Gå til innhold

Skal skrive kontrakt! Lønnsforhandlinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg jobb i et privat firma. Det er et kort oppdrag, med muligheter for videre ansettelse. Skal skrive kontrakt i morgen. Som regel blir jo man informert om timelønn når man har et kontraktsmøte, jeg er klar over satsene i dette firmaet, 

Jeg er 35 år gammel og har over 15 års erfaring i arbeidslivet, ikke direkte med dette yrket, dette er noe nytt for meg. Det er dog et yrke som omhandler mye mennesker og service, det er slikt arbeid jeg har erfaring med, selv om det ikke er på samme måte. Har også ledererfaring, om det har noe å si..

Jeg er redd for å få samme timelønn som en 19 åring uten arbeidserfaring, siden jeg starter i et nytt yrke. Kan jeg kreve et lønnstrinn over laveste sats, på tross av at jeg ikke har erfaring innen dette firmaet, på grunnlag av min alder og brede arbeidserfaring med mennesker? 

Blir takknemlig for svar, jeg har nemlig ikke forhandlet lønn så mye i tidligere jobber. 

Anonymkode: 2aa14...e6b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det brukes ikke lønnstrinn i det private næringsliv. Men det kommer nok litt an på jobben og firmaet. Da jeg jobbet i dagligvare for ørten år siden startet de som var over 30 på mye høyere timelønn enn oss som var unge. 

Anonymkode: 6c807...24c

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått meg jobb i et privat firma. Det er et kort oppdrag, med muligheter for videre ansettelse. Skal skrive kontrakt i morgen. Som regel blir jo man informert om timelønn når man har et kontraktsmøte, jeg er klar over satsene i dette firmaet, 

Jeg er 35 år gammel og har over 15 års erfaring i arbeidslivet, ikke direkte med dette yrket, dette er noe nytt for meg. Det er dog et yrke som omhandler mye mennesker og service, det er slikt arbeid jeg har erfaring med, selv om det ikke er på samme måte. Har også ledererfaring, om det har noe å si..

Jeg er redd for å få samme timelønn som en 19 åring uten arbeidserfaring, siden jeg starter i et nytt yrke. Kan jeg kreve et lønnstrinn over laveste sats, på tross av at jeg ikke har erfaring innen dette firmaet, på grunnlag av min alder og brede arbeidserfaring med mennesker? 

Blir takknemlig for svar, jeg har nemlig ikke forhandlet lønn så mye i tidligere jobber. 

Anonymkode: 2aa14...e6b

Ja, det kan du.

Lykke til!

Anonymkode: ce051...efb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du.

Lykke til!

Anonymkode: ce051...efb

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...