AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Jeg er oppvokst i oslo, og har lenge hatt en drøm om å flytte på landet. Har alltid tenkt at jeg og en fremtidig kjæreste kan gjøre det sammen, men kjæresten har latt vente på seg...Jeg har kommet dit at jeg tenker at jeg ikke kan vente i all evighet på en eventuelll type (som kanskje ikke vil bo på landet i det hele tatt!) , og vurderer derfor å flytte alene. Er ikke snakk om å bo i et hus alene oppå et fjell, men til et sted med et slags sentrum, og hus som ligger litt spredt. Fin natur og skog i nærheten. Er det noen som har erfaringer med å bo alene i et lite hus på landet? Er det så idyllisk som jeg ser for meg, eller blir det fort stusselig? Det skal sies at jeg liker godt å være alene, men vil ikke ende opp som helt isolert heller Har en hund som jeg er glad i å gå tur med, og kommer selvfølgelig til å legge en innsats i å bli kjent med folk. Men likevel; blir det regnet som sært å flytte et lite stykke vekk fra folk? Anonymkode: a41ac...47f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Nei, overhode ikke. Du gjør det du har lyst til, uavhengig av andre og hva andre måtte mene. Jeg gikk også og "ventet" på en mann som likte det samme som meg, men han dukket aldri opp. Derfor kjøpte jeg et fint, lite hus på landet, i utkanten av en skog og i utkanten av et boligfelt. Ser lys og folk og føler meg ikke isolert overhode. Relativ kort vei til kjøpesenter, flyplass etc. Men etter å ha bodd i blokk noen år, så setter jeg stor pris på å kunne spille musikk når jeg vil, sole meg uten nysgjerrige naboer, slippe å høre andre drive med diverse støyende aktiviteter og få røyk inn vinduene. Bare for å nevne noe. Men du må like natur og ikke være mørkredd. Anonymkode: 09246...8e6 3
Zienna Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Nei, det er ikke sært å gjøre som man selv vil. Siden du er usikker, kan det kanskje være en ide` å leie først? Jeg kjenner ganske mange som har tatt det valget du vurderer, Felles for dem alle er at de liker seg i eget selskap og ikke er av den oppfatning at en parter er nødvendig for å gjøre seg lykkelig.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Liker gjengangeren i svara: Du er voksen, gjør som du vil. Bor på landet selv, om enn med familie, men det er tette samfunn. Kommer du inn, blir du tatt vare på. Og folk er generelt mer avslappa; billigere hus gjør at de fleste har nedbetalt eiendom. Det gir sjelsro. Anonymkode: 8bd83...f6d
Gjest Coolaid Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 (endret) Du kjenner best deg selv. Vi (2 voksne og 2 barn) flyttet på landet - vi flyttet tilbake. Følg drømmene dine, livet ordner seg, det er bedre å bare gjøre det enn å ende opp gammel i en leilighet i Oslo og fortsatt sitte å tenke på at du skulle gjort det. Kom igjen! Endret 15. august 2017 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Jeg tok med hunden og flyttet på landet. Trives kjempegodt. Liker turer og å være i aktivitet så meldte meg inn i turgruppa her med en gang jeg kom, og har fått venner der, og kjæreste Det verste som kan skje er at du angrer, og da er det ikke verre enn at du flytter igjen. Anonymkode: 18658...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå