AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Stemmer det at man må ta igjen helgevakter som faller under feire? Har hatt ferie i sommer og om noen uker er det satt opp to helger på rad. Da jeg forhørte meg om dette fikk jeg beskjed om at det var på grunn av ferie og at jeg derfor manglet helgevakter. Mulig dette er riktig, men synes det høres så rart ut. Anonymkode: 14e4e...689
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 På det ene stedet jeg jobbet så hadde vi to helger som vi kunne ta ferie under. På det stedet jeg jobber nå har vi bare en. Vi får ikke ta ferie den helga vi jobber om vi har brukt opp feriehelga, da får vi ferie kun man-fre. Anonymkode: 3ddd6...01e
boblevann Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Har jeg aldri vært bori. Er ikke sykepleier da, men jobber i helsevesenet - og vakter vi har ferie fra, faller bort - uansett om det er helg, kveld, natt eller dag. Synes denne praksisen hørtes veldig merkelig ut. Tror jeg ville forhørt meg med nsf eller fagforbundet om det er riktig! (har heller aldri hørt om at spl, vpl eller hj.pl har måttet tatt igjen helgevakter hos oss) 2
Siggen Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Der jeg jobber har man fri en søndag i året om man jobber 3 eller 4 hver helg. Jobber man 2 hver har man to søndager fri. Fredag og lørdag kan man ta ferie også utenom. 1
gladjenta93 Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 (endret) Jeg er sykepleier og nå før ferien ble det litt omrokkeringer akkurat på grunn av ferieavvikling. Da hadde jeg 6 frihelger, før 2 helger på rad. Ingen problem det, da man ikke jobber mer eller mindre enn det man skal. Endret 14. august 2017 av gladjenta93 leif
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: På det ene stedet jeg jobbet så hadde vi to helger som vi kunne ta ferie under. På det stedet jeg jobber nå har vi bare en. Vi får ikke ta ferie den helga vi jobber om vi har brukt opp feriehelga, da får vi ferie kun man-fre. Anonymkode: 3ddd6...01e I så fall kan man vel aldri ta ferie i mer enn 2 uker i strekk? Det bryter AML. Anonymkode: 2f93f...19a
Gjest Magnifiq Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 (endret) Vi kan ikke ha ferie over to jobbehelger. Disse vaktene må jobbes inn. Endret 17. august 2017 av Magnifiq
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 Vi jobber hver 3 helg og har kun krav på en søndag fri i løpet av året. Har man f.eks 4 uker sommerferie og 2 arb.helger faller under ferien, må vi jobbe inn den ene søndagen Anonymkode: e813d...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå