Gjest Ninna Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Dette er kjempeflaut. Den vanlige psykiatren jeg pleier å bruke hadde en slags "studie- lege" der som var under opplæring. Jeg visste ikke om det før jeg kom inn. Jeg synes det var så kjent med ansiktet hennes. Hun fortalte at hun hadde lest masse om meg før jeg kom. Og da jeg kom hjem kom jeg på at jeg hadde jobbet sammen med henne på et kontor for ca. 5 år siden. Flaut. Hun hadde sikkert begynt på lege utdanningen etter jeg hadde sluttet. Jeg har så mye angst og depresjoener. Har hatt dette siden jeg var liten. Og nå vet hun liksom at jeg var syk da jeg jobbet. For 5 år siden hadde jeg en slags maske som smilte, og jeg latet som om jeg hadde det bra. Fordi jeg synes det er så flaut. Og nå vet hun at jeg hadde fryktelig angst. Hjelp. Jeg synes dette er så pinlig siden jeg kjente henne. Og nå vet hun masse om meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes dette var så pinlig at jeg hadde lyst til å synke under jorda. Kan alltid studielegene lese i journalene mine uten at jeg visste om dette på forhånd? Er det noen andre som kan lese i disse? Nå lurer jeg på hvem som har lest journalene mine? Tenk om det er flere som kjenner meg? Flaut altså.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Dette er kjempeflaut. Den vanlige psykiatren jeg pleier å bruke hadde en slags "studie- lege" der som var under opplæring. Jeg visste ikke om det før jeg kom inn. Jeg synes det var så kjent med ansiktet hennes. Hun fortalte at hun hadde lest masse om meg før jeg kom. Og da jeg kom hjem kom jeg på at jeg hadde jobbet sammen med henne på et kontor for ca. 5 år siden. Flaut. Hun hadde sikkert begynt på lege utdanningen etter jeg hadde sluttet. Jeg har så mye angst og depresjoener. Har hatt dette siden jeg var liten. Og nå vet hun liksom at jeg var syk da jeg jobbet. For 5 år siden hadde jeg en slags maske som smilte, og jeg latet som om jeg hadde det bra. Fordi jeg synes det er så flaut. Og nå vet hun at jeg hadde fryktelig angst. Hjelp. Jeg synes dette er så pinlig siden jeg kjente henne. Og nå vet hun masse om meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes dette var så pinlig at jeg hadde lyst til å synke under jorda. Kan alltid studielegene lese i journalene mine uten at jeg visste om dette på forhånd? Er det noen andre som kan lese i disse? Nå lurer jeg på hvem som har lest journalene mine? Tenk om det er flere som kjenner meg? Flaut altså. Sikkert mange leger som vet mye om mennesker de faktisk kjenner fra andre steder. Men de har altså taushetsplikt og det de vet om andre forblir hos dem selv. Sikkert ikke så lett for legene heller vil jeg tro.
Gjest Catwoman Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Var ikke det der et brud dpå taushetsplikten? Psykiateren kan vel ike la andre lese i dine journaler uten ditt samtykke?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Var ikke det der et brud dpå taushetsplikten? Psykiateren kan vel ike la andre lese i dine journaler uten ditt samtykke? Nå kjenner ikke jeg til utdanning i psykiatrien, men i praksis ellers i helsevesenet så får studenter lese jorunaler uten pasientens samtykke. De er jo faktisk nødt til å få erfarin dersom de skal kunne gjøre en god jobb senere. Når det gjelder å ha studenter med i behandlingen så skal pasienten spørres først. Til trådstarter vil jeg gjerne si att du må prøve å ikke bry deg om denne episoden. Du er jo bare en av mange hun treffer. Dersom du ikke ønsker å ha henne der neste gang så er du i din fulle rett til å si nei. Og - dersom du hadde vist hvor utrolig mange det er som sliter så hadde du nok følt deg normal. fra
Gjest sumar Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Huff... Jeg hadde reagert på samme måte som deg. Slike ting blir så personlig. Ikke et brukket bein akkurat.. Tror jeg hadde sagt fra i klartekst til legen min hva jeg hadde ment ved neste besøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå