AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg bor i ett kollektiv med 5 andre og ALLE irriterer meg!! Person 1: rydder ikke opp, men mener vi andre skal gjøre det fordi hun er SLITEN person 2: dunker med musikk hele jævla kvelden person 3: har besøk som kommer inn og ut dagen lang person 4: treffer ikke doen når han tisser person 5: smeller med soveromsdøra hver gang han skal ut eller inn (både natt og dag) KOLEKTIVET FRA HELVETTE 😡 Anonymkode: 6b553...2f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Del Skrevet 14. august 2017 person 6: Finner feil ved alle andre uten å tenke over sine egne dårlige sider. Anonymkode: 7cb68...45e 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Del Skrevet 14. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: person 6: Finner feil ved alle andre uten å tenke over sine egne dårlige sider. Anonymkode: 7cb68...45e Jeg gjør det jeg kan for å ikke plage de andre. Dette jeg skrev over har vært tatt opp flere ganger av alle som bor her og fra naboer (de irriterer seg over hverandre og alt ender opp i krangling)! Det eneste de hadde å si på meg under "husmøte" var at jeg ikke deltok nok på det sosiale om kveldene.... Jeg gidder ikke å være sosial hele skoledagen, ettermiddagen OG hele kvelden! Finner jeg en billig hybel flytter jeg dit, men ikke noe som er ledig her 😡😭 vil legge til att jeg ikke blir med på krangler eller syter over dette til dem (har prøvd å ta det opp på en rolig måte). Jeg er heller ikke med så mye på det sosiale på kvelden siden jeg ofte jobber eller er sliten (noe de ikke forstod for jeg kunne jo i det minste spleise på sjokolade og brus selv om jeg ikke skulle spise det 😣) ts Anonymkode: 6b553...2f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #4 Del Skrevet 14. august 2017 Du er garantert et like stort irritasjonsmoment for andre som de er for deg. Anonymkode: 477cd...e73 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Del Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er garantert et like stort irritasjonsmoment for andre som de er for deg. Anonymkode: 477cd...e73 Og du leste garantert ikke hva jeg svarte til ab over. Anonymkode: 6b553...2f0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg bodde i kollektiv og kjedet meg. Alle var på rommene hele tiden, og hvis de lagde mat, ble de sure om jeg var på kjøkkenet. Jeg hadde en del fester og da ble de sure, jeg hadde ofte besøk som kom og gikk, og da ble de sure... jeg sa ifra på forhånd, enda kom de og klagde. Han andre hadde fest en gang. Jeg ble med, fordi jeg orket ikke å sitte på rommet når jeg hørte musikken og bråket deres. Det ble jo bare trist. Kom sent, kl var ca 12, hadde vært ute med noen venner før på kvelden.. når alle på festen dro, gikk jeg å la meg, og han som hadde festen kom inn til meg, og vi hadde sex. Når han gikk ut, satt en av de andre i stua, og jeg fikk skylden for festen, og at vi hadde sovet sammen. Ble så irritert. Uansett hva jeg gjorde, var det galt. Å bo med 5 gutter, var vanskelig. De sa det til neste gutt jeg hadde besøk av; "haha du er nr2 denne helgen"... han var en venn, hadde masse kammerater på besøk, og venninner. Var alltid stille før 23. Det var ikke de andre.. Flyttet fort, og han som tok over hadde fester, som jeg ble invitert til. 1 måned etter jeg flyttet, var hele kollektivet byttet ut med partygutter... angrer fortsatt på flyttingen! Anonymkode: 12471...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Del Skrevet 14. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det jeg kan for å ikke plage de andre. Dette jeg skrev over har vært tatt opp flere ganger av alle som bor her og fra naboer (de irriterer seg over hverandre og alt ender opp i krangling)! Det eneste de hadde å si på meg under "husmøte" var at jeg ikke deltok nok på det sosiale om kveldene.... Jeg gidder ikke å være sosial hele skoledagen, ettermiddagen OG hele kvelden! Finner jeg en billig hybel flytter jeg dit, men ikke noe som er ledig her 😡😭 vil legge til att jeg ikke blir med på krangler eller syter over dette til dem (har prøvd å ta det opp på en rolig måte). Jeg er heller ikke med så mye på det sosiale på kvelden siden jeg ofte jobber eller er sliten (noe de ikke forstod for jeg kunne jo i det minste spleise på sjokolade og brus selv om jeg ikke skulle spise det 😣) ts Anonymkode: 6b553...2f0 Hvor i verden? Min billige hybel blir snart ledig i Buskerud. Anonymkode: 656b8...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. august 2017 #8 Del Skrevet 14. august 2017 Hvor mange beboere skal egentlig dele samme bad, hva gjør man om morgenen når f.eks 5 stk skal dusje og stelle seg før jobb/skole? Er doen utenom så man ihvertfall slipper å stå som nr 5 i kø for å gå på do? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Del Skrevet 14. august 2017 14 minutter siden, Mystix skrev: Hvor mange beboere skal egentlig dele samme bad, hva gjør man om morgenen når f.eks 5 stk skal dusje og stelle seg før jobb/skole? Er doen utenom så man ihvertfall slipper å stå som nr 5 i kø for å gå på do? Vi har 2 bad, så vi er 3 på hvert. Det er også ett irritasjonsmoment når person 3 som er en av de jeg deler bad med har besøk hele tiden... nå starter vi forskjellig og noen av har fri så ofte går det bra ellers må vi jo være raske.. men ganske irriterende når jeg forsikrer meg om at badet vil være ledig kl 07.30 også er det opptatt i en halv time av noen som ikke bor her engang 😓 Anonymkode: 6b553...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Del Skrevet 14. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har 2 bad, så vi er 3 på hvert. Det er også ett irritasjonsmoment når person 3 som er en av de jeg deler bad med har besøk hele tiden... nå starter vi forskjellig og noen av har fri så ofte går det bra ellers må vi jo være raske.. men ganske irriterende når jeg forsikrer meg om at badet vil være ledig kl 07.30 også er det opptatt i en halv time av noen som ikke bor her engang 😓 Anonymkode: 6b553...2f0 Litt lame, men har dere vurdert å lime opp et papir på døra over ulike klokkeslett om morgen/kveld badet skal være ledig? F.eks. du skal ha badet klart 07:30 om morgenen Anonymkode: e0e66...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. august 2017 #11 Del Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 2 bad, så vi er 3 på hvert. Det er også ett irritasjonsmoment når person 3 som er en av de jeg deler bad med har besøk hele tiden... nå starter vi forskjellig og noen av har fri så ofte går det bra ellers må vi jo være raske.. men ganske irriterende når jeg forsikrer meg om at badet vil være ledig kl 07.30 også er det opptatt i en halv time av noen som ikke bor her engang 😓 Anonymkode: 6b553...2f0 Det hadde jeg faen ikke takla, man dusjer, går på do og pusser tenna! Resten kan man gjøre på rommet sitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #12 Del Skrevet 14. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt lame, men har dere vurdert å lime opp et papir på døra over ulike klokkeslett om morgen/kveld badet skal være ledig? F.eks. du skal ha badet klart 07:30 om morgenen Anonymkode: e0e66...639 Vi har en gruppechat hvor vi skriver viss det er viktig at badet er ledig, noe jeg gjorde og fikk godkjenning av de 2 andre, men det hjelper ikke så mye når det blir opptatt av andre som overnatter.. Hadde jeg visst det var opptatt hadde jeg brukt badet kl 07 istedet. Jeg vil jo ikke være vannskelig, men slikt irriterer meg så utrolig mye 2 minutter siden, Mystix skrev: Det hadde jeg faen ikke takla, man dusjer, går på do og pusser tenna! Resten kan man gjøre på rommet sitt! Jeg sa ifra til person 3 at neste gang hun har overnattingsbesøk får hun passe på å avklare med dem når de står opp og legge det til i chatten. Det andre badet var heldigvis ledig så lånte doen deres, men fikk jo ikke dusjet eller noe annet siden det ikke er mitt bad. Ts Anonymkode: 6b553...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 14. august 2017 #13 Del Skrevet 14. august 2017 Velkommen til livet i kollektiv TS..... Kikk deg om etter noe annet, i mellomtiden biter du tennene sammen. Kjenner følelsen for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #14 Del Skrevet 14. august 2017 14 minutter siden, Sirah skrev: Velkommen til livet i kollektiv TS..... Kikk deg om etter noe annet, i mellomtiden biter du tennene sammen. Kjenner følelsen for å si det sånn. Leter etter billig hybel, men lite som er ute nå. Bodde i ett annet kollektiv tidligere og der var det utrolig kjekt og alle respekterte hverandre. Får vell bare bite tennene sammen ja 😅 Ts Anonymkode: 6b553...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #15 Del Skrevet 14. august 2017 Noen ganger er man heldig og andre ganger er man virkelig uheldig når det kommer til folk man bor med. Der jeg bodde var alle på rommet sitt. Men han ene vasket aldri opp når han var ferdig med å lage mat (ikke før en time etter at han var ferdig med å spise) så jeg måtte vaske stekepannen osv etter han for å kunne lage middag sjøl. Han kapret også spisestuebordet med alle bøkene blandt annet. Men vi to andre pakket det pent sammen og la det utenfor døren hans, da bedret det seg. Han ene som bodde der en periode hadde plutselig fest (vi hadde egentlig avtale om at sånt skulle varsles) når jeg kom hjem fra jobb halv 12 om kvelden. Jeg var sulten og trøtt/grinete. Så endte opp med å smøre meg ei skive å spise den på rommet fremfor å kunne slappe av på stua. Men ellers hadde vi aldri noen problemer. Anonymkode: fcfaf...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #16 Del Skrevet 14. august 2017 Veldig spesielt å måtte si ifra på en chat når man skal oppta badet. Sånn er det å bo i kollektiv, og å dele badet med to andre er ikke veldig ille. Jeg deler bad med tre andre (så vi er fire totalt), og jeg har veldig sjeldent tenkt noe over andres tidsbruk der inne. Jeg tipper du er den i kollektivet som konstruerer opp problemer. Anonymkode: a1ff2...52f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #17 Del Skrevet 14. august 2017 Er mange år siden jeg bodde i kollektiv. Var 5 personer. Vi hadde 1 bad med toalett og dusj. Og på vaskerommet hadde vi et toalett med vask. Og på hvert soverom hadde vi en vask med speil. Det var veldig greit å kunne pusse tennene og kunne vaske seg i fjeset på rommet. Vi hadde det heldigvis trivelig. Respekterte hverandre. Og etter 23:00 skulle det være stille og rolig. Vi hadde en helg i måneden hvor vi hadde fest hos oss. Så de som ville slappe av og ha det rolig fikk slappet av i helga. Og ofte dro vi ut på byen, eller på fest hos andre. Vi hadde også ofte felles middager, hvor vi spanderte litt hver. Vi hadde også felles kjøleskap og la 650,- kr i potten til frokost og middager i mnd. Jeg savner kollektiv. Synd at det er kjipt der du bor Ts. Det kan være kjempe koselig, hvis man kommer overens. Da de jeg bodde med flytta ut, ble det fryktelig trist. Men vi har fortsatt kontakt. Selv om det er mange år siden vi var studenter. Jeg aner ikke hvor du studerer, men i Østfold er det billigere å leie enn i Oslo for eksempel. 🙂 Anonymkode: 4f55d...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #18 Del Skrevet 14. august 2017 I dag er første dag, og du har allerede klikket i vinkel. Kan det være noen feil og mangler ved deg selv? du burde kanskje kjøpe egen bolig? Anonymkode: 71b18...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #19 Del Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er garantert et like stort irritasjonsmoment for andre som de er for deg. Anonymkode: 477cd...e73 Om ikke et større irritasjonsmoment. Lyser "Linn" fra Skam lang vei. Anonymkode: 71b18...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #20 Del Skrevet 15. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig spesielt å måtte si ifra på en chat når man skal oppta badet. Sånn er det å bo i kollektiv, og å dele badet med to andre er ikke veldig ille. Jeg deler bad med tre andre (så vi er fire totalt), og jeg har veldig sjeldent tenkt noe over andres tidsbruk der inne. Jeg tipper du er den i kollektivet som konstruerer opp problemer. Anonymkode: a1ff2...52f Leser du hva jeg skriver? Vi skriver ikke i chatten HVER gang noen skal bruke badet, men hvis det er viktig at badet er ledig (jeg skulle på jobb intervju så ville gjerne dusje før jeg dro. Hadde jeg visst att noen andre skulle være der så hadde jeg stått opp tidligere/dusjet dagen før.) OG det er ikke problem å dele bad med 2 andre, men det er jo alltid noen fremmede som skal bruke det også siden person 3 ALLTID har masse besøk...! Så da er vi plutselig 5 som skal ha samme bad hvis hun har 2 på overnatting. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag er første dag, og du har allerede klikket i vinkel. Kan det være noen feil og mangler ved deg selv? du burde kanskje kjøpe egen bolig? Anonymkode: 71b18...4f1 Jeg har bodd her i 2 uker nå, det samme har flere av de andre. Jeg gjør i det minste hva jeg kan for å ha det fint og hyggelig her. Og jeg har spurt de andre om det er noe de vil jeg skal forandre på, men det eneste var att jeg ikke var ofte nok sosial med dem på kvelden, og ikke ville spleise på godteri jeg uansett ikke skulle ha.. flytte er planen. Jeg driver ikke å viser dem at jeg er irritert, jeg holder en god tone. Men jeg trengte en liten utblåsning. 2 av de jeg bor med har allerede hatt en så stor krangel at de ikke prater med hverandre.. han som spiller musikk har kranglet med naboen tre ganger på to uker! Jeg bodde i ett annet kollektiv i fjor og det var kjempe kjekt. Var jo ting som dukket opp der også, men det ble ikke noe å irritere seg over siden de var hyggelige mennesker. Og jeg vill ikke si jeg er Linn fra skam, men i forhold til de jeg bor med her så er det ikke langt ifra 😅 Ts Anonymkode: 6b553...2f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå