Gå til innhold

Dere med tatoveringer, se hit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg en tatovering i går og sitter i dag med noen spørsmål. 

Det jeg har lest og hørt er at det skal lekke plasma og ink fra tatoveringen i 1-2 dager og at man derfor bør ligge på en håndduk dersom man ikke vil få det på sengetøyet. Jeg gjorde derfor det i natt, men tatoveringen min lekker ikke noe som helst! Den er heller ikke hoven, kun pittelitt rød rundt tatoveringen og det er sårt når jeg vasker den, men det virker utrolig fredelig. Bør jeg være bekymret for at den ikke lekker? 

Jeg fikk også beskjed om å vaske og smøre den 4 ganger daglig som er greit nok, men hvor tykt lag med krem skal man ta på? Sånn middels tykt eller et helt tynt lag? Har tatt på middels tykt for har skjønt det sånn at den ikke skal bli tørr? 

Anonymkode: c4b5b...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til uro. Smør den fortsatt slik at den holder seg fuktig/myk.

Anonymkode: e670a...0f7

• Liker 2
Skrevet

Har 3 tatoveringer og har aldri hørt at det skal lekke plasma, har aldri opplevd noe lekking selv. 

Smør et vanlig lag med krem over, trenger ikke være et tykt lag :) 

Skrevet

Veldig tynt lag, den skal få luft. Vask med grønnsåpe og klut. 

Anonymkode: 502f0...97b

• Liker 1
Skrevet

slapp helt av du.. 

Anonymkode: e9f54...e08

Skrevet

Har aldri hørt om tatoveringer som lekker. 

Smør et tynt lag. 

Anonymkode: 58b0f...e6a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker aquaphor salve etter anbefaling av artisten og den skal visst gjøre at huden får puste selv med et lag krem på. 

-TS

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slapp helt av du.. 

Anonymkode: e9f54...e08

Ja, har 50 i puls her så tar det ganske rolig, men må være lov å stille spørsmål kjære deg. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått råd fra artisten i er svært profesjonelt studio om hvordan jeg skal vaske tatoveringen, og klut er strengt forbudt for å si det sånn. Jeg spurte ikke om råd her til hvordan jeg skal vaske tatoveringen. 

TS. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker aquaphor salve etter anbefaling av artisten og den skal visst gjøre at huden får puste selv med et lag krem på. 

-TS

Ja, har 50 i puls her så tar det ganske rolig, men må være lov å stille spørsmål kjære deg. 

Jeg tolket det som at personen prøvde å si at det ikke er noe å bekymre seg for, og at det du beskriver høres helt greit ut. :) 

Så lenge man følger rådene til tatovøren til punkt og prikke er man rimelig trygg uansett. I verste fall kan du klage til tatovøren, og hvis han/hun er et ordentlig menneske vil de eventuelt rette det opp for deg og iallefall hjelpe deg videre på vei.

Dessuten, å bruke klut på en ny tatovering høres helt feil ut. Jeg er glad du ikke følger det rådet, for det kan gi arr og i verste fall ødelegge tatoveringen. Vask forsiktig med vann og såpe (som tatovøren har anbefalt), la det lufttørke eller bruk en tørr håndduk og trykk det forsiktig tørt og ha på et tynt til medium lag med salve/krem/det tatovøren har anbefalt. Jeg synes det er bedre å ha på litt for lite salve i gangen, for du kan alltids ha på mer hvis du kjenner det blir tørt. Har man på for mye mener jeg å huske at tatoveringen kan begynne å "blø"/lekke blekk, og da blir det ikke fint. Samtidig er det viktig at den aldri blir rett og slett tørr, spesielt de første dagene... Så det er viktig å prøve å finne balansen der. :) 

Også er det lurt å huske på at alles hud er forskjellig. Noen lekker en del farge og plasma, mens andre gjør det ikke. Det kommer nok også an på størrelsen på tatoveringen. Selv har jeg bare relativt små/enkle tatoveringer, og har aldri lekket noe som helst. Det har grodd veldig fort og fint, uten kløe og mye ubehag etter de første to dagene. Så lenge du pleier huden/tatoveringen på den måten tatovøren har sagt, og du ikke har noen tegn til infeksjon, så vil det helt sikkert gå helt fint.

Anonymkode: 2f552...50f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolket det som at personen prøvde å si at det ikke er noe å bekymre seg for, og at det du beskriver høres helt greit ut. :) 

Så lenge man følger rådene til tatovøren til punkt og prikke er man rimelig trygg uansett. I verste fall kan du klage til tatovøren, og hvis han/hun er et ordentlig menneske vil de eventuelt rette det opp for deg og iallefall hjelpe deg videre på vei.

Dessuten, å bruke klut på en ny tatovering høres helt feil ut. Jeg er glad du ikke følger det rådet, for det kan gi arr og i verste fall ødelegge tatoveringen. Vask forsiktig med vann og såpe (som tatovøren har anbefalt), la det lufttørke eller bruk en tørr håndduk og trykk det forsiktig tørt og ha på et tynt til medium lag med salve/krem/det tatovøren har anbefalt. Jeg synes det er bedre å ha på litt for lite salve i gangen, for du kan alltids ha på mer hvis du kjenner det blir tørt. Har man på for mye mener jeg å huske at tatoveringen kan begynne å "blø"/lekke blekk, og da blir det ikke fint. Samtidig er det viktig at den aldri blir rett og slett tørr, spesielt de første dagene... Så det er viktig å prøve å finne balansen der. :) 

Også er det lurt å huske på at alles hud er forskjellig. Noen lekker en del farge og plasma, mens andre gjør det ikke. Det kommer nok også an på størrelsen på tatoveringen. Selv har jeg bare relativt små/enkle tatoveringer, og har aldri lekket noe som helst. Det har grodd veldig fort og fint, uten kløe og mye ubehag etter de første to dagene. Så lenge du pleier huden/tatoveringen på den måten tatovøren har sagt, og du ikke har noen tegn til infeksjon, så vil det helt sikkert gå helt fint.

Anonymkode: 2f552...50f

Takker og bukker for at du tok deg tid til å skrive dette. Flott info, takk.

Gjest Ingenting2
Skrevet

Ja, jeg lekker litt fra tatoveringer. De første to nettene i alle fall. Også faller det av litt overskuddsfarge etter noen dager. Har konsekvent hvitt sengetøy og alt har gått av i vask. Brukt klut (klappet på) uten problemer. Jeg har mange tatoveringer btw, så gjort dette flere ganger. 

Skrevet

Min rimelig store tatovering med farger lakk litt det første døgnet. Så flasset det av litt farge (sikkert skorpe). Den ble helt fin til slutt, men for min del var det greit å ligge på en håndduk fordi jeg ikke ville ha blekk i senga. Jeg vasket med så forsiktig meg kunne med lunkent vann og asan. Fylte opp vann i håndflaten og klappet det på huden. Prøvde å gni minst mulig på den. Så klappet jeg den tørr med et mykt håndkle. De første to ukene gjorde jeg dette 3-5 ganger om dagen. Hvor mye huden væsker er nok veldig individuelt, så det er ikke noe farlig at din ikke gjør det. Bare rengjør den og hold den fuktig, så går det helt fint

Anonymkode: 06a96...bf1

Skrevet

Lekket ikke. Smurte med hvit vaselin og hadde gladpack rundt armen. 

Skrevet

Er vel bare overflødig blekk som kommer av, selv har jeg kun opplevd det når jeg har tatt tatovering i syden og svettet eller hvis jeg har trent RETT etter timen (vet at man egentlig ikke skal det, men ja, det er en annen diskusjon). Har aldri opplevd noe etter første dusjen.

Krem tror jeg at jeg har glemt de fleste gangene, kanskje morgen og kveld noen dager hvis jeg har merket at den er tørr. Gått fint med meg:))

Anonymkode: e3453...e72

Skrevet
På 14.8.2017 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Ikke blir, bruk lett hånd

Anonymkode: f9059...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...