AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Hallo:) trenger tips fra dere med barn! Datteren vår er ikke særlig interessert i smågodt (vi har ikke det hjemme, vi liker bare sjokolade, men kun på lørdager), men hun spiser det om hun får det, men spør aldri etter det. Hun var på overnatting denne helgen hos sine kusiner, og der har de spist smågodt fra morgen til kveld, fordi kusinene ikke "liker" vanlig mat. Hun kom hjem og fortalte at "de spiser bare godteri", og det eneste hun fikk å spise av vanlig mat var vafler (sunne, med havregryn) til frokost, og middag (hun var eneste som spiste). Jeg syntes helt ærlig ikke noe om dette, og har sett at de ofte kjøper sånne bøtter fra Sverige med godteri som de lar stå på bordet tilgjengelig hele døgnet (det var det denne gangen, også). Det får være deres sak, men datteren min går jo da og spiser på dette hele dagen. Det er ikke greit, fordi de var oppe til 3 på natten fordi "De ikke fikk sove". Dette er heller ikke min side av familien, så føler at det blir frekt om jeg blander meg inn eller ikke lar henne sove over der neste gang (de maser allerede om neste helg). De er fra 8-11 år hele gjengen. Kan jeg som mor si ifra at det hadde vært fint om de ikke gav henne så mye godteri? Hun liker vanlig mat, så fint om hun kan få det? (Hun er sjenert, så tør ikke bare gå å forsyne seg), eller burde jeg ikke legge meg oppi? Mannen sier ingenting, fordi det er søstera hans og han vil ikke kritisere. Anonymkode: 54709...a71
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Kan det tenkes at din datter overdriver en del her? Noen barn gjør det. Kanskje har tilgangen vært større enn hun er vant til, men likevel ikke overdreven. Men for henne blir det hele tiden. Og kanskje var de våkne lenger enn normalt, de er gjerne det ved overnatting, og så drar hun litt ekstra på? ikke sikkert det er helt slik hun fremstiller det. Anonymkode: 425d5...1ff 28
ForestRun Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Send med henne mat hun kan legge i kjøleskapet deres, gjerne hjemmelagde middagsrester. Så lenge hun ikke er på overnatting der hver helg, så skader det ikke henne. Jeg er mer bekymret for barna som bor i det hjemmet, tenk så usunt forhold til mat de får. 11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Ikke la henne overnatte ditt igjen og si helt klart hvorfor. Anonymkode: 6285a...7c0 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Er den familien feit? Om de er slanke, så kanskje hun overdriver Anonymkode: 1b770...510 3
Mousj Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som er problemet, men det man spiser mellom nyttår og jul. Med andre ord, så er det ikke farlig om datteren din spiser av dette snopet om hun er på besøk en gang i blant. Jeg hadde latt det fare, men hadde sikkert ikke klart å dy meg for å starte en generell samtale om ernæring med min svigerinne en gang det passer seg slik;-) 14
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Jeg syns du er hysterisk. Barn som har lite tilgang hjemme fråtser ofte så mye de kan når muligheten byr seg, og når hun skal beskrive det som for henne er en massiv overflod, så høres det verre ut enn det er. Det er også bevist at barn ikke blir hypre av sukker, men kanskje hun syns det er vanskelig å sove på et fremmed sted sammen med mange andre, og heller vil være våken? Anonymkode: 1090d...d74 17
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Jeg er bare så ufattelig glad for at du ikke er mor til mitt barn. Anonymkode: 17709...db5 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Hvor ofte sover hun over? Neppe mer enn et par ganger i måneden? Velg dine kamper. Dette er ikke den du skal ta. Anonymkode: 1e7f0...497 7
Nerine_ Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 Det hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg om. Mest sannsynlig overdriver hun, siden hun er vant til litt sjokolade på lørdager. 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 Selvfølgelig spiser hun av den bøtta på bordet. Unger som har et regime som det du beskriver hjemme, blir ganske "gærne" når de får tilgang til godteri andre steder. Anonymkode: ba9cc...040 29
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Godteri gjør ikke barn hyperaktive (gidder ikke finne link, men dette er hodt dokumentert) så det var ikke grunnen til at de sovna seint. Du er hysterisk, en slik dag i ny og ne skader ingen. Anonymkode: 6a04e...cc1 12
Mollie Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte sover hun over? Neppe mer enn et par ganger i måneden? Velg dine kamper. Dette er ikke den du skal ta. Anonymkode: 1e7f0...497 Jeg tenker det samme. Hvis dette skjer ofte så er det et problem. Er det en gang i måneden så ville jeg ikke laget noe styr ut av det. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 Takk for svar dere. Det er heldigvis ikke så ofte, så det gjør jo ingenting. Kan sikkert være at hun overdriver,... blir litt uhøflig å pakke med henne egen mat, da svigersøster lager god mat til de voksne som min datter spiser mer en gjerne.. Anonymkode: 54709...a71 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 Her i huset så har vi det slik at vi alltid har en skål med noe godteri stående, det er mitt barn vant til derfor er han ikke så interessert i godteri. Så en dag hadde vi besøk av en venn fra skolen, og moren har skrytt så mye av dette barnet som velger gulerøtter foran godteri og idet hele ikke er så begeistret for det... Ehm, hadde såvidt fått av meg skoene før guttungen hadde spist opp skåla med godteriet, var ganske mye og siden vi ikke spiser så mye av det... Barn som ikke ser godteri hjemme blir som regel helt sprø når de får tilgang... Anonymkode: 2622d...928 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare så ufattelig glad for at du ikke er mor til mitt barn. Anonymkode: 17709...db5 Vet du, det er jeg også! Ts. Anonymkode: 54709...a71 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #17 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her i huset så har vi det slik at vi alltid har en skål med noe godteri stående, det er mitt barn vant til derfor er han ikke så interessert i godteri. Så en dag hadde vi besøk av en venn fra skolen, og moren har skrytt så mye av dette barnet som velger gulerøtter foran godteri og idet hele ikke er så begeistret for det... Ehm, hadde såvidt fått av meg skoene før guttungen hadde spist opp skåla med godteriet, var ganske mye og siden vi ikke spiser så mye av det... Barn som ikke ser godteri hjemme blir som regel helt sprø når de får tilgang... Anonymkode: 2622d...928 Interessant.. spiser barnet ditt mye av det , eller er det bare litt hver dag, eller sjeldnere? Vurderer det samme selv, så hun ikke går berserk. Anonymkode: 54709...a71
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #18 Skrevet 14. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du, det er jeg også! Ts. Anonymkode: 54709...a71 Det er ikke noe galt med mitt barn. Jeg tok deg, ikke barnet ditt. Anonymkode: 17709...db5 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #19 Skrevet 14. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig spiser hun av den bøtta på bordet. Unger som har et regime som det du beskriver hjemme, blir ganske "gærne" når de får tilgang til godteri andre steder. Anonymkode: ba9cc...040 Enig. Det som regel de barna som ikke klarer å begrense seg. Tror TS har et forvrengt bilde av eget barn. Anonymkode: 17709...db5 2
minister-mio Skrevet 14. august 2017 #20 Skrevet 14. august 2017 dersom hun virkelig ikke fikk noe "vanlig mat" i løpet av en overnatting syntes jeg ikke hun bør overnatte der igjen. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå