AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Ei venninne kunne her om dagen fortelle meg at når hun fikk sønnen sin for 3 år siden, hadde de fått et brev fra nav med en fiks ferdig samværsavtale ved et evt brudd. Hun har da skrevet under på at ved et evt brudd, skal de ha en 50/50 fordeling. Dette har jeg aldri hørt om før. Noen som vet om det stemmer? Anonymkode: 5cf9a...8a6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Nav har ingenting med samværsavtaler å gjøre, så det høres merkelig ut. Anonymkode: 337d3...717 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Det stemmer selvfølgelig ikke. NAV har ingenting med det å gjøre. Samværsavtale settes opp av foreldrene sammen, ved hjelp av familievernkontoret eller hvis foreldrene ikke blir enige kan det havne i retten. Anonymkode: a32fb...579 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Jeg tror hun har vært i ammetåka. Dette stemmer ikke. Har hun signert noe fødselsattest som deler foreldreretten? Jeg fikk begge mine barn som gift, og da et det litt annerledes visstnok. Anonymkode: dedbd...721 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Det er sikkert foreldreansvaret de sikter til. Nav legger seg overhodet ikke i samværetsavtaler eller prøver andre å komme fram til det. Den såkalte avtalen hun mener å ha skrevet under hadde jeg gjerne tatt en kikk på. Den er nok ikke gyldig ved et evt brudd. Samværsavtaler endres hele tiden og er ikke skrevet i stein. Anonymkode: 9ad2e...15e 4
Biloba Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Hun må ta feil, misforstått eller noen har forfalsket et brev og sendt henne. 2
Miss.Wildfox Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 En av dere husker feil. Men det stemmer at man fikk velge 50/50 foreldreansvar eller 100% til mor ved et eventuelt brudd på den gamle som var rundt den tiden. På den nye får foreldrene delt foreldreansvar automatisk. 2
Biloba Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 15 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: En av dere husker feil. Men det stemmer at man fikk velge 50/50 foreldreansvar eller 100% til mor ved et eventuelt brudd på den gamle som var rundt den tiden. På den nye får foreldrene delt foreldreansvar automatisk. Men foreldreansvar er noe helt annet enn omsorgsprosent etter brudd. 1
Miss.Wildfox Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, Biloba skrev: Men foreldreansvar er noe helt annet enn omsorgsprosent etter brudd. Det er felles foreldreansvar jeg tenker på, ikke omsorgsfordelingen. Før var det bare gifte som fikk dette automatisk. Nå får også samboere med samme adresse dette automatisk. Tidligere måtte begge samtykke delt foreldreansvar. Er man gift slipper man å signere disse papirene. Er man samboer må begge parter samtykke farskapet, og således til delt foreldreansvar (selv om man ikke har et reelt valg).
Biloba Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 Akkurat nå, Miss.Whitefox skrev: Det er felles foreldreansvar jeg tenker på, ikke omsorgsfordelingen. Før var det bare gifte som fikk dette automatisk. Nå får også samboere med samme adresse dette automatisk. Tidligere måtte begge samtykke delt foreldreansvar. Er man gift slipper man å signere disse papirene. Er man samboer må begge parter samtykke farskapet, og således til delt foreldreansvar (selv om man ikke har et reelt valg). Men brevet ts sin venninne skal ha mottatt og underskrevet, skal ha vært en "fiks ferdig" samværsavtale. Det er spesielt om hun har oppfattet et par rubrikker til avkrysning på farskapsskjema som en ferdig samværsavtale. 1
Miss.Wildfox Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, Biloba skrev: Men brevet ts sin venninne skal ha mottatt og underskrevet, skal ha vært en "fiks ferdig" samværsavtale. Det er spesielt om hun har oppfattet et par rubrikker til avkrysning på farskapsskjema som en ferdig samværsavtale. Og mitt svar var at venninnen eller TS må ha misforstått eller husket feil og kommet med en mulig forklaring på dette: at farskapserklæringen har blitt endret iløpet av denne perioden.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 54 minutter siden, Biloba skrev: Men brevet ts sin venninne skal ha mottatt og underskrevet, skal ha vært en "fiks ferdig" samværsavtale. Det er spesielt om hun har oppfattet et par rubrikker til avkrysning på farskapsskjema som en ferdig samværsavtale. Denne venninnen bør få en kopi av denne avtalen da... Og nei, en fiks ferdig samværsavtale er ikke vanlig ved fødsel for å si det sånn! Anonymkode: 9ad2e...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå