Gå til innhold

Hvor mye har dere til fritt bruk pr mnd etter å ha betalt alle faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at dere har betalt alle faste utgifter (hus, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, bil, telefon, tv, data osv) og mat, hvor mye sitter dere igjen med pr mnd da? Singel eller par? Antall barn?

syns du at dere har det romslig eller knagert?

Anonymkode: c8933...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter mat og husholdningsartikler står vi igjen med ca kr 0. Bor med samboer, ingen barn. Begge er for tiden arbeidsledige. Kan ikke si jeg synes vi har det så romslig.

Anonymkode: 4db29...333

Skrevet

Vi er to voksne, en tenåring og to små barn. Vi har kind of felles økonomi, men hver våre konti og kort. Bruker fortrinnsvis våre "egne" penger til eget bruk, men byttelåner gjerne kort, kjøper ting for hverandre osv. 

Usikker på hvor mye han har igjen, men jeg har ca. 18k. Ikke inkludert mat for det varierer veldig og vi har ikke noe budsjett der. Vil si vi har det romslig. Er aldri blakk, sparer og kjøper/gjør alt jeg har lyst til. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter mat og husholdningsartikler står vi igjen med ca kr 0. Bor med samboer, ingen barn. Begge er for tiden arbeidsledige. Kan ikke si jeg synes vi har det så romslig.

Anonymkode: 4db29...333

Nei, det er ikke akkurat romslig.

Skrevet

Akkurat passe til et nøkternt liv. 

Anonymkode: 8521b...86c

Skrevet

Har ung ufør. Har rundt 2500,- når regninger og husleie er betalt. 

Anonymkode: b379b...34d

Skrevet

Da han ikke har fast jobb, varierer det veldig. Men mellom 9000-15 000.

Anonymkode: 4d174...fc8

Skrevet

To inntekter. 2 barn under 6 år. Ca 35000 igjen hver måned.

Anonymkode: 3479a...0cd

Skrevet

Ca 11000 igjen, aner ikke hvor mye samboer har igjen, vi har ikke felles økonomi. Har det selvsagt trangt pga mye reising og dyr hobby.

Anonymkode: 98c4e...831

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ca 11000 igjen, aner ikke hvor mye samboer har igjen, vi har ikke felles økonomi. Har det selvsagt trangt pga mye reising og dyr hobby.

Selvvalgt, ikke selvsagt..,

• Liker 4
Skrevet

Har 70000 etter å ha betalt alle faste utgifter, men nå er jeg jo en av Norges mest kjente person..

Anonymkode: daf96...b7f

Skrevet

Har 20 000 igjen, men betaler 10 000 inn ekstra på boliglånet ( som er høyere enn det jeg strengt tatt er komfortabel med) og så sparer jeg 2000 til bufferkonto og 1000 til pensjonssparing. 

Sitter igjen med 7000 til 'forbruk'. Dette skal dekke alt fra frisør, til tannlege, til mat i kantina på jobben, en kaffe her og der etc. 

Er samboer og har ett barn. 

Anonymkode: 6cc53...881

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 70000 etter å ha betalt alle faste utgifter, men nå er jeg jo en av Norges mest kjente person..

Anonymkode: daf96...b7f

:icon_lol:

Anonymkode: 23494...c0b

Skrevet

Har vel 1000  igjen når alt er betalt. Det skal holde til mat, lege, husholdningsartikler, klær, fest osv. 

Anonymkode: 89395...04a

Skrevet

40-50000. 

Hvordan har dere så mange utgifter? Jeg betaler husleie, treningssenter og innbo/reise/ulykkesforsikring. 

Jobben betaler bil, og telefon. 

Skrevet
29 minutter siden, amativeReflection skrev:

40-50000

Hvordan har dere så mange utgifter? Jeg betaler husleie, treningssenter og innbo/reise/ulykkesforsikring. 

Jobben betaler bil, og telefon. 

Ikke alle som får dekket bil og telefon. Dessuten må du nok skatte for at jobben dekker det.

med bil følger det forsikring, veiavgift, drivstoff og vedlikehold, gjerne og billån. Tv og data koster. Eier man hus får man enda mer forsikring. Så kommer eiendomsskatt og andre kommunale avgifter. For ikke å snakke om strøm. D fleste har jo da lån på huset og. Det følger nok med en del utgifter med voksenlivet skjønner du 😉

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som får dekket bil og telefon. Dessuten må du nok skatte for at jobben dekker det.

med bil følger det forsikring, veiavgift, drivstoff og vedlikehold, gjerne og billån. Tv og data koster. Eier man hus får man enda mer forsikring. Så kommer eiendomsskatt og andre kommunale avgifter. For ikke å snakke om strøm. D fleste har jo da lån på huset og. Det følger nok med en del utgifter med voksenlivet skjønner du 😉

Å betale litt ekstra skatt gjør jo ingenting, bare bomringen spiser jo fort opp en tredjedel av det bilen koster meg. Legg på forsikring, service og årsavgift så er du på skattebeløpet. Og da slipper jeg billån, veridtap, og risiko, osv.

Å eie bolig er kjempedyrt, men mange forstår det ikke. Lite fleksibilitet får du også.

Skrevet

Jeg jobber deltid og min mann er 50% på aap. Vi klarer oss greit nok, men merker at vi har fått redusert inntekt. Noen innkjøp må utsettes av og til, men når man innstiller seg på at man generelt ikke har penger, så unngår man automatisk alle disse pengeslukene som kaffebarer og andre tullekjøp.

Skrevet

Ser mange her har mer igjen pr mnd enn vi har utbetalt til sammen pr mnd.

vi har ca 15000 igjen. Lurer litt på hva folk har og hva de mener er romslig/trangt for å kunne få en pekepinn på hvor mye vi kan bruke pr mnd på fritidsbolig. Lønna vår har tidligere vært betydelig lavere og den siste tiden svært varierende. Men nå har vi fast lønn begge to. Ting blir mer oversiktlig. 

Skrevet

Mellom 50 og 200 om det er en helt vanlig måned hvor jeg ikke har måttet tatt kollektivt noe sted eller dratt til legen eller noe sånt. Har vurdert å få meg innboforsikring, men da har jeg ingenting til overs og noen måneder vil jeg gå i minus.

Anonymkode: 49e09...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...