Gå til innhold

Fortsette å bli kjent eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en fyr jeg for tiden snakker med. Har snakka med han i ca 2,5 uke. Tenker å liste opp fordeler og ulemper ved han.

Jeg vil gjerne bli kjent med han dersom han viser seg å være lojal, snill og god. Det er veldig få jeg kjenner til som er potensielle karer, men man vet aldri med sikkerhet hvem som kan være der ute og vente. Jeg vil bli kjent med han, og samtidig virker det fristende å ikke ta haste-valg om ekteskap til man har sett seg litt rundt. 

Fordeler: 

1. Når han får en liten bekreftelse på at jeg er interessert, pleier han å være veldig "på". Ganske god på å stille spørsmål for å bli kjent med meg og familie. 

2. Han snakker to dialekter, hvor den ene er den jeg snakker mest hjemme. 

3. Han er veldig ærlig og åpen av natur. 

4. Han var på ferie med sin store familie, og det er et godt tegn på at han har et bra forhold til sine nærmeste. Og han er ikke en som kan tenkes å be om min hånd når han er "forlatt" og har dårlig tone med sine foreldre. 

5. Han har en veldig attraktiv stemme. 

Ulemper: 

1. Jeg har fått tydelig inntrykk av at han har en tendens til å forhaste seg når det gjelder bryllupp og det å gifte seg. Er redd han er mer forelsket i selve ideen bak det å gifte seg. Han var sammen med ei for ca 2 år siden, og giftet seg med henne etter 8 måneder. Og da kun på papiret, ingen stor fest. Hun bodde i hjemlandet. Førte til komplikasjoner, og løgner fra hennes side så de gjorde det slutt. Fra min side er det kun ærlighet og gode ting, men er bare redd for at tendensen for å skille seg tidlig er stor. Men aner ikke. 

2. I og med at han har stor familie, er jeg redd for at når det er krangler oss i mellom, at han forteller det til sine  og da blir det fort "alle mot kun 3" .. Han fortalte meg at da han hadde komplikasjoner med dama i hjemlandet, måtte søstra hans komme inn og godsnakke med henne at han hadde tenkt å skille seg. Jeg ønsker at parproblemer forblir mellom par, ingen innblanding fra slekta. 

3. Så langt bryr han seg ikke så mye om jeg sier at jeg er syk e.l. Har ennå ikke hørt god bedring de få gangene jeg var i dårlig form. 

4. Han har 7 søsken. Jeg har kun 1. Han har bokstavelig talt 55 søskenbarn som er super jevnaldrende, fra 18 - 28 år. Mens jeg kan telle mine med fingrene... Er redd det blir for mange og store gatherings hvor det er synlig at fra min families side er det kjempefå, eller bare foreldre og min ENE søster som er tilstede. Og alle de fra hans side snakker en dialekt jeg ikke forstår.

5. Utseendesmessig og kroppsmessig er han ikke heelt min type. Han er litt "kraftig" av seg, men likevel 182 cm. Mens hans søskenbarn er mer "veltrente". Men jeg kan da ikke bli kjent med dem, det er enten han eller ingen av dem... 

6. Han begynte å sende masse hjerter og kysse-emojies fra dag 1 og han gjør det enda! Det er SÅ irriterende! Bryr meg ikke om menns meninger om dette da de mener de sliter med kommunikasjon med kvinner skrifltig,- ordentlige menn venter litt med å sende slike emojis frem til man er på et godt kjeminivå. Da får emojiene mer betydning. Sånn er det bare. 

Hva tenker dere? Skal jeg fortsette med han eller ikke? Og hvorfor? Jeg er 25 år, han er 27. 

Anonymkode: fa3fd...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte han forresten idag om hvorfor han er klar for commitment og han sa at han tenker det er på tide og at han ønsker å stifte familie. Så det er vel bra. 

Ulempe: 

7. Han tenderer å skrive masse skrivefeil. Ganske uattraktivt.. 

Skrevet

Det er alltid en god ide å flykte fra bryllupsfriker!

Anonymkode: 6ff8e...f5d

• Liker 2
Skrevet

Men du har jo ikke møtt ham engang! Hva med å treffes ansikt til ansikt og se hvordan kjemien er? 

Anonymkode: 25435...906

• Liker 4
Skrevet

Ulempe 8: (Tror det var alle :P

99% av snapsene han sender meg legger han også ut på mystory. Det er litt irriterende da jeg ikke føler meg "spesiell". At han viser meg ting for å dele med meg , og ikke legger ut kopi på mystory :P 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke møtt ham engang! Hva med å treffes ansikt til ansikt og se hvordan kjemien er? 

Anonymkode: 25435...906

Enig med deg. 

• Liker 1
Skrevet

Er han muslim? 

Anonymkode: e8861...514

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er han muslim? 

Anonymkode: e8861...514

Ja, hehehe hvordan det? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hehehe hvordan det? 

Er du muslim?

Anonymkode: b43c0...95b

• Liker 2
Skrevet

Når du lister opp fordeler og ulemper liste på en person, så betyr det at du har en debatt med deg selv. Det er enten eller. Jeg foreslår du beveger deg til neste mann.

• Liker 2
Skrevet

Ser du ikke at han er skrullete, TS?

Anonymkode: 8e8e5...aa0

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du muslim?

Anonymkode: b43c0...95b

Jepp.

2 minutter siden, Perspektiv skrev:

Når du lister opp fordeler og ulemper liste på en person, så betyr det at du har en debatt med deg selv. Det er enten eller. Jeg foreslår du beveger deg til neste mann.

Ja det er litt for å ha debatt meg meg selv, og for å holde oversikt ... En annen ting som jeg ikke helt vet hvor avgjørende det egentlig er for et forhold skal ha det bra, og det er at han drukner i bekjente på facebook som han har hatt fra han var unge. Mens jeg har renset nettverket mitt for bare noen år siden. Jeg har ikke mange venne-venner.. Men har det noe å si da?  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke at han er skrullete, TS?

Anonymkode: 8e8e5...aa0

Hvordan skrullete? 

Skrevet

Altså, en giftesyk untenlandsk fraskilt, mindre akktraktiv empatiløs fyr, med en giantasik storfamile på lasset fra en kultur du ikke kjenner..

Og dette mener du er en god idé fordi?

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

Ja det er litt for å ha debatt meg meg selv, og for å holde oversikt ... En annen ting som jeg ikke helt vet hvor avgjørende det egentlig er for et forhold skal ha det bra, og det er at han drukner i bekjente på facebook som han har hatt fra han var unge. Mens jeg har renset nettverket mitt for bare noen år siden. Jeg har ikke mange venne-venner.. Men har det noe å si da?  

facebook har eller bør aldri ha noe å si på et forhold, et forhold bør være noe som blir og forblir mellom to mennesker. Om du bryr deg hva omverden tenker om deg og dine relasjoner, så anbefaler jeg deg og trekke deg litt tilbake og tenke på hva du virkelig vil, intrinsisk. Det å ha et større nettverk bør betyr lite, om du er redd for at maktfordelingen blir skjev i et forhold pga av dette, re-prioritere dine verdier.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Perle skrev:

Altså, en giftesyk untenlandsk fraskilt, mindre akktraktiv empatiløs fyr, med en giantasik storfamile på lasset fra en kultur du ikke kjenner..

Og dette mener du er en god idé fordi?

Riktig oppsumert, bortsett fra vi kommer begge fra samme land og er født og oppvokst i Norge altså. 

Skrevet

Du får begynne å bli kjent med folk i virkeligheten og ikke tenke at alle du får en god tone med på chat er en du skal gifte deg med. Du har jo posta det samme her inne før om en annen , bare at da var det 3 dager og ikke 2,5  uke. Fortsatt er 2,5 ingenting, folk chatter i årevis og har fortsatt mye å lære om hverandre som kun kan komme ut av å møtes på ekte maaaange ganger, over lang tid.  Skjønner du er giftesyk og det er helt lov :) Men du kommer til å bli mye såra om du fortsetter med å gjøre en hver mann du chatter med til drømmemannen...

Anonymkode: afedf...758

• Liker 3
Skrevet

Beklager! Ser nå at det var han som var giftesyk. Ikke du .
Men det er også et rødt flagg da, at han snakker om giftemål og sender kyss fra dag 1. Det kan umulig være genuint, og jeg tipper han bare prøver å sjarmere og playe deg. Men fortsett å snakk med han, møt han, og møt han igjen, og igjen og igjen og igjen om du syntes det klaffer, så finner du etterhvert ut om han er noe å gå for eller ikke :)

Anonymkode: afedf...758

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig synes det er temmelig skrullete å lage slike lister for en mann man ikke engang har truffet. Det minner meg om en venninne, som vurderer hvordan hele livet vil være med en fyr med en gang hun treffer ham. Hun er nå over 40 år, og fremdeles singel. Forblir nok singel og. 

Man treffer folk, ser om det er tone og kjemi, og så tar man det derfra! Kjærlighet er å ta sjanser! Man treffer ALDRI noen som er perfekt på alle måter, men man treffer dem og ser det an. Utfordringer blir det! Uansett! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har fjernet han fra Snapchat og Facebook og etter en liten periode la jeg  han til igjen. Dette var fordi jeg ville gi han en sjanse til. Men nå ønsker jeg at det er heller bedre nå enn til det blir for seint, at jeg fjerner han fra Snapchat 1 gang for alle.   Jeg tror jeg vinner mer på å vente. Jeg håper ikke han kommer til å hevne seg på en eller annen måte men heller forstår hvorfor jeg ble borte igjen fordi vi hadde allerede snakket om dette fra før at jeg ikke følte meg tiltrukket av han.

Skrevet

Skal jeg bare forsvinne eller skal jeg si nie til han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...