Gå til innhold

Rasistisk kvinnehater mister samarbeidet med Viking Line

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rosanna Dinamarca polisanmäler Katerina Janouch efter blogginlägg

Viking Line har nu avbrutit sitt samarbete med Katerina Janouch.
– Förtroende för henne är nu förbrukat, skriver Eleonora Hansi, informationschef till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/rosanna-dinamarca-polisanmaler-janoch-efter-tweeten/

Katerina la ut bildet med hensikten å spille på sex. Rosanna er partileder for Vänsterpartiet, som tilsvarer SV her i Norge. Rosanna Dinamarca deltok på demonstrasjonen mot utkastelsen av afghanske ungdommer. Der satt hun altså i korte shorts, noe noen hadde tatt et snikbilde av (ikke sagt i fra om at de gjort) og lagt ut på nett. Katerina har siden prøvd å håne, gjøre narr av og skam på Rosanna for at hun "ikke sitter med bena knepet sammen slik ekte kvinner skal". Videre har hun prøvd å henge det ut som noe seksuelt.

Nå har hun blitt anmeldt for seksuell trakassering i tillegg til at Viking Line, som hadde et samarbeid med henne, har brutt det samarbeidet. For de har en sterk policy om at all seksuell trakassering skal bekjempes. Da kan de ikke støtte opp om noen som står for seksuell trakassering av andre politikere.

Anonymkode: 31f00...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal vi se. Dinemarca har ikke noe imot å spille på sex selv? Som da hun ble valgt til Sveriges mest sexy politiker 2015.

20767686_1466386473453083_14450912694636

Endret av ops2
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, ops2 skrev:

Skal vi se. Dinemarca har ikke noe imot å spille på sex selv? Som da hun ble valgt til Sveriges mest sexy politiker 2015.

Under måndagen twittrade Katerina Janouch en ny bild på Rossana Dinamarca med en T-shirt med texten "Sveriges sexigaste politiker 2015". Med bilden publicerade Janouch en text om att hon inte förstår varför Dinamarca inte vill bli sexualiserad.
– Bilden har jag själv publicerat efter att jag fick utnämningen av Nyheter24. En utnämning som handlade om att jag stod upp mot rasism, säger Rossana Dinamarca. 
– Det är vidrigt att hon säger sig stå upp för kvinnors egen sexualitet och rätt till sin egen roll använder den här bilden för att ifrågasätta mig.
– Det känns som att hon inte har några gränser överhuvudtaget, säger Rossana Dinamarca.
http://www.expressen.se/nyheter/rosanna-dinamarca-polisanmaler-janoch-efter-tweeten/

Det har tydeligvis ikke du heller.

Skrevet

Det är viktigt det där med jobbet, alla ska leva i ständig skräck för att bli av med sin försörjning om man råkar yppa något olämpligt. Det är viktigt att visa hur hårt man kan straffas. Nu är ju mitt uppdrag hos Viking Line i princip fråga om ett goodwillarbete för symboliskt arvode, så ngt ”jobb” i ordets rätta bemärkelse är det inte frågan om, det är inte min försörjning, så Aftonbladet sprider i vanlig ordning fejk news. Men budskapet är viktigare än fakta: Rättar du inte in dig i ledet så blir det fördärv för dig.

http://katerinamagasin.se/det-kravs-kaftsmallar-att-skaka-liv-debatten/

KJ mister ikke noen "jobb" som hun blir lønnet for i noen betydning.

Sist hun ble kritisert, hadde hun sagt sin mening om Sveriges asylpolitikk på Tsjekkisk tv. En uke etter, hadde hun 10 bøker inne på de 20 bestselgende barnebøkene i Sverige, altså 50%.

https://nyheteridag.se/janouch-totaldominerar-med-10-titlar-pa-20-i-topp-lista-pa-barnbocker/

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under måndagen twittrade Katerina Janouch en ny bild på Rossana Dinamarca med en T-shirt med texten "Sveriges sexigaste politiker 2015". Med bilden publicerade Janouch en text om att hon inte förstår varför Dinamarca inte vill bli sexualiserad.
– Bilden har jag själv publicerat efter att jag fick utnämningen av Nyheter24. En utnämning som handlade om att jag stod upp mot rasism, säger Rossana Dinamarca. 
– Det är vidrigt att hon säger sig stå upp för kvinnors egen sexualitet och rätt till sin egen roll använder den här bilden för att ifrågasätta mig.
– Det känns som att hon inte har några gränser överhuvudtaget, säger Rossana Dinamarca.

Det har tydeligvis ikke du heller.

Dinamarca får gjøre som hun vil, og det får du også gjøre. Men anmelde det er vel en overreaksjon, spesielt siden Dinamarca sitter ned og småprater med voksne menn som spiller rollen som barn, mens det svenske politiet er overarbeidet og ikke klarer å oppklare hverken mord eller voldtekter.

Noen kommentarer fra Flashback:

-------------------------------------------------------------------------------

Har vi sett samma bild? Jag såg en bild på Rossana i kort-kort med en gliring att hon var där för att ragga på ensamkommande män. Notera att det var Rossana själv som lade upp den något avslöjande bilden. Hur får man detta till ett "sexangrepp"?

Om detta leder till förtal borde väldigt många twittrare åka dit för samma sak, till exempel Arnstad.

Jag tycker inte att hon raggar och alla har rätt att skreva MEN inlägget var på skoj och jävligt kul.

Dinamarca kan polisanmäla ..sig själv för "sexualisering"

Problemet är att vara så jävla lättkränkt när hon själv kränker andra rätt ofta. Jävligt löjligt. Spelar man spelet får man spelet tåla.

Anmälan känns ju direkt löjlig. Tycker personligen att Janouchs skämt var lite misslyckat och inte så roligt, men därifrån till förtal är steget stort.

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til Katerina Janouch. Kan trådstarter forklare hvilket grunnlag det skulle være for at hun er å betrakte som rasist?

Skrevet
13 minutter siden, Klossmajor skrev:

Nå kjenner ikke jeg til Katerina Janouch. Kan trådstarter forklare hvilket grunnlag det skulle være for at hun er å betrakte som rasist?

Det er bare til å google henne. Jeg gidder ikke lenke til hennes sosiale medier, alt for mye vræl som hun poster der. Men der får du et klart og tydelig bilde av hva hun er for slags.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare til å google henne. Jeg gidder ikke lenke til hennes sosiale medier, alt for mye vræl som hun poster der. Men der får du et klart og tydelig bilde av hva hun er for slags.

Jeg har brukt et par minutter på et søk hos Google for å finne noe. Jeg fant en del anklager i den retning som ikke ser ut til å begrunnes tilstrekkelig. Mer tid gidder jeg ikke bruke. Uansett hviler bevisbyrden på anklageren her og det er trådstarter. Godt mulig Janouch er ubehøvlet i sosiale medier, men hva konkret gir grunnlag for å kalle henne rasist?

Skrevet

Kjenner ikke forhistorien til disse, men ser for så vidt humoren i innlegget. 

Det har vært en del saker om middelaldrende kvinner som koser seg med flyktningebarn/unge ikkevestlige menn i Sverige og med det i bakhodet kan jo bildet av en uttalt forkjemper for flyktningbarna i det som fremstår som en ekstremt kort shorts omgitt av flyktningbarn/unge menn fremstå litt "artig", selv om hensikten ved å være der sikkert ikke er å "få seg noe". 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart at et ferge selskap skal lage et eget utvalg som skal finne ut av hvorfor det er så mange voldtekter og seksuelle overgrep i det siste på fergene. De vet jo selv hva slags bakgrunn overgriperne har. Hele Sverige er utsatt for en voldtekts og ovegreps epidemi med rekord mange overgrep på konserter, skoler og svømmehaller. Få politikere og medier tør å diskutere dette. Dette er en kultur kollisjon, den svenske frie kulturen er taperen. Jeg greier ikke å lese denne tråden uten å tenke på de sveenske feministene som ikke lenger orker å bo i innvandrer dominerte områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...