Gå til innhold

Gravid etter 17 mnd med prøving!! Det er håp for langtidsprøvere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få et svar på om dette er en graviditetstest og positiv??? For jeg har aldri trodd dette kom til å gå... 

Og hadde negativ test 9 og 10 dpo. Testet ikke 11 og 12 dpo, men idag 13 dpo.. Er denne sterk nok til 13 dpo? 

Og jeg hadde litt kløe i underlivet igår, noen som vet om det gjør noe å ta vaginaltablett imot sopp i graviditet.. Tok en igår kveld uten at jeg visste om graviditeten.. Håper jeg ikke har ødelagt noe. 

image.jpeg

Anonymkode: 61c0b...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper virkelig du er gravid !!! 

Jeg kan ikke tyde testen.

Men ang vaginaltablett mot sopp så gjør ikke det noe å ta det , jeg tok det en gang mens jeg var i begynnelsen som "prøver " og da poengterte legen at det ikke skader et evt foster , så det mener jeg du kan slappe av med 🙂

Anonymkode: e05f4...fc5

Skrevet

Den ser positiv ut :nordvesta:

Anonymkode: 7e77b...3ec

• Liker 1
Skrevet

Det finnes en egen tråd for dette. Og det er tydelig positive tester. I tillegg kalles man ikke langtidsprøver etter 17 mnd. 

Gratulerer! :) 

Anonymkode: 07086...a68

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en egen tråd for dette. Og det er tydelig positive tester. I tillegg kalles man ikke langtidsprøver etter 17 mnd. 

Gratulerer! :) 

Tok meg friheten å lage egen tråd med min første positiv test etter så lang tid som prøvere! Langtidsprøvere kalles det etter over 1 år med prøving! 

Men tusen takk :) 

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig du er gravid !!! 

Jeg kan ikke tyde testen.

Men ang vaginaltablett mot sopp så gjør ikke det noe å ta det , jeg tok det en gang mens jeg var i begynnelsen som "prøver " og da poengterte legen at det ikke skader et evt foster , så det mener jeg du kan slappe av med 🙂

Anonymkode: e05f4...fc5

Tusen takk for svar 😊 Da satser jeg på at det går bra! Men tror ikke jeg tørr å bruke flere vaginaltbl :) 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg friheten å lage egen tråd med min første positiv test etter så lang tid som prøvere! Langtidsprøvere kalles det etter over 1 år med prøving! 

Men tusen takk :) 

Det stemmer ikke. Et år er vanlig tid for å bli gravid. Man får ikke engang utredning før det har gått et år. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært prøvere i 10 år pluss, uten hell. Så 17 mnd er ingenting.

Gratulerer med graviditet🌹

Anonymkode: 5dba8...270

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært prøvere i 10 år pluss, uten hell. Så 17 mnd er ingenting.

Gratulerer med graviditet🌹

Anonymkode: 5dba8...270

Jeg synes det var en veldig unødvendig kommentar. Ja, 10 år er mye lengre, men du kan ikke påstå at 17 mnd er ingenting?? Det er det samme som å si at "Du kan ikke være lei deg, for det er helt sikkert noen andre i verden som har det værre."

Veldig synd at du har måtte prøvd så lenge, men skulle tro du hadde litt mere medfølelse når du har vært igjennom det samme. 

Anonymkode: 562c3...ba9

• Liker 14
Skrevet

Gratulerer forresten! Ser veldig positiv ut :)

Skrevet

Her var det mange bitre damer, gitt. Ikke bry deg om det. GRATULERER!! Så fantastisk deilig det må være å endelig være gravid etter så lang prøve- og ventetid. Nyt tiden!

Anonymkode: 10c8c...e08

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange bitre damer, gitt. Ikke bry deg om det. GRATULERER!! Så fantastisk deilig det må være å endelig være gravid etter så lang prøve- og ventetid. Nyt tiden!

Anonymkode: 10c8c...e08

Tusen hjertelig takk! 😊 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer forresten! Ser veldig positiv ut :)

Tusen takk 😊

Skrevet

Skjønner at noen har prøvd lengre enn meg altså.. Når jeg skrev at det er håp for langtidsprøvere så mente jeg over et år. Vi har prøvd i 17 mnd, egentli 20 mnd om jeg skal regne helt riktig, og det er jo godt over et år? Vi har hatt såå mye nedturer og vært borti mye undersøkelser og jeg har hatt mye tunge dager etter det hadde gått et år. 

Jeg håper det klaffer for alle dere der ute som har prøvd lenge! Om det er 1 år, eller 10 år! For det gjør virkelig vondt når det har gått så lang tid, og jeg skjønner at det gjør vondere etter 10 år.. 

• Liker 5
Skrevet

Den er positiv ts😄 Gratulerer!! Ja jeg har lært av dette forumet at det er mange bittere damer her inne! Selvsentrert og sneversynte🙁 Og kommer lett med oppgulp om andre skulle være så heldige å bli gravid.. Ikke vet jeg om enkelte blir sånn av prøveprosessen(som jeg vet er tøff) eller om de bare er sånn.... selv hadde jeg valgt å bruke tida mi på noe annet om jeg hadde prøvd i 10 år(eller 5 år for den saks skyld). Noe jeg forsåvidt også har gjort, vi har valgt å bli foreldre på annet via og det vil jeg anbefale flere. 

Anonymkode: 9bebf...464

• Liker 2
Skrevet

På annet vis* :)

Skrevet

Gratulerer så masse!! Det er en fantastisk følelse:) Er selv gravid etter nesten tre år (vha ivf vel og merke), og den lykken er ubeskrivelig;) Eneste kjipe er at de første tolv ukene går fryktelig sakte, men etter det så raser tiden avgårde! Nyt følelsen :) 

Anonymkode: 71569...97f

Skrevet

Veldig trist at noen har prøvd i 10 år altså, helt jævlig rett og slett, men 17 måneder er lenge. Hvis man leser forskning på dette betyr det at du tilhører en liten gruppe (under 10%) som lykkes på egen hånd etter så lang tid. Hele 60% lykkes i løpet av 6 måneder, noe forskning sier 80% i løpet av 6 måneder, noen undersøkelser finner at 87% lykkes etter 3 måneder også faktisk. Så du hadde definitivt, prosentvis og ut fra forskning prøvd lenge. Gratulerer så MYE!!!!!! Dessuten synes jeg det å regne år er så missvisende også. På 1 år har jeg 16 sykluser og mange har bare 9-10. Etter 16 sykluser er man en helt annen plass mentalt enn etter 9-10... det er helt sikkert. 

Kos deg masse! Glad på dine vegner. 

Linker her: 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/ 

https://www.aftenposten.no/verden/i/naago/Eldre-kvinner-er-like-fruktbare-som-yngre 

Anonymkode: 5ba88...8c5

Skrevet
På 15. august 2017 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Den er positiv ts😄 Gratulerer!! Ja jeg har lært av dette forumet at det er mange bittere damer her inne! Selvsentrert og sneversynte🙁 Og kommer lett med oppgulp om andre skulle være så heldige å bli gravid.. Ikke vet jeg om enkelte blir sånn av prøveprosessen(som jeg vet er tøff) eller om de bare er sånn.... selv hadde jeg valgt å bruke tida mi på noe annet om jeg hadde prøvd i 10 år(eller 5 år for den saks skyld). Noe jeg forsåvidt også har gjort, vi har valgt å bli foreldre på annet via og det vil jeg anbefale flere. 

Tusen takk 😊 

Godt at det er flere alternativer på å bli foreldre! Masse lykke til :) 

Skrevet
På 15. august 2017 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så masse!! Det er en fantastisk følelse:) Er selv gravid etter nesten tre år (vha ivf vel og merke), og den lykken er ubeskrivelig;) Eneste kjipe er at de første tolv ukene går fryktelig sakte, men etter det så raser tiden avgårde! Nyt følelsen :) 

Anonymkode: 71569...97f

Tusen takk 😊 Gratulerer til deg også! Ja det er en ubeskrivelig følelse! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig trist at noen har prøvd i 10 år altså, helt jævlig rett og slett, men 17 måneder er lenge. Hvis man leser forskning på dette betyr det at du tilhører en liten gruppe (under 10%) som lykkes på egen hånd etter så lang tid. Hele 60% lykkes i løpet av 6 måneder, noe forskning sier 80% i løpet av 6 måneder, noen undersøkelser finner at 87% lykkes etter 3 måneder også faktisk. Så du hadde definitivt, prosentvis og ut fra forskning prøvd lenge. Gratulerer så MYE!!!!!! Dessuten synes jeg det å regne år er så missvisende også. På 1 år har jeg 16 sykluser og mange har bare 9-10. Etter 16 sykluser er man en helt annen plass mentalt enn etter 9-10... det er helt sikkert. 

Kos deg masse! Glad på dine vegner. 

Linker her: 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/ 

https://www.aftenposten.no/verden/i/naago/Eldre-kvinner-er-like-fruktbare-som-yngre 

Anonymkode: 5ba88...8c5

Tusen hjertelig takk! Har du også prøvd i over et år uten å lykkes? Isåfall krysser jeg fingrene for deg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...