlig kun observert liknende ting hos andre, uten at jeg har fulgt så nøye med. Tror en dinosaur på 30 cm er det største jeg har sett.

Nå vil hun ha med gravemaskinen sin. Ille en slik msn selv sitter på i sandkassen 😊 selvsagt, men en man styrer med hendene og stort sett bruker inne (selv om det ikke er sand å grave i inne). Ca 40 cm høy og bred. 

Lurer på å overtale henne til å ta med noe annet, men nysgjerrig på om andre har erfaring med gravemaskin el andre litt større leker på ha-med dag. 

Anonymkode: 0b2a5...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok med John Deere trå traktoren i barnehagen vi, og var ikke alene om det.:fnise:

Jeg hadde tatt med det hun vil leha med jeg, men er du usikker så er det jo bare å ringe å spør de men tviler på at det skulle være et problem.

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jentungen på fire har ha-med dag i barnehagen denne uken. Tidligere har hun hatt med mindre ting som bamse, dukke, bil, spinner, heltefigurer i plast. Har egentlig kun observert liknende ting hos andre, uten at jeg har fulgt så nøye med. Tror en dinosaur på 30 cm er det største jeg har sett.

Nå vil hun ha med gravemaskinen sin. Ille en slik msn selv sitter på i sandkassen 😊 selvsagt, men en man styrer med hendene og stort sett bruker inne (selv om det ikke er sand å grave i inne). Ca 40 cm høy og bred. 

Lurer på å overtale henne til å ta med noe annet, men nysgjerrig på om andre har erfaring med gravemaskin el andre litt større leker på ha-med dag. 

Anonymkode: 0b2a5...1d1

La henne ta den med :) Ta med dag er jo veldig spennende og gøy for barna. De får selv velge hva de ønsker å ta med. I starten her var det sånn at man kunne ta med hva man ville. Men så ble det gjort om til ta med dag - noe som begynner på B. Eller, ta med dag-  inne/ute leke. Og eneste reglen var å unngå masse smådeler osv. For det ble som oftest borte og da ble det bare tull..

Skrevet

La henne ta med hva hun vil. Dumt at de bare tar med småting og "tull", da er jo hele poenget borte... syns slike dager er unødvendig hvis de ikke tar med ting som er spennende å vise frem at de har.

Anonymkode: 2b876...63e

Skrevet

Vil tro det er greit med en slik gravemaskin ja.
De eneste begrensningene vår barnehage hadde, var at det skulle ikke være våpen og ikke lage lyd.

Anonymkode: 3c8c0...869

Skrevet

Hvis dere ikke har fått noe begrensinger til størrelse så er det jo bare å ta den med:)

Anonymkode: 4e2ce...1fc

Skrevet

Så lenge hun er villig til å dele den, så er det vel OK?

Anonymkode: 244de...f4f

Skrevet

Hos oss er regelen ikke våpen, ingen ting med batteri. Dvs, de kan ta med å vide fram, men får ikke leke med dette. Store biler er ofte med. 

Anonymkode: 25e42...7dd

Skrevet

Må bare si at det er så godt å se at det er flere jenter som ikke er bitt av prinsesse og Disney-basillen :)

Hilsen mor til traktorinteressert jente :) 

Anonymkode: 6068e...54a

Skrevet

Hva tenker dere om elektrisk bil? Min har en "BMW" han gjerne vil ta med, men jeg vet ikke helt... slik med gass og brems 

Anonymkode: 028e4...300

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om elektrisk bil? Min har en "BMW" han gjerne vil ta med, men jeg vet ikke helt... slik med gass og brems 

Anonymkode: 028e4...300

Spør. Som sagt, i vår barnehage er det ikke lov med batterileker. Og ser for meg at en slik tar mye plass, må passes litt på, kan bli ødelagt, ikke er lett å dele med andre.

Anonymkode: 25e42...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...