Gå til innhold

Hvorfor er brasilianere så umoralske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det må være verdens mest umoralske folkeslag. De har et kvinnesyn som er like ille som i mange muslimske land. Hvorfor er de sånn? 

Anonymkode: af065...c55

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke bare det pengegriske er de også.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det må være verdens mest umoralske folkeslag. De har et kvinnesyn som er like ille som i mange muslimske land. Hvorfor er de sånn? 

I mange land i Latin-Amerika preges kulturen av "machismo", en ekstrem form for negativ maskulinitet. Bare å google "machismo" og latin-amerika, så får du nok å lese på.

Med hensyn til andre form for kriminalitet osv. må du ikke glemme at det er et av landene i verden med størst forskjeller mellom rike og fattige. Det er ekstremt mange ekstremt fattige. I den konteksten er det ikke rart at folk blir desperate og gjør mange umoralske ting for å overleve/få det bedre.

Endret av Sheherasade
Skrevet
Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Ikke bare det pengegriske er de også.

Er de? Jo kanskje litt. Jeg har dessverre vært gift med en, og har bodd i Brasil så jeg vet hva jeg snakker om. Både min ex-mann, familien hans, vennene hans og de jeg ble kjent med var helt crazy. Damene var like ille som mannfolka, jeg ble helt sjokkert. Både når det gjaldt utroskap, menneskesyn generelt (de mente det var greit at folk i favelaen ble skutt!) og det ekstreme kroppsfokuset.

Min sønn er halvt brasiliansk men jeg gjør alt jeg kan for å oppdra han med gode verdier. Sier ikke at de ikke er hyggelige, for det finnes hyggelige folk overalt, men jeg ble ganske overrasket over brasilianere og hvordan menneske/kvinnesyn de har. Har reist mye i Sør-Amerika og de var ikke sånn i Chile og Colombia f.eks (selv om de har sine utfordringer de også). 

Skrevet
1 minutt siden, Sheherasade skrev:

I mange land i Latin-Amerika preges kulturen av "machismo", en ekstrem form for negativ maskulinitet. Bare å google "machismo" og latin-amerika, så får du nok å lese på.

Har ikke opplevd dette i hverken Mexico, Chile eller Colombia og har vært der i lengre perioder. Vet det kan være en del diskriminering i arbeidslivet og at en del utsettes for uønsket seksuell oppmerksomhet, men jeg opplevde aldri dette. I Brasil ble jeg sjekka opp av sjefen min, i banken, og generelt i upassende situasjoner. Følte meg ekkel og beglodd. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplevd dette i hverken Mexico, Chile eller Colombia og har vært der i lengre perioder. Vet det kan være en del diskriminering i arbeidslivet og at en del utsettes for uønsket seksuell oppmerksomhet, men jeg opplevde aldri dette. I Brasil ble jeg sjekka opp av sjefen min, i banken, og generelt i upassende situasjoner. Følte meg ekkel og beglodd. 

Neivel. Men det er nok av det selv om du ikke har opplevd det. Jeg har spesielt jobbet med Colombia, og det er ganske forferdelige holdninger og masse vold mot jenter og kvinner som blir forsterket av tiårene med konflikt. 

http://www.bbc.com/news/world-latin-america-33939470

http://floratheexplorer.com/sexism-machismo-and-the-latin-attitude-to-women/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...